Στο πλαίσιο της Σχολικής Δραστηριότητας «Γνωρίζω την πόλη μου» την Πέμπτη 17/4 μαθητές της πρώτης γυμνασίου ανακάλυψαν έναν άγνωστο φυσικό θησαυρό της πόλης μας: τον Τριπόταμο! Ένα ποτάμι που διαρρέει την πόλη κι όμως λίγοι βεροιώτες έχουν περπατήσει στις όχθες του. Ευχαριστούμε τους εκπροσώπους του Συλλόγου «Φίλοι του ποταμού Τριποτάμου της Βέροιας» κ. Παπακανάκη Π. και Ασλάνογλου Ν. για τις πολύτιμες πληροφορίες που μας παρείχαν αναφορικά με τον σπουδαίο ρόλο που διαδραμάτισε ο Τριπόταμος στην ανάπτυξη της Βέροιας.
Ο «Λαογραφικός Σύλλογος Βλάχων Βέροιας» ήταν ο επόμενος σταθμός των μαθητών. Η επίσκεψη στον Σύλλογο ήταν πραγματικά ένα μάθημα ιστορίας και πολιτισμού! Ευχαριστούμε τον διευθυντή μας κι εκπρόσωπο του Συλλόγου, κ. Χρυσή, για την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τη δράση του Συλλόγου, την ιστορία και τη γλώσσα των Βλάχων, αλλά και τον ρόλο των πολιτιστικών συλλόγων γενικότερα και τις κ. Πίσκου Τ. και κ. Ζυγουλιάνου Τ. για την ξενάγηση στον χώρο.
Υπεύθυνες καθηγήτριες Μποΐτση Ελ., Λιότσιου Β., Πουλή Γ.
Την Τρίτη 5 Μαρτίου η Πολιτιστική Ομάδα «Μοναστήρια μας φωλιά για του Θεού τη φαμιλιά» επισκέφτηκαν τη Μονή Τιμίου Προδρόμου Βέροιας. Εκεί τους υποδέχτηκε ο Μοναχός Παντελεήμων στο Καθολικό της Μονής. Αφού ασπάστηκαν τις ιερές εικόνες, ο Μοναχός τους παρουσίασε όλη την Ιστορία της Μονής από τις απαρχές της μέχρι σήμερα, τις Αγιασμένες μορφές της Ορθοδοξίας που πέρασαν από εκεί καθώς και τα σημεία ενδιαφέροντος αυτής της μικροσκοπικής Μοναστικής Πολιτείας. Στη συνέχεια έβγαλε προς προσκύνηση μερικά ιερά λείψανα Αγίων που θησαυρίζονται στη Μονή. Τέλος μετέβησαν στο Αρχονταρίκι της Μονής όπου τους περίμενε ο Ηγούμενος Γέρων Πορφύριος Μπατσαράς. Ο μαθητής Νικόλαος Μουρατίδης πήρε συνέντευξη από τον Ηγούμενο Πορφύριο, ο οποίος ανέπτυξε πολλά θέματα όπως η καθημερινότητα ενός μοναχού αλλά και απαντήσεις σε πνευματικές αναζητήσεις ενός απλού ανθρώπου. Και σε αυτή την επίσκεψη οι μαθητές ένιωσαν μια ζεστή αγκαλιά και έφυγαν από τη Μονή γεμάτοι με χάρη Θεού. Ακολουθεί το Podcast της συνέντευξης του Γέροντα Πορφύριου.
Συνοδοί καθηγητές: Βογιατζή Ευαγγελία, Κουγιουμτσίδης Δημήτριος, Μαντζουλά Γεωργία, Πιτσιλού Χρυσούλα, Καργατζής Αναστάσιος. Καλογιάννης Ιωάννης.
Την Παρασκευή 20/10/2023 πραγματοποιήθηκε στον χώρο του Συλλόγου Βλάχων Βέροιας -με πρωτοβουλία του προέδρου του κ. Κύρτσου Γιάννη- δράση για τη διαφύλαξη της άυλης πολιτισμικής κληρονομιάς με θέμα «Βοτάνια και μυρωδικά». Στη δράση αυτή συμμετείχε τμήμα της Α΄ τάξης του 6ου Γυμνασίου Βέροιας εμπλέκοντας δυναμικά τη σχολική κοινότητα σε δράσεις ξεχωριστού κοινωνικού -και όχι μόνο- ενδιαφέροντος.
Η εκπαιδευτική δράση σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε από την Καλλιτεχνική-Παιδαγωγική Ομάδα «Σχεδία στην Πόλη» στα πλαίσια του προγράμματος FUTURE LIBRARY και σε συνεργασία με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας. Στόχος του προγράμματος είναι η διαφύλαξη της άυλης πολιτισμικής κληρονομιάς κάνοντας γνωστό στα παιδιά τον τομέα της Εθνοβοτανικής.
Τα παιδιά μέσα από παιχνίδια και ιστορίες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα βότανα της Μακεδονίας και να μάθουν για τις χρήσεις και τις θεραπευτικές τους ιδιότητες από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Με πολύ ενθουσιασμό άκουσαν, έπαιξαν, μύρισαν βότανα και δημιούργησαν τη δική τους αφίσα, ενώ οι δραστηριότητες θα συνεχιστούν και στον χώρο του σχολείου με φύτεμα βοτάνων, δημιουργία φυτολογίου και άλλες δραστηριότητες.
Οι μαθητές, η υπεύθυνη εκπαιδευτικός, Καραφόλα Σοφία, και ο διευθυντής του 6ου Γυμνασίου, Χρυσής Σταμάτης, που συμμετείχαν στη δράση, εκφράζουν τις ευχαριστίες τους στη «Σχεδία στην Πόλη», στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη και στον Σύλλογο Βλάχων Βέροιας που τους έδωσαν την ευκαιρία να μοιραστούν μαζί τους αυτή την εμπειρία και να γίνουν υποστηρικτές του αγώνα για τη διαφύλαξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.
Το βίντεο της δράσης μπορείτε να το δείτε εδώ.
Στη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023 πραγματοποιήθηκε από μαθητές της Β τάξης το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Βυυζαντινή Βέροια”. Τα παιδιά παρουσίασαν σε power point βυζαντινές εκκλησίες της Βέροιας.
Δείτε επίσης και το σχετικό βίντεο εδώ.
Την Πέμπτη 1 Ιουνίου ο Σύλλογος «Φίλοι του ποταμού Τριποτάμου Βέροιας» πραγματοποίησε εκδήλωση με στόχο τη βράβευση μαθητών και σχολείων που έλαβαν μέρος σε δράσεις του Συλλόγου. Το 6ο Γυμνάσιο Βέροιας όχι μόνο ήταν παρόν, αλλά διακρίθηκε πολλαπλώς.
Τιμήθηκε ως σχολείο με βράβευση για την ανάδειξη του Τριποτάμου μέσα από το Πρόγραμμα Σχολικών δραστηριοτήτων «Γεφύρια της Ελλάδας». Το βραβείο παρέλαβαν οι υπεύθυνες καθηγήτριες Πουλή Γεωργία, Λιότσιου Βενετία, Μποΐτση Ελένη και Φώτη Άννα.
Παράλληλα οι μαθητές μας κατέκτησαν την 1η (Γκαλίτσιου Αφροδίτη) και 3η (Αναστασιάδου Γλυκερία) θέση στον φωτογραφικό διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Σύλλογος και το βραβείο πρωτότυπης φωτογραφίας (Δήμος Ορέστης). Στον φωτογραφικό διαγωνισμό υπεύθυνες καθηγήτριες ήταν οι καθηγήτριες Μποΐτση Ελένη και Πουλή Γεωργία.
Ευχαριστούμε τον κ. Παπακανάκη, πρόεδρο του Συλλόγου, για τη συνεργασία και συγχαίρουμε όλους τους μαθητές μας που έλαβαν μέρος στις δράσεις.
Δείτε σχετικό βίντεο εδώ.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Σχολικής Δραστηριότητας «Γνωρίζω την πόλη μου» μαθητέςκαι καθηγητές «ταξίδεψαν» στη Βέροια, στο χρόνο και τον χώρο. Αξίζει να σημειωθεί πως οι μισοί περίπου μαθητές μας προέρχονται από χωριά λίγο έξω από τη Βέροια, τα οποία μέχρι πρόσφατα δεν γνώριζαν παρά μόνο το κέντρο της πόλης μας. Για πρώτη φορά περιηγήθηκαν (όπως και οι υπεύθυνοι καθηγητές) σε ιστορικής και πολιτισμικής αξίας περιοχές της Βέροιας και μάλιστα με ξενάγηση από τον λαογράφο κ. Δημητράκη που διήρκεσε τρεισήμισι ώρες. Για πρώτη φορά ακόμη πληροφορήθηκαν την ύπαρξη Εβραϊκής συναγωγής στην πόλη, για την οποία μας μίλησε η κ. Μέσκα επί τόπου. Περπάτησαν στους δρόμους της παραδοσιακής συνοικίας Μπαρμπούτα (οι περισσότεροι για πρώτη φορά). Τους δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διαγωνισμό φωτογραφίας με θέμα «Τριπόταμος, το ποτάμι της Βέροιας», στον οποίο και τελικά έλαβαν μέρος τρεις από τους οποίους οι δύο διακρίθηκαν. Ο ενθουσιασμός τους από τις εξορμήσεις και τις δράσεις του προγράμματος ήταν μεγάλος.
Οι φετινοί μαθητές μας προτίμησαν να εκπονήσουν εργασίες ερευνητικού χαρακτήρα (έναντι της καλλιτεχνικής έκφρασης που προτιμήθηκε πέρσι σε ανάλογο πρόγραμμα) αναζητώντας υλικό στο διαδίκτυο, μαθαίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τι σημαίνει ερευνητική/συνθετική εργασία, αλλά και βελτιώνοντας τις δεξιότητές τους στις Νέες Τεχνολογίες. Με τη ευκαιρία του προγράμματος, λοιπόν, θα λέγαμε ότι γνώρισαν καλύτερα ένα μεγάλο κομμάτι του τόπου τους.
Παράλληλα αναπτύχθηκαν κοινωνικές αρετές όπως η συνεργασία, η υπευθυνότητα, η εργατικότητα, η ανάληψη πρωτοβουλιών και η ανάπτυξη συναγωνισμού. Οι μαθητές αφύπνισαν ικανότητες και δεξιότητές τους, εξάσκησαν τη φαντασία και την αισθητική τους, τόνωσαν την αυτοπεποίθησή τους και ανακάλυψαν –ίσως – κρυμμένες πτυχές της προσωπικότητάς τους.
Κοινός τόπος (μαθητών και καθηγητριών) ήταν πως μόχθησαν και ταυτόχρονά διασκέδασαν, ενώ συγχρόνως αναπτύχθηκαν δεσμοί μεταξύ τους που δεν είχαν προβλέψει, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, αφού οι μαθητές που συμμετείχαν προέρχονταν από δύο τμήματα της Α’ Γυμνασίου∙ προσαρμόστηκαν, λοιπόν, πιο γρήγορα στο νέο σχολικό περιβάλλον. Εκφράστηκε η επιθυμία την επόμενη σχολική χρονιά να πραγματοποιηθεί παρόμοιο εγχείρημα.
Δείτε σχετικό βίντεο εδώ
ΘΕΜΑΤΑ
- Πληροφορίες για Επανάσταση α) Τουρκοκρατία (10 σειρές) β) γενικά για επανάσταση ( 1-2 σελίδες)
- Τέχνη (ορισμός) – μορφές – ιστορική αναδρομή (10 σειρές)
- Ποιητές επανάστασης α) Έλληνες β) ξένοι Βιογραφικά (Μέγιστο 15 σειρές)
γ) ποιήματα
- Ζωγράφοι α) Έλληνες β) ξένοι ονόματα- τίτλος έργου – έργο (πληροφορίες για το έργο 1-2 σειρές)
- Γλυπτική
- Δημοτικά τραγούδια ήχος – στίχος – περιοχή
- Έμπνευση για το σήμερα (ταινίες – σειρές – τραγούδια – γλυπτική- ποιήματα –κέρινα ομοιώματα )
Προτάσεις για το σήμερα (μουσεία – πόλεις κτλ)