Ακόμα μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της.
Τα αποτελέσματα ετήσιας προόδου ανακοινώθηκαν σήμερα και άρχισαν οι εγγραφές για τη νέα χρονιά.
Μπορείτε να δείτε μαθητές μας που προάγονται στην επόμενη τάξη και όσους απολύονται.
Α’ Τάξη Προάγονται B’ Τάξη Προάγονται Γ’ Τάξη Απολύονται
Όσοι μαθητές δεν βλέπουν το όνομα τους στις παραπάνω λίστες Παραπέμπονται για το Σεπτέμβριο σε 1 έως 4 μαθήματα είτε απορρίπτονται και οφείλουν να επαναλάβουν την τάξη τη νέα σχολική χρονιά.
Όλες οι λίστες αναλυτικά με τα μαθήματα που πρόκειται να εξεταστούν τον Σεπτέμβριο και τα ονόματα όσων απορρίφθηκαν είτε λόγω απουσιών είτε λόγω χαμηλής βαθμολογίας, έχουν αναρτηθεί στην είσοδο του σχολείου μας.
Παρακάτω αναφέρονται οι μαθητές που αρίστευσαν για το έτος 2014-15 σε κάθε τάξη.
Α’ Τάξη Αριστεία Β’ Τάξη Αριστεία Γ’ Τάξη Αριστεία
Τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο για την προσπάθεια που κατέβαλαν όλη τη χρονιά. Ο βαθμός δεν είναι αυτοσκοπός αλλά μια ανταμοιβή για την προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά ώστε να αποκτήσουν την γνώση που χρειάζεται για να επιτύχουν στην μετέπειτα ζωή τους.
Το σχολείο μας φυσικά αγκαλιάζει όλους τους μαθητές του ανεξαρτήτου επίδοσης καθότι ο σκοπός μας είναι να τους βοηθήσουμε στην δημιουργία παιδείας και την απόκτηση σωστών αρχών και συμπεριφοράς που να βοηθάει το κοινωνικό σύνολο.
Σας ευχόμαστε όλους ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!
-
ΑΓΓΛΙΚΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ
-
Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ – ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
-
Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-
Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
(Οι 3 παραπάνω σύνδεσμοι ανήκουν στο ίδιο αρχείο σε διαφορετικές σελίδες του)
-
Γ ‘ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-
Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-
Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
-
Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
-
Α’ ΤΑΞΗ – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ (από μετάφραση)
-
ΦΥΣΙΚΗ ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ
-
Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
-
Α’ ΤΑΞΗ – ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
-
Β’ ΤΑΞΗ – ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
-
Γ’ ΤΑΞΗ – ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
-
Β ΤΑΞΗ – ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ, Γ ΤΑΞΗ – ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΑΡΧΑΙΑ ΑΠΌ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ (“ΕΛΕΝΗ”)
Στις 30 Απριλίου εφέτος όλο το σχολείο μας επισκέφτηκε τον Άγιο Νικόλαο Νάουσας στα πλαίσια της Ετήσιας Ημερήσιας εκδρομής.
Πριν φτάσουμε κάναμε μια στάση στη σχολή Αριστοτέλη στην Μίεζα όπου τα παιδιά ενημερώθηκαν σύντομα για την ιστορική αξία της περιοχής.
Τον Άγιο Νικόλαο επισκέφτηκαν εκείνη την ημέρα τουλάχιστον άλλα 4 σχολεία και το μέρος πλημμύρισε από φωνές και γέλια παιδιών.
Το πανέμορφο ανοιξιάτικο τοπίο, τα πελώρια πλατάνια, το άφθονο νερό μας υπενθύμισε ακόμα μια φορά πόσο γενναιόδωρη είναι η φύση με την περιοχή μας.
Τα γήπεδα μπάσκετ, βόλει, ποδοσφαίρου, τα 2 λούνα παρκ και οι ταβέρνες του πάρκου γέμισαν ασφυκτικά και για λίγες ώρες έβλεπες παιδιά να τρέχουν πάνω κάτω, να βγάζουν φωτογραφίες και να διασκεδάζουν.
Κατά γενική ομολογία η εκδρομή ήταν ευχάριστη χωρίς ιδιαίτερη κούραση μετακίνησης και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.
Ολοκληρώθηκαν σήμερα 29-4-2015 τα τέσσερα επιμορφωτικά σεμινάρια, που διοργάνωσε στην αίθουσα της βιβλιοθήκης του σχολείου μας η σχολική σύμβουλος φιλολόγων του νομού Ημαθίας Χριστίνα Αραμπατζή.
Το πρόγραμμα των σεμιναρίων με τίτλο “Καλές διδακτικές πρακτικές στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων” είχε ως εξής:
- Παρασκευή 27/03/2015 και ώρα 12.30 έως 14.30 με θέμα: Η αξιοποίηση οπτικοακουστικών υλικών στη διδακτική πράξη – Διδακτικό σενάριο στη Νεοελληνική Λογοτεχνία της Α΄ Γυμνασίου
- Πέμπτη 02-04-2015 και ώρα 12.30 έως 14.30 με θέμα: Καλλιέργεια και ανάπτυξη νέων γραμματισμών στο Γυμνάσιο – Η αξιοποίηση του διαδικτυακού ραδιόφωνου στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων -Διδακτικά σενάρια στη διδασκαλία της ΑΕ Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου.
- Τρίτη 21-04-2015 και ώρα 12.30 έως 14.30 με θέμα: Σχέδια διδασκαλίας ποίησης και πεζογραφίας στο Γυμνάσιο και προτάσεις δημιουργικής γραφής.
- Τετάρτη 29-04-2015 και ώρα 12.30 έως 14.30 με θέμα: Διαδικτυακές εφαρμογές στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων – Πρακτικές φιλαναγνωσίας στο Γυμνάσιο
Εισηγήσεις παρουσίασαν:
Αραμπατζή Χριστίνα, «Καλλιέργεια και ανάπτυξη νέων γραμματισμών στο Γυμνάσιο», καθώς και: «Διδακτική πρόταση θεματικής διαπραγμάτευσης ενοτήτων από το πρώτο και δεύτερο βιβλίο του Ηροδότου με αφορμή τις ενότητες 11 και 12 του σχολικού εγχειριδίου Αρχαία Ελληνική Γλώσσα της Α΄ Γυμνασίου»
Γαλλής Κωνσταντίνος, «Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα: ένας νέος δικτυακός τόπος για την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό»
Ιντζεβίδου Κυριακή, «Παιδική εργασία: η κλεμμένη παιδική ηλικία”, Α΄ Γυμνασίου, Νεοελληνική Λογοτεχνία» καθώς και: «Πρακτικές φιλαναγνωσίας για τη διαφορετικότητα και τις ανθρώπινες σχέσεις».
Μυλωνά Ιωάννα, «Η παιδική εκμετάλλευση υπό το φως της ποιητικής δημιουργίας (παραδοσιακής και μοντέρνας)»
Σαράντη Βαρβάρα, Δαμιανίδου Ειρήνη, «Πρακτικές φιλαναγνωσίας και δημιουργικής γραφής στο Γυμνάσιο»
Σκουμποπούλου Χαρίκλεια, «Αρχαία Ελληνικά…στον αέρα” μια πρόταση διδασκαλίας στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας της Α΄ γυμνασίου στις ενότητες 10 και 13 (κοινό θέμα η φιλία) αξιοποιώντας ως εκπαιδευτικό εργαλείο το μαθητικό διαδικτυακό ραδιόφωνο “European School Radio»
Ταχματζίδης Δημήτριος, «Παιδαγωγική αξιοποίηση οπτικοακουστικών υλικών μέσα και έξω από τη σχολική αίθουσα»
Τσαλουχίδης Παντελής, «Δόξα και θάνατος μιας κάποιας Πολυξένης»
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ γυμνασίου παρουσιάζουν τις ομαδικές εργασίες τους στο μάθημα της Δραματικής ποίησης.
Ο Γιάννης Ράλλης και η Αντωνία Λιάτσου από το Γ3 παρουσιάζουν την εργασία τους για τις σύγχρονες παραστάσεις της “Ελένης”
Παραστάσεις
Η Ελευθερία Τσαουσίδου, η Βασιλική Σιδηροπούλου και η Σταυρούλα Τζιούρτζια από το Γ4 ασχολήθηκαν με τις σύγχρονες παραστάσεις της “Ελένης” του Ευριπίδη.
Παραστάσεις 2
Η Δήμητρα Μότσιου και η Ντοροντίνα Μέκσι από το Γ1 παρουσιάζουν τη μορφή της Ελένης στις τέχνες.
Τέχνη
Η Αρτιόλα Ράμα και η Εριέτα Σαΐπι από το Γ4 ασχολήθηκαν με το μηχάνημα “από μηχανής θεός”
Από μηχανής θεός
Η Μαριλένα Καφετζή και η Ελένη Καφετζή από το Γ2 παρουσιάζουν τις γιορτές στην αρχαία Ελλάδα.
Γιορτές
Η Καγκελίδου Συμέλα και η Πέιου Σοφία από το Γ2 παρουσιάζουν τις μηνιαίες γιορτές από την αρχαία Αθήνα.
Γιορτές και μήνες
Οι Κουγιουμτζίδης Ηλίας και Καζίλας Γιώργος ασχολήθηκαν με σχέση της “Ελένης” και του Πελοποννησιακού πολέμου.
Ελένη και πόλεμοςΟι μαθητές της Β’ γυμνασίου εκθέτουν τις εργασίες τους:
Η Νικολέτα Μούσκα από το Β2 έκανε μια παρουσίαση των ιθαγενών της Αυστραλίας και Αμερικής με αφορμή την επιστολή του Σιάτλ
Σιάτλ
Η Βασιλική Πιπερίδου από το Β2 παρουσιάζει την Άλκη Ζέη
Άλκη Ζέη
Και η Εύη Παραστατίδου από το Β2 παρουσιάζει τη ζωή και το έργο της Άλκης Ζέη
Άλκη Ζέη
Η Ζουμπουλία Τύπου και η Παμφίλη Τόλια από το Β3 παρουσιάζουν το ποίημα του Ζακ Πρεβέρ, “Βγαίνοντας από το σχολείο”
Βγαίνοντας από το σχολείο
Ο Παναγιώτης Σφηνιάς από το Β2 έφτιαξε μια ιστορία χρησιμοποιώντας τους τίλους των κειμένων του βιβλίου
Τίτλοι
Η Μαρία Χατζηγεωργίου από το Β3 παρουσίασε τη ζωή και το έργο του Κ.Π.Καβάφη
Καβάφης
Ο Γεράσιμος Χατζηγεωργίου από το Β3 παρουσίασε το ποίημα του Τόλη Νικηφόρου
Όταν πεθαίνει ένα παιδί
Η Ελευθεριάδου Κατερίνα από το Β1 παρουσίασε τον συγγραφέα Μένη Κουμανταρέα
Μένης Κουμανταρέα
Την Παρασκευή 24/4/2015 φέρνουμε στο σχολείο μας από ένα λουλούδι ή φυτό για να τα φυτέψουμε στον πράσινο περίβολο. Ενισχύουμε το πράσινο του σχολείου μας και το ομορφαίνουμε.
Επίσης θα καθαρίσουμε όλο τον χώρο από σκουπίδια θα σκάψουμε, θα ποτίσουμε και ρίξουμε λίπανσμα στα φυτά που χρειάζονται.
Προσέχουμε και ομορφαίνουμε το σχολείο μας, γιατί είναι το 2ο σπίτι μας.
Μπορείτε να διαβάσετε το 4ο τεύχος της Φωλιάς του 6ου κάνοντας κλικ στο παρακάτω κουμπί
4ο τεύχος εφημερίδαςΓια μια ακόμα χρονιά το σχολείο μας γιόρτασε την Τσικνοπέμπτη με ένα πάρτυ γεμάτο μουσική και χορό.
Τις 2 τελευταίες ώρες του σχολικού προγράμματος αφού στήθηκε ο μουσικός μας εξοπλισμός, 2 μαθητές της Γ’ τάξης ανέλαβαν χρέη dj.
Με λίγη βοήθεια από το youtube και πολύ όρεξη έσπειραν το κέφι και όλων των ειδών οι μουσικές κυρίευσαν το σχολείο.
Ήταν ένα καλό ζέσταμα για την Αποκριά.
Με βάσει την με αρ. πρ. 95567/Γ2/20-06-2014 (Β ́ 1861) Υπουργικής Απόφαση με θέμα «Ρύθμιση μαθητικών θεμάτων»
η 30η Ιανουαρίου 2015, δεν αποτελεί ημέρα αργίας για τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, αλλά ορίζεται, για όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως ημέρα εορτής, κατά την οποία γίνεται εκκλησιασμός και δραστηριότητες σχετικά με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα».
Το σχολείο μας ακολουθώντας το πρόγραμμα πρώτα έκανε εκκλησιασμό σε εκκλησία της Πατρίδας Ημαθίας και κατόπιν ακολούθησε γιορτή στο γυμναστήριο του σχολείου με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ.Ευαγγελία Βογιατζή και Ευπραξία Μπιζέτα και συμμετοχή της χορωδίας μας και αρκετών μαθητών.
Με το πέρας της γιορτής ο Υποδιευθυντής του σχολείου μας κ.Κανελλίδης ενημέρωσε με μια σύντομη παρουσίαση τους μαθητές και καθηγητές για τα μέτρα προφύλαξης από την γρίππη που μαστίζει αυτό το διάστημα.
Η προσφορά του Ελληνικού παιδικού χωριού στο Φίλυρο και το έργο που παράγει στα παιδιά που στερούνται μια ομαλή ζωή μέσα σε μια ζεστή οικογένεια είναι το λιγότερο συγκινητική.
Το σχολείο μας δείχνοντας το κοινωνικό του πρόσωπο με πρωτοβουλία της κ.Μποΐτση την υποστήριξη του Διευθυντή όλου του συλλόγου των καθηγητών και την πολύ θερμή ανταπόκριση από τους μαθητές μας συγκέντρωσε τρόφιμα, ρούχα, και παιχνίδια.
Στις 18/12/2015 η Α’ και Β’ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το Ελληνικό Παιδικό χωριό στο Φίλυρο για να γνωρίσει από κοντά τους ανθρώπους και τα παιδιά που ζουν εκεί και να προσφέρει τα δικά μας δώρα αγάπης.
Η υποδοχή ήταν θερμή και όλα τα παιδιά ένιωσαν το συναίσθημα της αγάπης που υπάρχει.
Το να δίνεις σε ανθρώπους που βιώνουν μια ανάγκη ιδίως στις μέρες μας είναι κάτι που ένα σχολείο πρέπει να “διδάσκει” και να περνάει στους μαθητές με έμπρακτο τρόπο.
Την Τρίτη 09/12/2014 το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» επισκέφτηκε το 6° Γυμνάσιο Βέροιας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής, που διεξάγεται στο σχολείο μας. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής. Μετά την πολύ ενδιαφέρουσα και ουσιαστική ενημέρωση ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση, με τους μαθητές να εκφράζουν το ενδιαφέρον τους.
Το έργο και οι δραστηριότητες του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς” είναι πολύ σημαντικές για τη χώρα μας που είναι πρώτη σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη.
Περισσότερες πληροφορίες για το Ινστιτούτο στην ιστοσελίδα του.
Το σχολείο μας συμμετείχε και εφέτος στην “Ώρα του Κώδικα” την εβδομάδα από 8 έως 12 / 12/2014.
Το ενδιαφέρον όλων των παιδιών ήταν πολύ μεγάλο γιαυτό το “παιχνίδι” προγραμματισμού. Οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου ήταν πιο εξοικειωμένοι καθότι το μάθημα της Πληροφορικής στην τάξη αυτή περιλαμβάνει τα βασικά του προγραμμαστιμού.
Όλοι όμως οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά ότι η Πληροφορική και ιδίως ο προγραμματισμός και η αλγοριθμική σκέψη είναι βασικά στοιχεία για την διαμόρφωση πλέον της τεχνολογικής ταυτότητας ενός παιδιού.
Ο Πληροφορικός
Κάθε Νοέμβρη, ο νους και η καρδιά μας είναι εκεί, στο Πολυτεχνείο, στην εξέγερση των φοιτητών, της νεολαίας και ολόκληρου του ελληνικού λαού κατά της χουντικής τυραννίας το Νοέμβριο του 1973.
Την Τετάρτη 14 Νοέμβρη 1973 το πρωί, εκατοντάδες φοιτητές του Πολυτεχνείου συγκεντρώνονται στο προαύλιο του Ιδρύματος. Αρχίζουν συνελεύσεις για να αποφασίσουν πώς θα αντιμετωπίσουν τα νέα σχέδια της χούντας για την συντριβή των λαϊκών αντιδράσεων.
Συγκέντρωση φοιτητών γίνεται και στη Νομική που αποφασίζουν να κατευθυνθούν στο Πολυτεχνείο. Στις 2.00 μ.μ., 5.000 περίπου φοιτητές έχουν συγκεντρωθεί στο Πολυτεχνείο, ενώ αρχίζει να μαζεύεται και άλλος κόσμος. Οι δρόμοι γύρω από το Πολυτεχνείο δονούνται από τα συνθήματα κατά της χούντας και των αμερικάνων. «Ψωμί-παιδεία-ελευθερία», «Κάτω η χούντα».
Την Πέμπτη 15 Νοέμβρη 1973, η κατάληψη συνεχίζεται, ενώ συνεχίζει να συρρέει πολύς λαός κυρίως εργαζόμενοι.
Την Παρασκευή 16 Νοέμβρη 1973, μπαίνουν σε λειτουργία οι πομποί του ραδιοφωνικού σταθμού στους 1.050 χιλιόκυκλους που μεταφέρουν το μήνυμα του αγώνα σε όλη την Αθήνα που παρακολουθεί τα γεγονότα.
Στις 9 το πρωί στήνονται τα πρώτα οδοφράγματα και σχηματίζονται δύο μεγάλες διαδηλώσεις στην Πανεπιστημίου και στη Σταδίου. Οι συγκεντρωμένοι έξω από το Πολυτεχνείο τραγουδάνε το «πότε θα κάνει ξαστεριά».
Η ΜΟΙΡΑΙΑ ΝΥΧΤΑ
Το απόγευμα οι διαδηλωτές στο χώρο γίνονται χιλιάδες με συμμετοχή των εργατών. Έτσι στις 6 το απόγευμα αρχίζουν οι συγκρούσεις διαδηλωτών και Αστυνομίας με πολλούς τραυματίες. Στις 7 το απόγευμα μεγάλη διαδήλωση κατευθύνεται στο Πολυτεχνείο και η Αστυνομία χτυπάει. Εμφανίζονται τεθωρακισμένα της Αστυνομίας και πέφτουν οι πρώτοι πυροβολισμοί. Στους γύρω δρόμους γίνονται μάχες σώμα με σώμα.
Στις 9.30 η Αστυνομία απαγορεύει την κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας. Στις 11 το βράδυ ο ραδιοσταθμός και τα μεγάφωνα καλούν τον κόσμο να μη φύγει ενώ τα δακρυγόνα έχουν πνίξει την περιοχή.
Όσοι μένουν ανάβουν φωτιές για να εξουδετερώσουν τα δακρυγόνα και στήνουν οδοφράγματα.
Λίγο μετά τα μεσάνυχτα ( Σάββατο 17 Νοέμβρη), τα πρώτα τανκς εμφανίζονται, ενώ στο νοσοκομείο που οργανώθηκε στο Πολυτεχνείο, μεταφέρονται όλο και περισσότεροι τραυματίες. Στη 1 μετά τα μεσάνυχτα τα τανκς έχουν ζώσει το Πολυτεχνείο. Τα μεγάφωνα και ο ραδιοσταθμός μεταδίδουν: «Μην φοβάστε τα τανκς», «Κάτω ο φασισμός», «Φαντάροι ,είμαστε αδέρφια σας. Μη γίνετε δολοφόνοι».
Στις 1.30 τα τανκς ξεκινούν με αναμμένους τους προβολείς. Οι φοιτητές τοποθετούν μια «Μερσεντές» πίσω από την κεντρική πύλη για να εμποδίσει την είσοδο των τανκς. Οι φοιτητές είναι ανεβασμένοι στα κάγκελα, τραγουδούν τον εθνικό ύμνο και φωνάζουν στους φαντάρους: «Είμαστε αδέρφια».
Δίνεται διορία 20 λεπτών για να βγουν οι έγκλειστοι, ενώ ένα τανκ παίρνει θέση απέναντι στην είσοδο. Η Συντονιστική Επιτροπή προσπαθεί να διαπραγματευτεί την ασφαλή έξοδο του κόσμου.
Ώρα 02.50, ξημερώματα του Σαββάτου 17 Νοέμβρη. Ο επικεφαλής αξιωματικός με μια κίνηση του χεριού του, δίνει την εντολή να ξεκινήσει το τανκ. Η πόρτα πέφτει και το τανκ συνεχίζει την πορεία του φτάνοντας μέχρι τις σκάλες του κτιρίου «Αβέρωφ». Μαζί του μπαίνουν ασφαλίτες και άντρες των ΛΟΚ. Πέφτουν πυροβολισμοί. Υπάρχουν φαντάροι που βοηθούν τους φοιτητές να φύγουν, αλλά στις εξόδους τούς περιμένουν ασφαλίτες που τους συλλαμβάνουν και τους κυνηγούν, ενώ κάτοικοι των γύρω πολυκατοικιών τους προσφέρουν άσυλο.
Στις 3.20 δεν υπάρχει πλέον κανένας στο Πολυτεχνείο το οποίο έχει εκκενωθεί πλήρως. Πολλοί φοιτητές φοβούμενοι την σύλληψη, αν και βαριά τραυματισμένοι, αρνούνται τη μεταφορά τους στο νοσοκομείο.
Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΤΑΝΚ
30 χρόνια μετά ο οδηγός εκείνου του τανκ A. Σκευοφύλακα σε συνέντευξη του στο Βήμα το 2003, δήλωσε «ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΓΙ’ AYTO ΠΟΥ HMOYN, ΓΙ’ AYTO ΠΟΥ EKANA. Τότε αισθανόμουν ότι έκανα κάτι καλό, κάτι μεγάλο. Στους “μαυροσκούφηδες”, στο Γουδί, είχα γίνει ο ήρωας που διέλυσε τους εχθρούς της πατρίδας. Τι περιμένεις! Ούτε μια εφημερίδα δεν είχα διαβάσει μέχρι τότε. Είχα γίνει και εγώ φασίστας. Μέχρι που μπήκα μέσα, πίστευα αυτό που έκανα. Στη συνέχεια έγινε ο εφιάλτης της ζωής μου.»
Άραγε, πώς νιώθει σήμερα η νεολαία, ακούγοντας τα γεγονότα του Πολυτεχνείου;
Σίγουρα νιώθουμε θαυμασμό γιατί τότε κάποιοι είχαν το θάρρος να αντισταθούν σε όσα και όσους κατέστρεφαν την ζωή τους. Θυμό για όσους εκμεταλλεύτηκαν την αγωνιστικότητα και το θάρρος που επέδειξαν, για να κάνουν καριέρα. Απεριόριστος σεβασμός για όσους απομακρύνθηκαν από τα φώτα της δημοσιότητας. Πιστεύουμε ότι η σημερινή κοινωνία έχει ξεχάσει την στάση των ανθρώπων τότε, και πλέον οι περισσότεροι από μας δυστυχώς περνάμε αυτή την μέρα, ως κάτι συνηθισμένο και κοινότυπο.
Κρύπας Νίκος – Διαμαντής Στράτος
- 1
- 2