Στο πλαίσιο της Σχολικής Δραστηριότητας «Γνωρίζω την πόλη μου» την Πέμπτη 17/4 μαθητές της πρώτης γυμνασίου ανακάλυψαν έναν άγνωστο φυσικό θησαυρό της πόλης μας: τον Τριπόταμο! Ένα ποτάμι που διαρρέει την πόλη κι όμως λίγοι βεροιώτες έχουν περπατήσει στις όχθες του. Ευχαριστούμε τους εκπροσώπους του Συλλόγου «Φίλοι του ποταμού Τριποτάμου της Βέροιας» κ. Παπακανάκη Π. και Ασλάνογλου Ν. για τις πολύτιμες πληροφορίες που μας παρείχαν αναφορικά με τον σπουδαίο ρόλο που διαδραμάτισε ο Τριπόταμος στην ανάπτυξη της Βέροιας.
Ο «Λαογραφικός Σύλλογος Βλάχων Βέροιας» ήταν ο επόμενος σταθμός των μαθητών. Η επίσκεψη στον Σύλλογο ήταν πραγματικά ένα μάθημα ιστορίας και πολιτισμού! Ευχαριστούμε τον διευθυντή μας κι εκπρόσωπο του Συλλόγου, κ. Χρυσή, για την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τη δράση του Συλλόγου, την ιστορία και τη γλώσσα των Βλάχων, αλλά και τον ρόλο των πολιτιστικών συλλόγων γενικότερα και τις κ. Πίσκου Τ. και κ. Ζυγουλιάνου Τ. για την ξενάγηση στον χώρο.
Υπεύθυνες καθηγήτριες Μποΐτση Ελ., Λιότσιου Β., Πουλή Γ.
Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024 έγινε διαδικτυακά η Τελετή βράβευσης του 17ου Διαγωνισμού etwinning για το σχολικό έτος 2021-2022. Ως γνωστόν το σχολείο μας απέσπασε το 2ο Πανελλήνιο Βραβείο στην κατηγορία Γυμνασίων (ηλικίες 13-15 ετών) με το έργο “Games of Light and Shadows”. Η συντονίστρια της εκδήλωσης αφού παρουσίασε το έργο μας, έθεσε 2 ερωτήσεις, μία στον κ. Κουγιουμτσίδη Δημήτρη εκπαιδευτικό του σχολείου μας, υπεύθυνο του προγράμματος σχετικά με τα πειράματα που έγιναν μέσω των οποίων έγινε σύνδεση της Φυσικής με τις τέχνες και μία στην εταίρο μας κ. Μαστοράκη Μαρία εκπαιδευτικό του 2ου Γυμνασίου Περιστερίου, σχετικά με τα εργαλεία ψηφιακά και μη που χρησιμοποιήθηκαν στο πρόγραμμα! Οι κόποι όλων όσων συμμετείχαν ανταμείφθηκαν! Μια σεμνή συγκινητική τελετή που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη όλων μας! Ευχόμαστε ολόψυχα το 6ο Γυμνάσιο να στοχεύει πάντα ψηλά και να φέρει ακόμα περισσότερες διακρίσεις!
Την Τελετή μπορείτε να την παρακολουθήσετε όλη εδώ.
Την Τρίτη 5 Μαρτίου η Πολιτιστική Ομάδα «Μοναστήρια μας φωλιά για του Θεού τη φαμιλιά» επισκέφτηκαν τη Μονή Τιμίου Προδρόμου Βέροιας. Εκεί τους υποδέχτηκε ο Μοναχός Παντελεήμων στο Καθολικό της Μονής. Αφού ασπάστηκαν τις ιερές εικόνες, ο Μοναχός τους παρουσίασε όλη την Ιστορία της Μονής από τις απαρχές της μέχρι σήμερα, τις Αγιασμένες μορφές της Ορθοδοξίας που πέρασαν από εκεί καθώς και τα σημεία ενδιαφέροντος αυτής της μικροσκοπικής Μοναστικής Πολιτείας. Στη συνέχεια έβγαλε προς προσκύνηση μερικά ιερά λείψανα Αγίων που θησαυρίζονται στη Μονή. Τέλος μετέβησαν στο Αρχονταρίκι της Μονής όπου τους περίμενε ο Ηγούμενος Γέρων Πορφύριος Μπατσαράς. Ο μαθητής Νικόλαος Μουρατίδης πήρε συνέντευξη από τον Ηγούμενο Πορφύριο, ο οποίος ανέπτυξε πολλά θέματα όπως η καθημερινότητα ενός μοναχού αλλά και απαντήσεις σε πνευματικές αναζητήσεις ενός απλού ανθρώπου. Και σε αυτή την επίσκεψη οι μαθητές ένιωσαν μια ζεστή αγκαλιά και έφυγαν από τη Μονή γεμάτοι με χάρη Θεού. Ακολουθεί το Podcast της συνέντευξης του Γέροντα Πορφύριου.
Συνοδοί καθηγητές: Βογιατζή Ευαγγελία, Κουγιουμτσίδης Δημήτριος, Μαντζουλά Γεωργία, Πιτσιλού Χρυσούλα, Καργατζής Αναστάσιος. Καλογιάννης Ιωάννης.
Την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024 η ομάδα των μαθητών που συμμετέχουν στο Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Μοναστήρια μας φωλιά για του Θεού τη φαμιλιά» επισκέφτηκε τη Μονή Τιμίου Προδρόμου στη Νάουσα. Πριν το μοναστήρι οι μαθητές συνοδεία των καθηγητών τους έκαναν μια στάση στον Ναό του Αγίου Μηνά Νάουσας. Εκεί η Θεολόγος του σχολείου κ. Βογιατζή Ευαγγελία ξενάγησε και παρουσίασε στους μαθητές τα διάφορα τμήματα του Ναού. Στη συνέχεια οι μαθητές μετέβησαν στη Μονή Τιμίου Προδρόμου όπου τους υποδέχτηκαν οι μοναχές που αφιέρωσαν τη ζωή τους εκεί. Αρχικά οι μαθητές προσκύνησαν τις εικόνες του Ναού. Έπειτα μετέβησαν στο Αρχονταρίκι όπου κεράστηκαν και συνομίλησαν με την Ηγουμένη Θεολογία. Ο μαθητής Μουρατίδης Νικόλαος πήρε συνέντευξη από την Ηγουμένη καθώς και αρκετοί μαθητές εξέφρασαν πολλές απορίες γύρω από θεολογικά θέματα και θέματα μοναστικής ζωής. Τέλος περιηγήθηκαν στο προαύλιο της Μονής όπου θαύμασαν την υπέροχη θέα. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όλους αφενός μεν γιατί ένιωσαν μια ζεστή αγκαλιά-φιλοξενία από την Ηγουμένη και τις μοναχές, αφετέρου γιατί γέμισαν με χάρη Θεού.
Συνοδοί καθηγητές: Βογιατζή Ευαγγελία, Κουγιουμτσίδης Δημήτριος, Μαντζουλά Γεωργία, Πιτσιλού Χρυσούλα, Καργατζής Αναστάσιος. Καλογιάννης Ιωάννης.
Την Τετάρτη 13 Μαρτίου καθώς την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024 τα δύο τμήματα της Περιβαλλοντικής Ομάδας του σχολείου στα πλαίσια του προγράμματος «Το ποτάμι όλο γεμίζει και τη θάλασσα ποτίζει» επισκέφτηκαν τα δύο ποτάμια της Βέροιας, τον Τριπόταμο και τον Αλιάκμονα. Αυτή τη φορά το σχολείο μας συνεργάστηκε με την συντοπίτισσα μας Υδροβιολόγο κ. Χειμωνοπούλου Μαρία του ΥΠ.Α.Α.Τ της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας. Αρχικά η Κ. Χειμωνοπούλου ανέπτυξε όλες τις πληροφορίες που αφορούν τα ποτάμια και τα φράγματα. Στη συνέχεια οι ομάδες μετέβησαν σε πρώτη φάση στον Τριπόταμο και μέτρησαν την θολερότητα του νερού, την θερμοκρασία, το Ph, το Οξυγόνο και την αγωγιμότητα του νερού. Έπειτα πήγαν στον Αλιάκμονα και ακολούθησαν την ίδια διαδικασία. Μετατράπηκαν σε επιστήμονες για μια μέρα. Τέλος επισκέφτηκαν τον Υ/Η Σταθμό της ΔΕΗ στη Σφηκιά όπου και ξεναγήθηκαν από έναν υπάλληλο στο Φράγμα και στους στροβίλους που συνδέονται με τις γεννήτριες. Επιστρέφοντας στο σχολείο τους περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Συνδέθηκαν ζωντανά μέσω zoom με την Ισπανίδα Pao Μηχανικό Δασών η οποία τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την απομάκρυνση φραγμάτων ποταμών διεθνώς τα οποία είτε είναι σε αχρηστία είτε πλεονάζουν μιας και δημιουργούν πρόβλημα σε θαλάσσιους οργανισμούς και περιβάλλον. Μια εβδομάδα αργότερα την Πέμπτη 28 Απριλίου όλη η ομάδα παρακολούθησε το Αμερικάνικο Ντοκυμαντέρ «The Dam Busters” σχετικά με την απομάκρυνση των φραγμάτων όπου δεν χρειάζονται διεθνώς. Το πρόγραμμα κρίνεται άκρως επιτυχημένο αφού όχι μόνο ήρθαν σε επαφή με την φύση, όχι μόνο αποκόμησαν γνώσεις που θα τους ακολουθούν μια ζωή αλλά και διεύρυνε τους ορίζοντες τους.
Συνοδοί καθηγητές ήταν οι: Κουγιουμτσίδης Δημήτρης, Μαντζουλά Γεωργία, Καραφόλα Σοφία, Χατζή Δέσποινα και Βογιατζή Ευαγγελία.
Την τελευταία μέρα του προγράμματος πριν την προβολή της ταινίας οι μαθήτριες Στεργιοπούλου Κατερίνα και Τσαρτσαρή Άρτεμις πήραν συνέντευξη από την κ. Χειμωνοπούλου και δημιούργησαν ένα podcast το οποίο μπορείτε να το ακούσετε εδώ:
Την Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024 η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου στα πλαίσια του προγράμματος «Το ποτάμι όλο γεμίζει και τη θάλασσα ποτίζει» επισκέφτηκαν το Τριπόταμο Βέροιας. Εκεί τους υποδέχθηκε ο κ. Παπακανάκης Πάρις πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Τριποτάμου Βέροιας. Οι μαθητές ακολουθώντας το ποτάμι έμαθαν για την γεωμορφολογία του, την βιοποικιλότητα του (παρόχθια βλάστηση, μικροοργανισμοί, υδρόβιοι ασπόνδυλοι οργανισμοί), την συμβολή του στη τοπική κοινωνία (μπατάνια κτλ.). Μια πραγματική όαση στο κέντρο της Βέροιας. Όταν έφτασαν στην Μπαρμπούτα επισκέφτηκαν το μοναδικό μπατάνι της Βέροιας που είναι σε λειτουργία, ένα καθαρά οικολογικό πλυντήριο φλοκάτης. Τέλος έκαναν μια στάση για πικ νικ δίπλα στο ποτάμι. Η εκδρομή αυτή ήταν μια πολύ εποικοδομητική εμπειρία μιας και ήρθαν σε επαφή με τη φύση και συνδύασαν αναψυχή με γνώση. Συνοδοί καθηγητές ήταν οι: Κουγιουμτσίδης Δημήτρης, Μαντζουλά Γεωργία, Καραφόλα Σοφία, Χατζή Δέσποινα και Βογιατζή Ευαγγελία.
Στο πλαίσιο της σχολικής δραστηριότητας «Γνωρίζω την πόλη μου» μαθητές της Α’ Γυμνασίου επισκέφτηκαν την παραδοσιακή συνοικία της Βέροιας Μπαρμπούτα. Στην Εβραϊκή Συναγωγή ξεναγήθηκαν από την κ. Μέτσκα Παρασκευή, την οποία ευχαριστούμε θερμά για τη φιλοξενία και τις πληροφορίες που μας παρουσίασε. Στη συνέχεια οι μαθητές στον χώρο των εβραϊκών νεκροταφείων και του Μνημείου του Ολοκαυτώματος παρουσίασαν εργασίες τους με συναφή θέματα. Κατά την επιστροφή, στη Γέφυρα των αδερφών Κούσιου ενημερώθηκαν για τους ευεργέτες της Βέροιας και συζήτησαν για το ρόλο τους στην ευημερία και ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Οι μαθητές έκαναν μάθημα εκτός τάξης και το απόλαυσαν!
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Μποΐτση Ελένη, Πουλή Γεωργία, Λιότσιου Βενετία.
Στις 02 Απριλίου του 2024 η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας, «Η Εποχή των Σπηλαίων», αποτελούμενη από 27 μαθητές της Γ ΄ τάξης επισκέφτηκε τον ποταμό Τριπόταμο που διασχίζει την πόλη μας. Οι μαθητές περπάτησαν δίπλα στις όχθες του ποταμού και πήραν χρήσιμες πληροφορίες από τον Προέδρο του Συλλόγου «φίλοι του ποταμού Τριπόταμου», κύριο Παπακανάκη. Ο κος Παπακανάκης μας μίλησε για την ιστορία του ποταμού και την προσφορά του στην ίδρυση και ανάπτυξη της Βέροιας. Ταυτόχρονα μας ανέφερε χρήσιμες πληροφορίες και για τα σπήλαια που έχουν βρεθεί εκεί, που αποδεικνύουν την ύπαρξη της πόλης μας από τα προιστορικά χρόνια.
Στις 15 Ιανουαρίου του 2024 η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας Η Εποχή των Σπηλαίων αποτελούμενη από 30 μαθητές της Γ ΄ τάξης επισκέφτηκε το Σπήλαιο του Περάματος στα Ιωάννινα. Το πρόγραμμα που εκπονείται έχει ως σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές σημαντικά σπήλαια της Ελλάδας αλλά και όλου του κόσμου καθώς και να κατανοήσουν την σημασία τους από γεωλογική, ανθρωπολογική αρχαιολογική και φυσικά περιβαλλοντική άποψη. Η επίσκεψη στο σπήλαιο εντυπωσίασε τους μαθητές καθώς οι περισσότεροι δεν είχαν επισκεφτεί ποτέ κάποιο σπήλαιο. Υπεύθυνες Καθηγήτριες του Προγράμματος: Πουλή Γεωργία, Λιότσιου Βενετία, Μποΐτση Ελένη.
Η Θεατρική ομάδα του 6ου Γυμνασίου επισκέφτηκε το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης στις 15 Ιανουαρίου 2024. Επιχειρήθηκε σύνδεση του αρχαίου με το σύγχρονο θέατρο, οι «ηθοποιοί» της γ’ γυμνασίου εξιστόρησαν τη γέννηση του θεατρικού είδους στους μικρότερους συμμαθητές τους και ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης δίνοντας έμφαση στην ιστορία του θεάτρου.
Μικροί μας «ηθοποιοί», δράττουμε την ευκαιρία σας ευχαριστήσουμε για τη θετική σας ενέργεια, το μεράκι, τον ζήλο, τη συνέπεια και το ήθος που επιδεικνύετε σε κάθε εγχείρημα του σχολείου στο οποίο συμμετέχετε!
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Μποΐτση Ελένη, Μαντζουλά Γεωργία, Λιότσιου Βενετία
Τη γιορτή των Γραμμάτων διάλεξε το σχολείο μας για να βραβεύσει τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς που το οδήγησαν στο 2ο Πανελλήνιο Βραβείο στον 17ο Διαγωνισμό eTwinning στην ηλικιακή ομάδα 12-15 (Γυμνασίων) με το έργο «GamesofLightandShadows». Έτσι, την Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024, ημέρα εορτής των τριών Ιεραρχών, οι μαθητές που συμμετείχαν στο παραπάνω πρόγραμμα άφησαν για λίγο τις υποχρεώσεις τους στο Λύκειο που φοιτούν και ήρθαν στο σχολείο για να λάβουν το βραβείο τους καθώς και δύο αναμνηστικά δώρα. Η όλη εκδήλωση έγινε σε κλίμα χαράς και συγκίνησης. Τα παιδιά κόπιασαν και ανταμείφθηκαν. Θυμήθηκαν τα παλιά, αναπόλησαν δημιουργικές στιγμές τους στο σχολείο μας και αυτή η εμπειρία χαράκτηκε βαθιά στη μνήμη τους. Έβαλαν ένα ακόμη εφόδιο στη φαρέτρα τους για την κατάκτηση των ονείρων τους!
Ο Ελληνικός Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης (ΕΟΥ) της δράσης eTwinning στον 17ο Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning με στόχο την αναγνώριση των καλύτερων eTwinning έργων που πραγματοποιήθηκαν από πλευράς σχολικών μονάδων κατά το σχολικό έτος 2021-2022 βράβευσε το σχολείο μας με το 2ο Πανελλήνιο Βραβείο για το έργο «Παιχνίδια φωτός και σκιών». Αυτό σημαίνει ότι η εργασία μας, η εργασία των μαθητών μας και η συνεργασία με τους συνεργάτες μας πληρούσαν τα κριτήρια (Παιδαγωγικής Καινοτομίας, Ενσωμάτωσης στη διδακτέα ύλη, συνεργασία μεταξύ των εταίρων, Χρήση τεχνολογίας κτλ) και έλαβε υψηλή βαθμολογία.
Υπεύθυνος του προγράμματος ήταν ο Δ.Κουγιουμτσίδης.
Τα σχολεία-εταίροι που συμμετείχαν ήταν:
Το 2ο Γυμνάσιο Περιστερίου.
Agrupamento de Escolas de Rates, Póvoa De Varzim, Πορτογαλία.
Atatürk Ortaokulu Merkez, Nevşehir Καππαδοκία Τουρκία.
Οι συμμετέχοντες μαθητές οι οποίοι πλέον φοιτούν στα λύκεια της πόλης μας ήταν οι εξής:
- Βασίλτση Ασπασία
- Ζιώγα Μαρία
- Καραφόλα Αρετή
- Μέκσι Κλεμεντίνα
- Μπόσι Λάουρα
- Σιδηρόπουλος Πέτρος
- Στεφάνου Κωνσταντίνος
- Τούφας Αθανάσιος
- Αυτζίδου Ελισάβετ
- Βασιλείου Ευαγγελία
- Γκαϊτατζή Μαρία-Ελευθερία
- Κιάτση Χρυσάνθη-Χριστίνα
- Μανουσαρίδου Μαρία Καλλιόπη
- Πασίδου Γεωργία
- Σγούρου Στεργιανή
- Ιακωβίδης Ιωάννης
- Λαζαρίδης Αναστάσιος
- Μουχτάρης Αντώνιος
- Μπλατσιώτη Κυριακή
- Σαραφίδου Δανάη
- Ταρασίδου Ευαγγελία
Το έργο μας θα συμπεριληφθεί στον οδηγό καλών πρακτικών με την περιγραφή των βραβευμένων έργων που θα εκδοθεί. Τα αποτελέσματα βρίσκονται στους παρακάτω συνδέσμους.
https://www.etwinning.gr/awards/nawards/1323-17-etwinning
https://www.minedu.gov.gr/news/57108-17-11-23-17os-ethnikos-diagonismos-ergon-etwinning-oi-nikites
Την Παρασκευή 20/10/2023 πραγματοποιήθηκε στον χώρο του Συλλόγου Βλάχων Βέροιας -με πρωτοβουλία του προέδρου του κ. Κύρτσου Γιάννη- δράση για τη διαφύλαξη της άυλης πολιτισμικής κληρονομιάς με θέμα «Βοτάνια και μυρωδικά». Στη δράση αυτή συμμετείχε τμήμα της Α΄ τάξης του 6ου Γυμνασίου Βέροιας εμπλέκοντας δυναμικά τη σχολική κοινότητα σε δράσεις ξεχωριστού κοινωνικού -και όχι μόνο- ενδιαφέροντος.
Η εκπαιδευτική δράση σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε από την Καλλιτεχνική-Παιδαγωγική Ομάδα «Σχεδία στην Πόλη» στα πλαίσια του προγράμματος FUTURE LIBRARY και σε συνεργασία με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας. Στόχος του προγράμματος είναι η διαφύλαξη της άυλης πολιτισμικής κληρονομιάς κάνοντας γνωστό στα παιδιά τον τομέα της Εθνοβοτανικής.
Τα παιδιά μέσα από παιχνίδια και ιστορίες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα βότανα της Μακεδονίας και να μάθουν για τις χρήσεις και τις θεραπευτικές τους ιδιότητες από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Με πολύ ενθουσιασμό άκουσαν, έπαιξαν, μύρισαν βότανα και δημιούργησαν τη δική τους αφίσα, ενώ οι δραστηριότητες θα συνεχιστούν και στον χώρο του σχολείου με φύτεμα βοτάνων, δημιουργία φυτολογίου και άλλες δραστηριότητες.
Οι μαθητές, η υπεύθυνη εκπαιδευτικός, Καραφόλα Σοφία, και ο διευθυντής του 6ου Γυμνασίου, Χρυσής Σταμάτης, που συμμετείχαν στη δράση, εκφράζουν τις ευχαριστίες τους στη «Σχεδία στην Πόλη», στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη και στον Σύλλογο Βλάχων Βέροιας που τους έδωσαν την ευκαιρία να μοιραστούν μαζί τους αυτή την εμπειρία και να γίνουν υποστηρικτές του αγώνα για τη διαφύλαξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.
Το βίντεο της δράσης μπορείτε να το δείτε εδώ.
Το σχολείο μας βραβεύτηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την εργασία στο έργο του eTwinning «Παιχνίδια φωτός και σκιών» του σχολικού έτους 2021-2022. Αυτό σημαίνει ότι η εργασία μας, η εργασία των μαθητών μας και η συνεργασία με τους συνεργάτες μας πληρούσαν τα κριτήρια του Πλαισίου Ετικέτας Ποιότητας και έλαβαν υψηλή βαθμολογία.
Επίσης, το έργο μας θα παρουσιαστεί σε ειδικό χώρο στην Ευρωπαϊκή Σχολική Εκπαιδευτική Πλατφόρμα.
Στη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023 πραγματοποιήθηκε από μαθητές της Β τάξης το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Βυυζαντινή Βέροια”. Τα παιδιά παρουσίασαν σε power point βυζαντινές εκκλησίες της Βέροιας.
Δείτε επίσης και το σχετικό βίντεο εδώ.
Το σχολικό έτος 2022-23 πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας τα περιβαλλοντικά προγράμματα Γεφύρια της Ελλάδας 1 και 2. Πρόκειται για το ίδιο πρόγραμμα που χωρίστηκε σε δύο λόγω της μεγάλης συμμετοχής μαθητών. Στα προγράμματα συμμετείχαν 48 μαθητές και από τα τέσσερα τμήματα της Β γυμνασίου. Οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε ομάδες επέλεξαν εργασίες με τις οποίες και ασχολήθηκαν και οι οποίες αφορούσαν α) την σημασία και την χρησιμότητα των γεφυριών στο παρελθόν αλλά και σήμερα, β) τους θρύλους – παραδόσεις που σχετίζονται με γεφύρια, γ) τα λογοτεχνικά έργα, τα τραγούδια αλλά και τους πίνακες ζωγραφικής που εμπνέονται / μιλούν για γεφύρια και δ) εργασίες που αφορούσαν διάφορα γεφύρια παραδοσιακά αλλά και σύγχρονα ανά την Ελλάδα. Να πούμε ότι έγινε ιδιαίτερη αναφορά και σε γεφύρια της πόλης μας.
Πήγαμε δύο εκδρομές μία στα Γρεβενά οπού επισκεφτήκαμε το Γεφύρι του Ζιάκα και του Αζίζ -Αγά και άλλη μία οπού περπατήσαμε δίπλα στον Τριπόταμο και περάσαμε από τις γέφυρες των Αδερφών Κουσίου, την γέφυρα Καρά Αχμέτ και την γέφυρα της Μπαρμπούτας. Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πάρα πολύ και τις δύο εκδρομές. Εντυπωσιάστηκαν ιδιαίτερα από την γέφυρα του Αζίζ -Αγά και μάλιστα μας ζητούσαν να τους ξαναπάμε το καλοκαίρι για να κολυμπήσουν στο ποτάμι. Μεγάλο ενθουσιασμό αλλά και έκπληξη τούς προκάλεσε και η βόλτα δίπλα στον Τριπόταμο. Εντυπωσιάστηκαν από το ποτάμι αλλά και την βλάστηση και δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι αυτό το πανέμορφο μέρος βρίσκονταν τόσο κοντά τους και δεν το γνώριζαν. Επιπλέον κατά την βόλτα μας δίπλα στο ποτάμι ενημερώθηκαν από τον σύλλογο «φίλοι του ποταμού Τριπόταμου της Βέροιας» για το ποτάμι της Βέροιας και την προσφορά του στην πόλη από τα αρχαία χρόνια μέχρι και τα πιο πρόσφατα. Ταυτόχρονα άκουσαν χρήσιμες πληροφορίες για την γέφυρα του Καρά Αχμέτ αλλά και την σύγχρονη γέφυρα των αδερφών Κουσίου. Η εκδρομή μας στον Τριπόταμο ολοκληρώθηκε και με μια περιβαλλοντική δράση: οι μαθητές μας μοίρασαν φυλλάδια στους εμπόρους στην περιοχή που γίνεται το παζάρι της Βέροιας προτρέποντας τους να φροντίζουν την καθαρότητα του χώρου και κυρίως του ποταμού.
Τέλος φτιάξαμε ένα σύντομο βιντεάκι στο οποίο προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε σύντομα τις δράσεις μας.
Δείτε το βιντεάκι μας εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=K1IFYiZLvUY
Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΑ ΓΡΕΒΕΝΑ
Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΤΡΙΠΟΤΑΜΟ
ΓΕΦΥΡΙΑ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
ΛΙΟΤΣΙΟΥ ΒΕΝΕΤΙΑ
ΠΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΜΠΟΪΤΣΗ ΕΛΕΝΗ
ΦΩΤΗ ΑΝΝΑ
Την Πέμπτη 1 Ιουνίου ο Σύλλογος «Φίλοι του ποταμού Τριποτάμου Βέροιας» πραγματοποίησε εκδήλωση με στόχο τη βράβευση μαθητών και σχολείων που έλαβαν μέρος σε δράσεις του Συλλόγου. Το 6ο Γυμνάσιο Βέροιας όχι μόνο ήταν παρόν, αλλά διακρίθηκε πολλαπλώς.
Τιμήθηκε ως σχολείο με βράβευση για την ανάδειξη του Τριποτάμου μέσα από το Πρόγραμμα Σχολικών δραστηριοτήτων «Γεφύρια της Ελλάδας». Το βραβείο παρέλαβαν οι υπεύθυνες καθηγήτριες Πουλή Γεωργία, Λιότσιου Βενετία, Μποΐτση Ελένη και Φώτη Άννα.
Παράλληλα οι μαθητές μας κατέκτησαν την 1η (Γκαλίτσιου Αφροδίτη) και 3η (Αναστασιάδου Γλυκερία) θέση στον φωτογραφικό διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Σύλλογος και το βραβείο πρωτότυπης φωτογραφίας (Δήμος Ορέστης). Στον φωτογραφικό διαγωνισμό υπεύθυνες καθηγήτριες ήταν οι καθηγήτριες Μποΐτση Ελένη και Πουλή Γεωργία.
Ευχαριστούμε τον κ. Παπακανάκη, πρόεδρο του Συλλόγου, για τη συνεργασία και συγχαίρουμε όλους τους μαθητές μας που έλαβαν μέρος στις δράσεις.
Δείτε σχετικό βίντεο εδώ.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Σχολικής Δραστηριότητας «Γνωρίζω την πόλη μου» μαθητέςκαι καθηγητές «ταξίδεψαν» στη Βέροια, στο χρόνο και τον χώρο. Αξίζει να σημειωθεί πως οι μισοί περίπου μαθητές μας προέρχονται από χωριά λίγο έξω από τη Βέροια, τα οποία μέχρι πρόσφατα δεν γνώριζαν παρά μόνο το κέντρο της πόλης μας. Για πρώτη φορά περιηγήθηκαν (όπως και οι υπεύθυνοι καθηγητές) σε ιστορικής και πολιτισμικής αξίας περιοχές της Βέροιας και μάλιστα με ξενάγηση από τον λαογράφο κ. Δημητράκη που διήρκεσε τρεισήμισι ώρες. Για πρώτη φορά ακόμη πληροφορήθηκαν την ύπαρξη Εβραϊκής συναγωγής στην πόλη, για την οποία μας μίλησε η κ. Μέσκα επί τόπου. Περπάτησαν στους δρόμους της παραδοσιακής συνοικίας Μπαρμπούτα (οι περισσότεροι για πρώτη φορά). Τους δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διαγωνισμό φωτογραφίας με θέμα «Τριπόταμος, το ποτάμι της Βέροιας», στον οποίο και τελικά έλαβαν μέρος τρεις από τους οποίους οι δύο διακρίθηκαν. Ο ενθουσιασμός τους από τις εξορμήσεις και τις δράσεις του προγράμματος ήταν μεγάλος.
Οι φετινοί μαθητές μας προτίμησαν να εκπονήσουν εργασίες ερευνητικού χαρακτήρα (έναντι της καλλιτεχνικής έκφρασης που προτιμήθηκε πέρσι σε ανάλογο πρόγραμμα) αναζητώντας υλικό στο διαδίκτυο, μαθαίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τι σημαίνει ερευνητική/συνθετική εργασία, αλλά και βελτιώνοντας τις δεξιότητές τους στις Νέες Τεχνολογίες. Με τη ευκαιρία του προγράμματος, λοιπόν, θα λέγαμε ότι γνώρισαν καλύτερα ένα μεγάλο κομμάτι του τόπου τους.
Παράλληλα αναπτύχθηκαν κοινωνικές αρετές όπως η συνεργασία, η υπευθυνότητα, η εργατικότητα, η ανάληψη πρωτοβουλιών και η ανάπτυξη συναγωνισμού. Οι μαθητές αφύπνισαν ικανότητες και δεξιότητές τους, εξάσκησαν τη φαντασία και την αισθητική τους, τόνωσαν την αυτοπεποίθησή τους και ανακάλυψαν –ίσως – κρυμμένες πτυχές της προσωπικότητάς τους.
Κοινός τόπος (μαθητών και καθηγητριών) ήταν πως μόχθησαν και ταυτόχρονά διασκέδασαν, ενώ συγχρόνως αναπτύχθηκαν δεσμοί μεταξύ τους που δεν είχαν προβλέψει, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, αφού οι μαθητές που συμμετείχαν προέρχονταν από δύο τμήματα της Α’ Γυμνασίου∙ προσαρμόστηκαν, λοιπόν, πιο γρήγορα στο νέο σχολικό περιβάλλον. Εκφράστηκε η επιθυμία την επόμενη σχολική χρονιά να πραγματοποιηθεί παρόμοιο εγχείρημα.
Δείτε σχετικό βίντεο εδώ
Δείτε βίντεο του προγράμματος εδώ.
Σχετικά με το πρόγραμμα μας, θέσαμε εξ΄ αρχής ως βασικούς στόχους, την αφύπνιση της ιστορικής μνήμης για ένα γεγονός που καθόρισε την μορφή και τον χαρακτήρα του Νεοελληνικού Κράτους και τον ενστερνισμό της αφύπνισης αυτής από μεγάλο μέρος των μαθητών μας.
Εκτιμούμε ότι οι μαθησιακοί, αλλά κυρίως οι παιδαγωγικοί στόχοι που τέθηκαν στην αρχή της χρονιάς επιτεύχθηκαν.
Πρώτη φορά ίσως συναντήσαμε τόση προθυμία εκ μέρους των μαθητών να συμμετάσχουν σε μια σχολική δραστηριότητα.
Αρχικά εκπόνησαν ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρόγραμμα της εκδήλωσης και στη συνέχεια έψαξαν υλικό στο διαδίκτυο και σε βιβλία από την προσωπική και σχολική βιβλιοθήκη. Έμαθαν δηλαδή να ερευνούν, να αξιολογούν και να επιλέγουν την πληροφορία και βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στις Νέες Τεχνολογίες. Εμπνεύστηκαν ακόμη συμβολισμούς (: προσωποποίησαν την Ιστορία και τις Μεγάλες Δυνάμεις για να αναδείξουν το ρόλο τους) κι έγραψαν σύντομα θεατρικά δρώμενα και ποίημα (δημιουργική γραφή).
Παράλληλα, μάθαιναν κι εξασκούνταν σε παραδοσιακούς χορούς της Μικράς Ασίας (συμπεριλαμβανομένου και του Πόντου), εξοικειώθηκαν σε μουσικά ακούσματα όλων των ειδών από την ευρύτερη περιοχή. Εκπόνησαν δύο Power Point: το ένα για να στηρίξει την Εκδήλωση Μνήμης και το άλλο για να παρουσιαστεί στην τελική γιορτή λήξης στο σχολείο. Μεγάλο μέρος της ενασχόλησής τους ήταν οι πρόβες.
Επισκεφτήκαμε, τέλος, τον Σύλλογο Μικρασιατών όπου και παρουσιάστηκαν πτυχές άγνωστες στους μαθητές για τη ζωή στη Μικρά Ασία, τη Μικρασιατική Καταστροφή και τους πρόσφυγες∙ οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν αντικείμενα λαογραφικού περιεχομένου. Στην ίδια εκδρομή εξορμήσαμε στους δρόμους της πόλης αναζητώντας οδούς σχετικές με το θέμα μας.
Γίνεται φανερό, λοιπόν, πως οι μαθητές:
- Εργάστηκαν
- Έμαθαν για ένα κορυφαίο ιστορικό γεγονός της Νεότερης Ελλάδας χωρίς πάθη και φανατισμούς
- Κατανόησαν το ρόλο της ιστορίας στη ζωή μας
- Μυήθηκαν σε διάφορες μορφές τέχνης (χορός, τραγούδι, συγγραφή σεναρίου, ποίηση και λογοτεχνία, υποκριτική)
- Εκφράστηκαν καλλιτεχνικά
- Ψυχαγωγήθηκαν
- Κοινωνικοποιήθηκαν μέσα από τη συνεργασία και την ανάληψη πρωτοβουλιών, μέσα από την αντιμετώπιση των δυσκολιών και τις χαρούμενες στιγμές, μέσα από την προσπάθεια επιβολής και της υποχώρησης, μέσα από την ανάπτυξη ανθρώπινων δεσμών
- Αντιμετώπισαν τον φόβο της έκθεσης στο κοινό και τόνωσαν την αυτοπεποίθησή τους
- Ξεπέρασαν πολλές φορές τον εαυτό τους
- Καλλιέργησαν την ενσυναίσθησή τους
- Σύνδεσαν το χτες με το σήμερα (π.χ. η εκδήλωση έκλεισε με αναφορά στο φαινόμενο των προσφύγων σήμερα)
Βέβαια κάθε προσπάθεια έχει και κάποια αρνητικά σημεία. Ως τέτοιο αναφέρουμε ενδεικτικά την αναγκαστική επιλογή μαθητών που προθυμοποιήθηκαν να συμμετάσχουν. Εκδήλωσαν ενδιαφέρον αρχικά 70 περίπου μαθητές καθώς το θέμα τους άγγιξε. Τους ενημερώσαμε πως θα αποκλείαμε όσους συμμετείχαν σε άλλα προγράμματα, αλλά οι περισσότεροι επέμειναν να συμπεριληφθούν στην ομάδα έστω κι αν δεν συμμετείχαν επίσημα στο πρόγραμμα έστω κι αν δεν θα μπορούσαν να συμμετέχουν στις εκδρομές μας. Από αυτούς συνέχισαν να εργάζονται οι 52. Φυσικά ένιωσαν πικρία όταν τελικά η εκδρομή πραγματοποιήθηκε με την μισή ομάδα, αλλά έδειξαν κατανόηση.
Μοχθήσαμε, μάθαμε και ψυχαγωγηθήκαμε μαθητές και καθηγητές. Νιώσαμε περήφανοι για την αποδοχή της δουλειάς μας από τους μαθητές και τους καθηγητές που παρακολούθησαν την Εκδήλωση στις 18 Μαΐου, παραμονή της ημέρας μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων.
Γαλουζής Μιχάλης
Μποΐτση Έλενα
Τσαμήτρος Βασίλης
Ποίημα Ηλία Κασάπη
Προσφυγιά
Οι άνθρωποι που από μακρυά ξεκινάνε
Και πολύ πεινάνε,
Ονειρεύονται αλλού να πάνε
Και γι΄αυτό στο κρύο κολυμπάνε.
Περνάνε τούνελ, θάλασσες, βουνά
Για να ΄βρουν λίγη ζεστασιά.
Νιώθουν λύπη και θυμό,
Για τον πόλεμο αυτό.
Εγώ που είμαι ένα παιδί μικρό
Και όλο τον κόσμο αγαπώ
Εύχομαι χαρά, τύχη καλή
Αγάπη και Ειρήνη σ΄ όλοκληρη τη Γη!
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ
Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Μικρασιατών και ιδιαιτέρως τον δάσκαλο χορού του Συλλόγου Φώτη Πανανόπουλο για τη φιλοξενία και τις βαρύτιμες πληροφορίες που παρουσίασε, κατά την εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών του γυμνασίου μας την Πέμπτη 11/5/2023. Η επίσκεψη στο χώρο του Συλλόγου πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Σχολικής Δραστηριότητας «Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή». Οι μαθητές που συμμετείχαν στη σχολική δραστηριότητα (από την Α’ και Β’ τάξη) είχαν την ευκαιρία να «ταξιδέψουν» στη Μικρά Ασία προ της καταστροφής και να συζητήσουν προβληματισμούς και απορίες σχετικά με τη ζωή και την παρουσία Ελλήνων στην περιοχή, την καταστροφή και τον ξεριζωμό. Στους μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές δωρίσθηκε το ημερολόγιο του Συλλόγου με αναμνηστικό φωτογραφικό υλικό.
Υπεύθυνοι καθηγητές,
Γαλουζής Μιχάλης
Μποΐτση Ελένη
Τσαμήτρος Βασίλης
Το σχολικό έτος 2022-23 μαθητές από την Γ’ Γυμνασίου συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «STEM in a Greenhouse» όπου οι μαθητές συνεργάζονται για να φτιάξουν ένα θερμοκήπιο, να φυτέψουν φυτά, εφαρμόζουν τις γνώσεις τους από τη Χημεία για να φτιάξουν το καταλληλότερο έδαφος, μαγειρεύουν με τα φυτά που καλλιεργούν και προτείνουν συνταγές και τέλος αποκτούν δεξιότητες στην ρομποτική αφού το θερμοκήπιο μας είναι αυτόματο
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 9 σχολεία: 2ο Γυμνάσιο Περιστερίου, 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου, 2ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης, 7ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, Γυμνάσιο Δομβραίνας με ΛΤ, Atatürk Ortaokulu Τουρκία, Colegiul de Industrie Alimentara “Elena Doamna”, Galati Ρουμανία, Liceul Moldo-Finlandez Δημοκρατία της Μολδαβίας και 2ο Γυμνάσιο Περιστερίου.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Κουγιουμτσίδης Δημήτριος, Μαντζουλά Γεωργία, Μπιζέτας Στέφανος.