Την Παρασκευή 19 Απριλίου το απόγευμα 17 μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΔΔΕ Ημαθίας “ΜΑΘΕ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΟΥ ΚΑΙ ΣΩΣΕ” για την εκπαίδευση πρώτων βοηθειών. Οι 3 εκπαιδευτές με προεξέχουσα την Αλεξάνδρα Παπαγιάννη, καθηγήτρια του Εσπερινού ΕΠΑΛ Βέροιας αρχικά ανέπτυξαν θεωρητικά τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί κάποιος για να σώσει κάποιον που δεν αναπνέει μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο. Έπειτα έγινε επίδειξη σε κούκλες και ακολούθως οι μαθητές έκαναν πρακτική εξάσκηση πάνω στις κούκλες. Επόμενο θέμα της εκπαίδευσης ήταν η περίπτωση που κάποιος αναπνέει αφού λιποθυμήσει. Τέλος οι εκπαιδευτές παρουσίασαν την περίπτωση πνιγμονής από ξένο σώμα που έχει αποφράξει μερικώς ή ολικά την αεροφόρο οδό. Οι μαθητές έφυγαν πλήρως ικανοποιημένοι από την εκπαίδευση τους και σίγουρα πιο έτοιμοι να αντιμετωπίσουν δυσάρεστες καταστάσεις.
Τη Δευτέρα 8 Απριλίου με ιδιαίτερη χαρά 50 μαθητές του σχολείου μας υποδέχτηκαν τον κ.
Αλέξανδρο Καραϊωσήφ, ιδρυτή του αθλητικού συλλόγου ΑμΕΑ «Εν σώματι Υγιεί» και τεχνικό
σύμβουλο της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες. Ο κ. Καραϊωσήφ
παρουσίασε στους μαθητές τα Παραολυμπιακά Αθλήματα και τους ενημέρωσε για τους
Παραολυμπιακούς αγώνες στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Παραολυμπιακά
Αθλήματα» που υλοποιείται από την Εθνική Αθλητική Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία.
Στο πρώτο μέρος της δράσης ο κ. Καραϊωσήφ μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση στο
χώρο της βιβλιοθήκης του σχολείου μας αποσαφήνισε όρους και έννοιες που σχετίζονται με την
αναπηρία. Στη συνέχεια παρουσίασε στους μαθητές ποια είναι τα παραολυμπιακά αθλήματα και τις
κατηγορίες των αθλητών με αναπηρία που δύνανται να συμμετέχουν σ’ αυτά.
Στο δεύτερο μέρος της δράσης οι μαθητές μεταφέρθηκαν στο χώρο της αυλής, όπου
ενεπλάκησαν βιωματικά σε τρία παραολυμπιακά αθλήματα (ποδόσφαιρο, αγώνας μέτρων για
τυφλούς και Boccia).
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Καραϊωσήφ για τις γνώσεις που μετέφερε στους μαθητές μας.
Στις 15 Ιανουαρίου του 2024 η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας Η Εποχή των Σπηλαίων αποτελούμενη από 30 μαθητές της Γ ΄ τάξης επισκέφτηκε το Σπήλαιο του Περάματος στα Ιωάννινα. Το πρόγραμμα που εκπονείται έχει ως σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές σημαντικά σπήλαια της Ελλάδας αλλά και όλου του κόσμου καθώς και να κατανοήσουν την σημασία τους από γεωλογική, ανθρωπολογική αρχαιολογική και φυσικά περιβαλλοντική άποψη. Η επίσκεψη στο σπήλαιο εντυπωσίασε τους μαθητές καθώς οι περισσότεροι δεν είχαν επισκεφτεί ποτέ κάποιο σπήλαιο. Υπεύθυνες Καθηγήτριες του Προγράμματος: Πουλή Γεωργία, Λιότσιου Βενετία, Μποΐτση Ελένη.
Τη Δευτέρα, 5 Φεβρουαρίου 2024, η Γ’ τάξη του 6ου Γυμνασίου Βέροιας επισκέφθηκε το Πολεμικό Μουσείο και το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ενδελεχώς ένδοξες σελίδες της ελληνικής ιστορίας, όπως την Επανάσταση του 1821, τον Μακεδονικό Αγώνα, τους Βαλκανικούς Πολέμους, τη Μικρασιατική Καταστροφή, τον πόλεμο του ’40 και τη Γερμανική Κατοχή. Οι μαθητές συμμετείχαν με ξεχωριστό ενδιαφέρον στην ξενάγηση, είτε διατυπώνοντας ερωτήσεις είτε δίνοντας απαντήσεις. Αρχικά, επισκεπτόμενοι την αίθουσα της Ελληνικής Επανάστασης επανέφεραν στη μνήμη τους όσα διδάχτηκαν κατά το 1ο τετράμηνο στο αντίστοιχο κεφάλαιο του αναλυτικού προγράμματος, ενώ ακολούθησε η προσέγγιση μέσα από εντυπωσιακές αναπαραστάσεις και φωτογραφικό υλικό του Μακεδονικού Αγώνα και των Βαλκανικών πολέμων, θέματα στα οποία οι μαθητές/τριες εντρυφούν αυτή τν περίοδο. Τέλος, μέσα από την περιήγηση στις αντίστοιχες αίθουσες προετοιμάστηκαν για τη Μικρασιατική Καταστροφή, τον πόλεμο του ’40 και τη Γερμανική Κατοχή, που θα διδαχθούν στη συνέχεια. Ήταν κατά κοινή ομολογία μια επίσκεψη που αφενός διήγειρε σε όλους αισθήματα πατριωτικού ενθουσιασμού και αφετέρου άφησε σε μαθητές/τριες και διδάσκοντες/ουσες τις καλύτερες εντυπώσεις.
Την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023 η Β΄ τάξη του σχολείου μας αποτελούμενη από 77 μαθητές επισκέφτηκε το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Τεχνολογίας Noesis στη Θέρμη Θεσσαλονίκης. Αρχηγός της εκδρομής αυτής ήταν ο Κουγιουμτσίδης Δημήτριος και συνοδοί οι καθηγητές Γαλουζής Μιχάλης, Πουλή Γεωργία, Φώτη Άννα και Γκίλινα Ευανθία. Οι μαθητές αρχικά παρακολούθησαν στον Θόλο την προβολή “Space Opera”. Ένα συναρπαστικό ταξίδι στο σύμπαν, στο γαλαξία μας και τους πλανήτες του συνοδεία κλασσικής μουσικής. Ένας ιπτάμενος δίσκος ταξιδεύει στο ηλιακό σύστημα και περιηγείται στο διάστημα. Μια μοναδική καλλιτεχνική, επιστημονική και κινηματογραφική εμπειρία με μουσική από το έργο του Gustav Holst «Πλανήτες». Τέλος οι μαθητές παρακολούθησαν ένα Science show από μια Φυσικό με τίτλο «Τα παράδοξα». Είναι τα πράγματα πάντα όπως φαίνονται; Πόσες πλευρές έχουν; Πέφτουν πάντα τα αντικείμενα όπως θα περιμέναμε; Μήπως μας γελούν τα μάτια μας; Με ένα σύνολο εντυπωσιακών και διασκεδαστικών πειραμάτων η παρουσιάστρια εξήγησε πράγματα που φαίνονται παράδοξα. Οι μαθητές επέστρεψαν ενθουσιασμένοι και πλούσιοι σε εμπειρίες και ερεθίσματα.
Το σχολικό έτος 2022-23 πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας τα περιβαλλοντικά προγράμματα Γεφύρια της Ελλάδας 1 και 2. Πρόκειται για το ίδιο πρόγραμμα που χωρίστηκε σε δύο λόγω της μεγάλης συμμετοχής μαθητών. Στα προγράμματα συμμετείχαν 48 μαθητές και από τα τέσσερα τμήματα της Β γυμνασίου. Οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε ομάδες επέλεξαν εργασίες με τις οποίες και ασχολήθηκαν και οι οποίες αφορούσαν α) την σημασία και την χρησιμότητα των γεφυριών στο παρελθόν αλλά και σήμερα, β) τους θρύλους – παραδόσεις που σχετίζονται με γεφύρια, γ) τα λογοτεχνικά έργα, τα τραγούδια αλλά και τους πίνακες ζωγραφικής που εμπνέονται / μιλούν για γεφύρια και δ) εργασίες που αφορούσαν διάφορα γεφύρια παραδοσιακά αλλά και σύγχρονα ανά την Ελλάδα. Να πούμε ότι έγινε ιδιαίτερη αναφορά και σε γεφύρια της πόλης μας.
Πήγαμε δύο εκδρομές μία στα Γρεβενά οπού επισκεφτήκαμε το Γεφύρι του Ζιάκα και του Αζίζ -Αγά και άλλη μία οπού περπατήσαμε δίπλα στον Τριπόταμο και περάσαμε από τις γέφυρες των Αδερφών Κουσίου, την γέφυρα Καρά Αχμέτ και την γέφυρα της Μπαρμπούτας. Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πάρα πολύ και τις δύο εκδρομές. Εντυπωσιάστηκαν ιδιαίτερα από την γέφυρα του Αζίζ -Αγά και μάλιστα μας ζητούσαν να τους ξαναπάμε το καλοκαίρι για να κολυμπήσουν στο ποτάμι. Μεγάλο ενθουσιασμό αλλά και έκπληξη τούς προκάλεσε και η βόλτα δίπλα στον Τριπόταμο. Εντυπωσιάστηκαν από το ποτάμι αλλά και την βλάστηση και δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι αυτό το πανέμορφο μέρος βρίσκονταν τόσο κοντά τους και δεν το γνώριζαν. Επιπλέον κατά την βόλτα μας δίπλα στο ποτάμι ενημερώθηκαν από τον σύλλογο «φίλοι του ποταμού Τριπόταμου της Βέροιας» για το ποτάμι της Βέροιας και την προσφορά του στην πόλη από τα αρχαία χρόνια μέχρι και τα πιο πρόσφατα. Ταυτόχρονα άκουσαν χρήσιμες πληροφορίες για την γέφυρα του Καρά Αχμέτ αλλά και την σύγχρονη γέφυρα των αδερφών Κουσίου. Η εκδρομή μας στον Τριπόταμο ολοκληρώθηκε και με μια περιβαλλοντική δράση: οι μαθητές μας μοίρασαν φυλλάδια στους εμπόρους στην περιοχή που γίνεται το παζάρι της Βέροιας προτρέποντας τους να φροντίζουν την καθαρότητα του χώρου και κυρίως του ποταμού.
Τέλος φτιάξαμε ένα σύντομο βιντεάκι στο οποίο προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε σύντομα τις δράσεις μας.
Δείτε το βιντεάκι μας εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=K1IFYiZLvUY
Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΑ ΓΡΕΒΕΝΑ
Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΤΡΙΠΟΤΑΜΟ
ΓΕΦΥΡΙΑ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
ΛΙΟΤΣΙΟΥ ΒΕΝΕΤΙΑ
ΠΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΜΠΟΪΤΣΗ ΕΛΕΝΗ
ΦΩΤΗ ΑΝΝΑ
Το Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2022 η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου επισκέφτηκε το Άλσος της Δοβρά. Οι μαθητές με τη συνοδεία τεσσάρων εκπαιδευτικών και του υπεύθυνου του ΚΕΠΕΑ Νάουσας Νίκου Λιλιόπουλου συγκεντρώθηκαν αρχικά στο σχολείο. Στη συνέχεια περπατώντας έφτασαν στο Μοναστήρι της Παναγίας Δοβρά. Σε όλη την διαδρομή ο κύριος Λιλιόπουλος παρουσίασε την χλωρίδα της περιοχής από άνθη-πόα και θάμνους μέχρι δέντρα. Οι μαθητές συνέλεξαν φύλλα δέντρων και φυτά με τα οποία θα κατασκευάσουν ένα φυτολόγιο.
Ακολούθως τα παιδιά έπαιξαν ένα παιχνίδι με κάρτες ζώων και φυτών. Στη συνέχεια μέτρησαν την ηλικία ενός δέντρου. Τέλος επισκέφτηκαν το μοναστήρι της Παναγίας Δοβρά και προσκύνησαν εικόνες και λείψανα Αγίων. Εκεί ένας μοναχός του παρουσίασε την ιστορία του Μοναστηριού.
Όλη ομάδα μαθητές και εκπαιδευτικοί επέστρεψαν πλούσιοι σε γνώσεις και εμπειρίες και με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Η περιβαλλοντική ομάδα αποτελείται από τους:
Βασίλτση Ασπασία, Δημάδη Ελένη, Ζιώγα Μαρία. Θεοδωρίδης Δημήτρης του Α, Θεοδωρίδης Δημήτριος του Σ, Θεοχαροπούλου Ευαγγελία, Θωμά Κωνσταντίνα. Καραφόλα Αρετή, Κωνσταντινίδου Ειρήνη, Μέκσι Κλεμεντίνα, Μπεσίνας Νικόλαος, Μπόσι Λάουρα, Μπουζίκα Ιφιγένεια, Σιδηρόπουλος Πέτρος, Στεφάνου Κωνσταντίνος, Τρέμμος Χρήστος Κυριαζίδης Ιορδάνης, Κωνσταντινίδης Δημήτριος, Λέκα Σιλβάνα, Παπαρέντη Δήμητρα, Αγκόλλι Χριστιάννα, Αυτζίδου Ελισσάβετ, Βασιλείου Ευαγγελία, Βότσρρι Νικόλαος, Γκαϊτατζή Μαρία Ελευθερία, Γκόγκος Γεώργιος, Δέλιος Κωνσταντίνος, Ζαφείρης Ελευθέριος, Καγκελίδης Νικηφόρος, Καραγεώργος Αθανάσιος, Κατίκογλου Δημήτριος, Κατσούγιας Ευστράτιος, Καφετζή Κωνσταντίνα, Κιάτση Χρυσάνθη Χριστίνα, Μανουσαρίδου Μαρία Καλλιόπη, Πασίδου Γεωργία, Πουρλίδας Αθανάσιος, Σαρακατσιάνου Σταυρούλα, Σαρκατζής Χρήστος, Σγούρου Στεργιανή, Τζίμπουλας Κωνσταντίνος, Τόλια Παρασκευή Ελένη, Τόπι Ιλιριάν, Τούσα Μικιάνο, Τσέπα Μάριος, Τσιτινίδου Δήμητρα.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Κουγιουμτσίδης Δημήτριος και Μαντζουλά Γεωργία.
Συνοδοί Εκπαιδευτικοί: Βογιατζή Ευαγγελία, Καραφόλα Σοφία.
Υπεύθυνος ΚΕΠΕΑ Νάουσας: Λιλιόπουλος Νίκος.
Την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2022 η Β΄ τάξη του σχολείου μας αποτελούμενη από 80 μαθητές επισκέφτηκε το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Τεχνολογίας Noesis στη Θέρμη Θεσσαλονίκης. Αρχηγός της εκδρομής αυτής ήταν ο υποδιευθυντής του σχολείου Κουγιουμτσίδης Δημήτριος και συνοδοί οι καθηγήτριες Λιότσιου Βενετία, Φώτη Άννα, Καραφόλα Σοφία και Γκίλινα Ευανθία. Οι μαθητές αρχικά ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Τεχνολογίας. Στο Τεχνοπάρκο, που είναι ένας χώρος διάδρασης, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά, και έμαθαν διασκεδάζοντας πάνω σε εκθέματα, τα οποία αναφέρονται σε μια ποικιλία επιστημονικών θεμάτων, όπως ο ηλεκτρισμός, ο μαγνητισμός, η οπτική, η μηχανική κ.ά. Ακολούθως μεταφέρθηκαν στο Εκθετήριο Αυτοκινήτων όπου οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την ιστορία, την εξέλιξη της τεχνολογίας και τον σχεδιασμό των οχημάτων. Οι συμμετέχοντες μέσα από την έκθεση μεταφέρθηκαν σε ανάλογες εποχές και αισθάνθηκαν τον ενθουσιασμό και τα ερεθίσματα των δημιουργών τους σε συνάρτηση με τη σχέση «άνθρωπος και αυτοκίνητο». Έπειτα μεταφερθήκαμε στην έκθεση Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας όπου παρουσιάζονται δείγματα τεχνολογικών στοιχείων και επιτευγμάτων της αρχαίας Ελλάδας, με ομοιώματα που κατασκευάσθηκαν με βάση πληροφορίες από γραπτές πηγές. Τα εκθέματα αυτά από τους τομείς της καθημερινής ζωής, των κατασκευών, της μηχανολογίας, της ναυπηγικής, του πολέμου, των τηλεπικοινωνιών, των μετρητικών οργάνων, των αυτοματισμών και άλλων, αντανακλούν τις τεχνικές και το πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εμφανίσθηκαν, αποτυπώνοντας τον ρόλο και την σημασία της τεχνολογίας στην ανάπτυξη του αρχαιοελληνικού και του παγκόσμιου πολιτισμού. Τέλος οι μαθητές Παρακολούθησαν την τρισδιάστατη Προβολή “Τα θαύματα της Μηχανικής” στο Κοσμοθέατρο. Από τα κτίρια που αγγίζουν τον ουρανό μέχρι τα υποβρύχια ρομπότ που ερευνούν τον βυθό, τα ηλιακά αυτοκίνητα και τις «έξυπνες», βιώσιμες πόλεις, η ταινία «Dream big – Τα θαύματα της μηχανικής» αναδεικνύει την ανθρώπινη ευφυΐα που βρίσκεται πίσω από τα μικρά και μεγάλα θαύματα των τεχνολογικών επιτευγμάτων και αποκαλύπτει τη δημιουργικότητα και τα ανθρωπιστικά αισθήματα που ωθούν τους μηχανικούς να δημιουργούν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης για τους συνανθρώπους τους. Οι μαθητές επέστρεψαν ενθουσιασμένοι και πλούσιοι σε εμπειρίες και ερεθίσματα.
Μετά από αρκετά χρόνια το σχολείο μας κατάφερε εφέτος να πραγματοποιήσει 3ημερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Βουλή των Ελλήνων. Στην εκδρομή συμμετείχαν 47 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου με 3 συνοδούς καθηγητές.
Το πρόγραμμα της εκδρομής περιελάμβανε :
– Αναχώρηση από Βέροια την Παρασκευή 9-2-18 στις 8:00 π.μ.
– Παρακολούθηση ψηφιακής ταινίας «Διαστημικές καταιγίδες και Βόρειο Σέλας» στο Πλανητάριο του Ευγενίδειου Ιδρύματος
– και κατόπιν βόλτα στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
– Η επόμενη ημέρα ξεκίνησε με πρωινό στο ξενοδοχείο και κατόπιν ξενάγηση στο περίφημο Μουσείο της Ακρόπολης
Μετά το Μουσείο είχε σειρά ο Ιερός Βράχος της Ακρόπολης. Δυστυχώς ο καιρός δεν μας άφησε να απολαύσουμε αυτή την εμπειρία αφού η βροχή έπεφτε παγωμένη με ορμή πάνω μας. Τα μάρμαρα κάτω γλυστρούσαν ομπρέλες δεν υπήρχαν και όλοι προσπαθούσαμε να ακούσουμε την ξεναγό μας. Εδώ αξίζει ένα μεγάλο μπράνο στα παιδιά αφού δεν γκρίνιαξαν καθόλου αντίθετα έδειχναν μεγάλο ενδιαφέρον.
Η επίσκεψη στον Παρθενώνα είναι μια αξέχαστη εμπειρία. Το αίσθημα που αισθάνεται κανείς βλέποντας όλη την Αθήνα στα πόδια του και την Ελληνική σημαία να κυματίζει είναι απερίγραπτο.
Στη συνέχεια φύγαμε με προσοχή για να μην πέσει κανείς και βρεθήκαμε να περπατάμε στα βρεγμένα σοκάκια στο Μοναστηράκι και στην Πλάκα. Στάση για φαγητό και γλυκό.
Ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος μας και ενώ έδειχνε ότι θα άνοιγε τελικά… γίναμε μούσκεμα!
Περπατήσαμε λίγα λεπτά για να φτάσουμε στο Σύνταγμα αλλά μας φάνηκε αιώνας. Έβρεχε καταρακτωδώς, τα αμάξια περνούσαν ρίχνοντας παντού νερό, τα ρυάκια τρέχανε! Μπροστά στη Βουλή ποτάμι το νερό!
Ευτυχώς η επίσκεψη στη Βουλή λειτούργησε πολύ θετικά αφού ήταν και αυτή μια μοναδική εμπειρία.
Ο υπεύθυνος που μας υποδέχτηκε ήταν πολύ ευγενικός και έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον..
Περιηγηθήκαμε στους χώρους και παρακολουθήσαμε μια εκπαδευτική ταινία με θέμα τον Καποδίστρια και την Επανάσταση του 1821. Ακολούθησε συζήτηση και οι μαθητές μας ήταν για ακόμη μια φορά ενημερωμένοι για τα Ιστορικά γεγονότα που αναφέρθηκε η υπεύθυνος του εκπαιδευτικού στη Βουλή.
– Ακολούθησε η επίσκεψη μας στην Αίθουσα του Κοινοβουλίιου όπου καθήσαμε στα έδρανα της Βουλής εκεί όπου συνδριάζουν οι 300 βουλευτές της χώρας μας. Όλοι τα παιδιά και οι καθηγητές που είχαμε για πρώτη φορά αυτή την εμπειρία πήραμε για λίγες στιγμές τη θέση αυτών των ανθρώπων που μας αντιπροσωπεύουν και παίρνουν αποφάσεις που καθορίζουν τη ζωή μας. Είναι πολύ σοβαρό αυτό που κάνουν και το αντίκτυπο ζούμε καθημερινά όλοι μας. Έστω και για λίγο μπήκαμε εμείς στη θέση τους. Ίσως κάποιος από του μαθητές μας βρεθεί κάποτε στην αίθουσα αυτή με κάποια άλλη ιδιότητα από τη σημερινή που είχαμε εμείς. Ποτέ δεν ξέρεις.
Αφού ευχαριστήσαμε τους υπεύθυνους στη Βουλή πήραμε το λεωφορείο και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο. Είχαμε 2 ώρες για να προετοιμαστούμε για τη βραδυνή έξοδο που περιελάμβανε φαγητό και μουσική στο μουσικό μεζεδοπωλείο “Πάμε Ψυρρή” στου Ψυρρή.
Τα παιδιά διασκέδασαν χορεύοντας με γνωστές λαικές επιτυχίες μαζί με παιδιά που γνώρισαν από ένα σχολείο από το Ηράκλειο Κρήτης. Ήταν και αυτό ένα από τα συν της εκδρομής.
– Την άλλη μέρα το πρωί είχαμε την επιστροφή. Πρώτα όμως έπρεπε να κάνουμε μια στάση στο Αττικό πάρκο.
– Κυριακή πρωί στους δρόμους της Αθήνας για να πάμε στο πάρκο από την Αττική οδό.
– Το Αττικό πάρκο ήταν άλλη μια ωραία εμπειρία. Ένας σύγχρονος ζωολογικός κήπος που φιλοξενεί πλήθος ζώων. Μεγάλο με άπλετους χώρους να ζουν τα ζώα σε φυσιολογικές όσο γίνεται συνθήκες σε σύγχονες εγκαταστάσεις.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και περπάτησαν ολόκληρο το πάρκο.
Η μεγάλη ατραξιόν βέβαια ήταν το σόου με τα δελφίνια όπου μας εξέπληξαν ακόμη μια φορά με την νοημοσύνη και τις ικανότητες τους.
Πραγματικά αξιόλογο το Αττικό πάρκο και αξίζει να το επισκεφτεί κανείς.
Η επιστροφή μας στη Βέροια ήταν στις 8:30 το βράδυ. Μια ακόμη εκδρομή έφτασε στο τέλος της. Πιστεύουμε ότι όλα τα παιδιά πέρασαν ωραία όπως επίσης και οι συνοδοί καθηγητές αφού πήγαμε και γυρίσαμε όλοι με ασφάλεια.
Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τον Διευθυντή του σχολείου μας αφού ήταν ο κύριος συντελεστής στην υλοποίηση αυτής της εκδρομής. Επίσης τον Παντελή που ήταν ο οδηγός μας και μας πρόσεξε ιδιαίτερα. Τέλος το τουριστικό πρακτορείο Perperidis travel για την συνεπέστατη οργάνωση της εκδρομής.
Το πρόγραμμα παρακολούθησης μαθημάτων στην Ενισχυτική Διδασκαλία για όσα παιδιά του σχολείου μας δήλωσαν είναι το παρακάτω:
Τα μαθήματα θα γίνονται στο 2ο Γυμνάσιο Βέροιας τηλ. 2331027150
Α’ Τάξη
1η ώρα – 3:00 μ.μ. – 3:45 μ.μ. Μαθηματικά
2η ώρα – 3:45 μ.μ. – 4:30 μ.μ. Αρχαία Ελληνικά
3η ώρα – 4:30 μ.μ. – 5:15 μ.μ. Νέα Ελληνικά
Β’ Τάξη
1η ώρα 3:00 μ.μ. – 3:45 μ.μ. Νέα Ελληνικά
2η ώρα 3:45 μ.μ. – 4:30 μ.μ. Μαθηματικά
Για τη Γ’ τάξη δεν δημιουργήθηκαν τμήματα
Το σχολείο μας συμμετείχε στην Ημερίδα με τίτλο “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” που πραγματοποιήθηκε στο Χώρο Τεχνών στις 26/11/2015 από τις 9:30 – 11:00.
Κύριος ομιλητής ήταν ο Υποστράτηγος της Ελληνικής Αστυνομίας και επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού εγκλήματος κ.Μανώλης Σφακιανάκης. Ο κ.Σφακιανάκης πολύ παραστατικά και με απλά λόγια εξήγησε στους μαθητές που παρακολούθησαν τα κύρια σημεία προσοχής και προφύλαξης από τις “κακοτοπιές στο Διαδίκτυο”. Στην παρουσίαση βοήθησαν και 2 στελέχη της υπηρεσίας οι κ.Γαλάνη και κ.Γρουτζίδου.
Αναφέρθηκε σε όλες τις πλευρές του θέματος με πολύ ζωντανό και γλαφυρό τρόπο κερδίζοντας έτσι το ενδιαφέρον όλων των παιδιών που συμμετείχαν στην εκδήλωση.
Το σχολείο μας ήταν το πρώτο που βρέθηκε στο χώρο και με άψογη συμπεριφορά τα παιδιά παρακολούθησαν την ημερίδα.
Συνοδοί καθηγητές ήταν οι Σ.Μπιζέτας, Ι.Καλογιάννης και Ε.Κεφαλά.
Παίξε τα παιχνίδια που προτείνονται από τη Γεωγραφία της Β’ Γυμνασίου
1. Θάλασσες, ωκεανοί, κόλποι και πορθμοί της Ευρώπης
2. Χερσόνησοι και νησιά της Ευρώπης
3. Οροσειρές και πεδιάδες της Ευρώπης
4. Ποτάμια και λίμνες της Ευρώπης
Από τον καθηγ. Κανελλίδη Αναστάσιο
Ολοκληρώθηκαν σήμερα 29-4-2015 τα τέσσερα επιμορφωτικά σεμινάρια, που διοργάνωσε στην αίθουσα της βιβλιοθήκης του σχολείου μας η σχολική σύμβουλος φιλολόγων του νομού Ημαθίας Χριστίνα Αραμπατζή.
Το πρόγραμμα των σεμιναρίων με τίτλο “Καλές διδακτικές πρακτικές στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων” είχε ως εξής:
- Παρασκευή 27/03/2015 και ώρα 12.30 έως 14.30 με θέμα: Η αξιοποίηση οπτικοακουστικών υλικών στη διδακτική πράξη – Διδακτικό σενάριο στη Νεοελληνική Λογοτεχνία της Α΄ Γυμνασίου
- Πέμπτη 02-04-2015 και ώρα 12.30 έως 14.30 με θέμα: Καλλιέργεια και ανάπτυξη νέων γραμματισμών στο Γυμνάσιο – Η αξιοποίηση του διαδικτυακού ραδιόφωνου στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων -Διδακτικά σενάρια στη διδασκαλία της ΑΕ Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου.
- Τρίτη 21-04-2015 και ώρα 12.30 έως 14.30 με θέμα: Σχέδια διδασκαλίας ποίησης και πεζογραφίας στο Γυμνάσιο και προτάσεις δημιουργικής γραφής.
- Τετάρτη 29-04-2015 και ώρα 12.30 έως 14.30 με θέμα: Διαδικτυακές εφαρμογές στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων – Πρακτικές φιλαναγνωσίας στο Γυμνάσιο
Εισηγήσεις παρουσίασαν:
Αραμπατζή Χριστίνα, «Καλλιέργεια και ανάπτυξη νέων γραμματισμών στο Γυμνάσιο», καθώς και: «Διδακτική πρόταση θεματικής διαπραγμάτευσης ενοτήτων από το πρώτο και δεύτερο βιβλίο του Ηροδότου με αφορμή τις ενότητες 11 και 12 του σχολικού εγχειριδίου Αρχαία Ελληνική Γλώσσα της Α΄ Γυμνασίου»
Γαλλής Κωνσταντίνος, «Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα: ένας νέος δικτυακός τόπος για την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό»
Ιντζεβίδου Κυριακή, «Παιδική εργασία: η κλεμμένη παιδική ηλικία”, Α΄ Γυμνασίου, Νεοελληνική Λογοτεχνία» καθώς και: «Πρακτικές φιλαναγνωσίας για τη διαφορετικότητα και τις ανθρώπινες σχέσεις».
Μυλωνά Ιωάννα, «Η παιδική εκμετάλλευση υπό το φως της ποιητικής δημιουργίας (παραδοσιακής και μοντέρνας)»
Σαράντη Βαρβάρα, Δαμιανίδου Ειρήνη, «Πρακτικές φιλαναγνωσίας και δημιουργικής γραφής στο Γυμνάσιο»
Σκουμποπούλου Χαρίκλεια, «Αρχαία Ελληνικά…στον αέρα” μια πρόταση διδασκαλίας στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας της Α΄ γυμνασίου στις ενότητες 10 και 13 (κοινό θέμα η φιλία) αξιοποιώντας ως εκπαιδευτικό εργαλείο το μαθητικό διαδικτυακό ραδιόφωνο “European School Radio»
Ταχματζίδης Δημήτριος, «Παιδαγωγική αξιοποίηση οπτικοακουστικών υλικών μέσα και έξω από τη σχολική αίθουσα»
Τσαλουχίδης Παντελής, «Δόξα και θάνατος μιας κάποιας Πολυξένης»
Οι τάξεις αντικαταστάθηκαν με ανοιχτούς χώρους, που ενθαρρύνουν τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση. Οι μαθητές μπορούν ελεύθερα να κινηθούν γύρω από το περιβάλλον.
Το καινοτόμο σχολείο περιλαμβάνει πολύχρωμα έπιπλα, ζώνες εκμάθησης, πίνακες, και χώρους εργασίας, ενώ υπάρχει και μια μικρή κινηματογραφική αίθουσα για τις παρουσιάσεις. Τα παιδιά διδάσκονται εντός μικρών ομάδων και κάθε μαθητής έχει έναν φορητό προσωπικό υπολογιστή.
Το σχολείο Vittra Telefonplan προωθεί τη δημιουργικότητα και αγκαλιάζει τις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας.
Διάσημη στο Διαδίκτυο έγινε η μητέρα που δώρισε υπό όρους iPhone στο γιο της. Η Janell Burley Hofmann που έκανε δώρο ένα iPhone στον δεκατριάχρονο γιο της, Gregory, έχει γίνει διάσημη λόγω των κανόνων που του επέβαλε. Όπως αναφέρει το Associated Press, η μητέρα μαζί με το δώρο έδωσε στον έφηβο και ένα συμβόλαιο με 18 κανόνες που θα πρέπει να τηρεί κάθε ώρα και στιγμή, ώστε να παραμείνει η δημοφιλής συσκευή της Apple στα χέρια του.
Οι όροι χρήσης της συσκευής έγιναν πολύ σύντομα δημοφιλείς στο Internet και βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων, με τους γονείς να επισκέπτονται μαζικά τον ιστότοπο της μητέρας. Η ίδια μαζί με τον γιο της εμφανίστηκαν σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή.
H μητέρα-blogger δικαιολόγησε την πράξη της, λέγοντας ότι ήθελε να διδάξει τον γιο της να διαχειρίζεται τον ψηφιακό καταιγισμό χωρίς όμως να γίνεται πολύ πιεστική. Η ίδια συμπλήρωσε ότι πολλοί γονείς κάνουν δώρο στα παιδιά τους smartphones, αλλά τις περισσότερες φορές η κατάσταση ξεφεύγει με αποτέλεσμα να χρειάζονται δραστικά μέτρα.
Το συμβόλαιο:
Αγαπημένε μου Gregory,
Χρόνια πολλά! Είσαι τώρα ένας ευτυχής κάτοχος ενός iPhone. Ουάου! Είσαι ένα πολύ καλό και υπεύθυνο 13χρονο αγόρι και σου αξίζει αυτό το δώρο. Η αποδοχή, όμως, αυτού του δώρου συνεπάγεται και κάποιους κανόνες. Σε παρακαλώ να διαβάσεις το παρακάτω συμφωνητικό. Ελπίζω πως καταλαβαίνεις ότι είναι χρέος μου να σε αναθρέψω ώστε να γίνεις ένας συγκροτημένος, υγιής νέος άντρας που μπορεί να λειτουργεί στον κόσμο και να συνυπάρξει με την τεχνολογία, όχι να τον καθορίζει εκείνη. Η αδυναμία σου να ανταποκριθείς στους κανόνες αυτούς θα έχει ως αποτέλεσμα να μην είσαι πλέον κάτοχος του iPhone. Σchr(39) αγαπώ τρελά και περιμένω να μοιραστώ μαζί σου χιλιάδες sms τις επόμενες μέρες.
•Αυτό είναι δικό μου τηλέφωνο. Εγώ το αγόρασα, εγώ το πληρώνω και στο δανείζω για να το έχεις. Δεν είμαι φοβερή;
•Θα γνωρίζω πάντα το password.
•Αν χτυπάει, απάντησέ το. Πες «παρακαλώ χρησιμοποίησε τους καλούς σου τρόπους. Μην αγνοείς ποτέ κλήσεις όταν στην οθόνη εμφανίζεται η λέξη «Μαμά» ή «Μπαμπάς». Ποτέ.
•Παραδίδεις πρόθυμα στους γονείς σου τη συσκευή κάθε βράδυ στις 7:30 τις ημέρες που έχεις σχολείο και το Σαββατοκύριακο, στις 9:00. Θα είναι κλειστό κάθε βράδυ και θα σου επιστρέφεται κάθε πρωί στις 07:30. Αν δεν θέλεις να καλέσεις κάποιον στο σταθερό του με την πιθανότητα να απαντήσουν οι γονείς του, τότε μην καλέσεις καν. Μάθε να ακούς το ένστικτό σου και να σέβεσαι τις άλλες οικογένειες με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελες να σέβονται εμάς.
•Το τηλέφωνο δεν θα έρχεται μαζί σου στο σχολείο. Μίλησε με τους ανθρώπους με τους οποίους ανταλλάσσεις μηνύματα, κατά πρόσωπο. Είναι μία τέχνη που θα πρέπει να αναπτύξεις στη ζωή σου. *Για τις ημιαργίες, τις εκδρομές και τις εξωσχολικές δραστηριότητες, θα συμφωνήσουμε ειδικές χρήσεις.
•Αν πέσει στη λεκάνη, στο πάτωμα και σπάσει ή εξαφανιστεί είσαι υπεύθυνος για το κόστος επισκευής ή αντικατάστασης. Κούρεψε το γρασίδι κάποιου, κάνε babysitting ή αποταμίευσε τα χρήματα που σου δίνουμε στα γενέθλιά σου. Θα συμβεί σίγουρα, οπότε φρόντισε να είσαι προετοιμασμένος.
•Μην χρησιμοποιήσεις την τεχνολογία για να πεις ψέματα, να κοροϊδέψεις ή να εξαπατήσεις κάποιον άλλο άνθρωπο. Μην συμμετέχεις σε συζητήσεις που πληγώνουν άλλους ανθρώπους. Παράμενε καλός φίλος ή απλά μην συμμετέχεις στην ανταλλαγή κατηγοριών.
•Μην στείλεις SMS, email, ή μην πεις τίποτα χρησιμοποιώντας αυτή τη συσκευή, που δεν θα έλεγες σε κάποιον κατά πρόσωπο.
•Μην στείλεις SMS, email, ή μην πεις τίποτα χρησιμοποιώντας αυτή τη συσκευή, που δεν θα έλεγες δυνατά με τους γονείς σου στο δωμάτιο. Λογόκρινε τον εαυτό σου.
•Το πορνό απαγορεύεται. Αναζήτησε στο διαδίκτυο πληροφορίες που θα μοιραζόσουν άνετα με εμένα. Αν έχεις κάποια απορία, ρώτησε κάποιον, κατά προτίμηση εμένα ή τον πατέρα σου.
•Όταν είσαι σε δημόσιο χώρο, κλείσε το, βάλε το στο αθόρυβο, ή κρύψε το στην τσάντα σου. Ειδικά σε κάποιο εστιατόριο, στον κινηματογράφο, ή όταν μιλάς σε κάποιον άλλο άνθρωπο. Δεν είσαι αγενής. Μην επιτρέψεις στο iPhone να το αλλάξει αυτό.
•Μη στείλεις αποκαλυπτικές φωτογραφίες από τα «ιδιαίτερα» σημεία σου σε κανέναν ή μη δεχτείς τέτοιες φωτογραφίες. Μη γελάς. Κάποια στιγμή θα μπεις στον πειρασμό να το κάνεις, παρά την υψηλή σου νοημοσύνη. Είναι επικίνδυνο και μπορεί να διαλύσει την εφηβική/φοιτητική/ενήλικη ζωή σου. Παραμένει πάντα μία κακή ιδέα. Ο κυβερνοχώρος είναι αχανής και πιο δυνατός από εσένα και είναι δύσκολο να εξαφανίσεις κάτι τέτοιο, συμπεριλαμβανομένης μίας κακής φήμης.
•Δε χρειάζεται να τραβάς ένα τόνο φωτογραφίες και βίντεο. Μην καταγράφεις τα πάντα. Ζήσε τις εμπειρίες σου. Θα μείνουν αποθηκευμένες στη μνήμη σου για πάντα.
•Κάποιες φορές επίλεξε να αφήνεις το τηλέφωνο πίσω στο σπίτι και να αισθάνεσαι ασφαλής και σίγουρος για την απόφασή σου αυτή. Δεν είναι ζωντανό και δεν είναι προέκτασή του. Είσαι καλύτερος από τον φόβο του να «χάσεις» κάτι που συμβαίνει.
•Κατέβαζε μουσική που