ΘΕΜΑΤΑ
- Πληροφορίες για Επανάσταση α) Τουρκοκρατία (10 σειρές) β) γενικά για επανάσταση ( 1-2 σελίδες)
- Τέχνη (ορισμός) – μορφές – ιστορική αναδρομή (10 σειρές)
- Ποιητές επανάστασης α) Έλληνες β) ξένοι Βιογραφικά (Μέγιστο 15 σειρές)
γ) ποιήματα
- Ζωγράφοι α) Έλληνες β) ξένοι ονόματα- τίτλος έργου – έργο (πληροφορίες για το έργο 1-2 σειρές)
- Γλυπτική
- Δημοτικά τραγούδια ήχος – στίχος – περιοχή
- Έμπνευση για το σήμερα (ταινίες – σειρές – τραγούδια – γλυπτική- ποιήματα –κέρινα ομοιώματα )
Προτάσεις για το σήμερα (μουσεία – πόλεις κτλ)
Το 6ο Γυμνάσιο Βεροίας συμμετέχει φέτος στο ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα “ The view from my window”. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν σχολεία από την Ισπανία, Γαλλία, Τουρκία, Τσεχία, Ιταλία, Νορβηγία, Ολλανδία και Ελλάδα.
Σκοποί του προγράμματος είναι να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να γνωρίσουν χώρες της Ευρώπης, να αναπτύξουν τις δεξιότητες της αγγλικής γλώσσας και των ΤΠΕ, να διευρύνουν τους πολιτισμικούς τους ορίζοντες και να ενισχυθεί η έννοια της ανεκτικότητας και της διαφορετικότητας ερχόμενοι σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς και απόψεις.
Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος οι μαθητές, χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα και τις νέες τεχνολογίες, θα παρουσιάσουν τους εαυτούς τους, το σχολείο τους, θα σκιαγραφήσουν τις εικόνες που βλέπουν από το παράθυρο του σπιτιού και του σχολείου τους, Θα υποβάλλουν ερωτήσεις και θα απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με τις συνεργαζόμενες χώρες, θα παρουσιάσουν μια σχολική τους ημέρα και στο τέλος θα δημιουργήσουν ένα δελτίο ειδήσεων με νέα από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες όπως τις γνώρισαν μέσα από το πρόγραμμα.
Το πρόγραμμα άρχισε τον Οκτώβριο 2017 και θα τελειώσει τον Απρίλιο 2018 και υλοποιείται από τους μαθητές του τμήματος Β1 με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Ελένη Κωστοπουλου, ΠΕ06.
Κάντε κλικ για να δείτε το etwinning label
Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA), διοργάνωσε για πρώτη φορά φέτος, διαγωνισμό Αστρονομίας για μαθητές και μαθήτριες έως 16 ετών από όλη την Ευρώπη. Το θέμα του διαγωνισμού ήταν ο σχεδιασμός και η κωδικοποίηση ενός πειράματος, το οποίο θα πραγματοποιούνταν σε πραγματικές συνθήκες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).
Συμμετείχαν 350 ομάδες από 15 χώρες της Ευρώπης. Η ομάδα του σχολείου μας με το όνομα «The four Astro-fans» – αποτελούμενη από τους μαθητές της Γ’ τάξης Ζαρογιάννη Χριστόδουλο, Σαμαρά Χρήστο, Τσιτούρα Ανθή και Τσιφλίδη Νίκο – απέσπασε Εύφημο Μνεία και βρίσκεται πλέον στις 64 καλύτερες ομάδες της Ευρώπης.
Το πείραμα που εμπνεύστηκαν τα παιδιά πραγματοποιήθηκε από τον Αστροναύτη του ISS Thomas Pesquet, τα αποτελέσματα του οποίου μας έχουν ήδη σταλεί για επεξεργασία και ανάλυση. Ουσιαστικά οι μαθητές προγραμμάτισαν τον υπολογιστή Astro pi που βρίσκεται στο σταθμό σε γλώσσα Python, δίνοντας του την εντολή να πάρει μετρήσεις υγρασίας και θερμοκρασίας. Έτσι κατάφεραν να ανιχνεύσουν τη παρουσία αστροναύτη μέσα στο σταθμό καθώς και να καταγράψουν την αλλαγή μέρας σε νύχτα και το αντίστροφο.
Το σχολείο μας συγχαίρει τους μαθητές για την διάκριση τους όπως επίσης τους υπεύθυνους καθηγητές Κουγιουμτσίδη Δημήτρη Φυσικό που είχε την επίβλεψη και την οργάνωση όλης της προσπάθειας και Μπιζέτα Στέφανο Πληροφορικό για την βοήθεια στον προγραμματισμό.
Στο 6ο Γυμνάσιο Βέροιας εκπονήθηκαν δύο προγράμματα με κοινό θέμα «Αριστοτέλης, 2400 χρόνια μετά». Στο ένα πρόγραμμα υπεύθυνες-συντονίστριες καθηγήτριες ήταν οι φιλόλογοι Πουλή Γεωργία και Μποΐτση Ελένη, ενώ στο άλλο πρόγραμμα υπεύθυνοι καθηγητές ήταν οι Κουγιουμτσίδης Δημήτριος (φυσικός) και Κανελλίδης Αναστάσιος (χημικός). Καθ’ όλη τη διάρκεια των προγραμμάτων οι τέσσερις καθηγητές συνεργάστηκαν και –όποτε χρειάστηκε- ανέλαβαν την καθοδήγηση των μαθητών του «άλλου» προγράμματος ανάλογα με τις ανάγκες των εργασιών και την ειδικότητα του κάθε καθηγητή.
Επιστέγασμα των εργασιών αποτέλεσε η εκδρομή στα Στάγειρα, στη διάρκεια της οποίας:
- Πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός με θέμα «Η ζωή και το έργο του Αριστοτέλη». Νικήτριες του «ανεκτίμητου» επάθλου (ένα παγωτό έκαστη!) αναδείχτηκαν οι Μαρίνα Πρυμίδου και Ευθυμία Δημογλίδου.
- Οι μαθητές εφάρμοσαν στην πράξη θεωρίες φυσικής του Αριστοτέλη που αναφέρονται στα συγγράμματά του.
- Ανακοινώθηκαν/συζητήθηκαν τα πορίσματα των δύο προγραμμάτων.
Εκτιμούμε ότι οι μαθησιακοί, αλλά κυρίως οι παιδαγωγικοί στόχοι που τέθηκαν στην αρχή της χρονιάς επιτεύχθηκαν∙ οι μαθητές μας «έμαθαν διασκεδάζοντας και διευρύνοντας τις κοινωνικές τους αρετές». Οι υπεύθυνοι καθηγητές νιώθουν την ανάγκη να συγχαρούν τους μαθητές τους για το ενδιαφέρον και τη συνέπεια που επέδειξαν σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αλλά κυρίως για το ήθος τους όπως αυτό εκφράστηκε σε κάθε στάδιο του προγράμματος με αποκορύφωμα την εκδρομή στα Στάγειρα.
Για το Σχολ.Έτος 2016-17 το σχολείο μας υλοποίησε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με όνομα “H δική μου επιχείρηση“.
Συμμετείχαν 16 Μαθητές από την Β’ Γυμνασίου από το τμήμα Β4.
Το πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου.
Δίνει έμφαση στην κατανόηση επιχειρηματικών εννοιών και παράλληλα εστιάζει στην ανάπτυξη
κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών (soft-skills).
Μέσα από ποικιλία πρακτικών δραστηριοτήτων ειδικά σχεδιασμένων για την υποστήριξη
διαφορετικών τρόπων μάθησης, οι μαθητές μαθαίνουν να χρησιμοποιούν κριτική σκέψη, να
δουλεύουν σε ομάδες και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται σε 6 ενότητες με την υποστήριξη έμπειρων εθελοντών–συμβούλων
από τον επιχειρηματικό κόσμο. Οι μαθητές θα δουλέψουν πάνω σε ειδικά σχεδιασμένο, διαδραστικό
υλικό του ΣΕΝ/JA Greece, βασισμένο στην τεχνογνωσία του διεθνούς οργανισμού Junior Achievement Worldwide.
Η σύμβουλος – εθελοντής που υποστήριξε το πρόγραμμα μας ήταν η υποδιευθύντρια τοπικού καταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς κ.Όλγα Τασιοπούλου.
Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε την κ.Τασιοπούλου για την άψογη υποστήριξη του προγράμματος.
Οι εντυπώσεις όλων των μαθητών για τη συμμετοχή τους ήταν άριστες.
Υπύθυνοι προγράμματος ήταν οι καθηγητές Σ.Μπιζέτας και Ι.Καλογιάννης.
Συγχαρητήρια στις ομάδες του σχολείου μας για την συμμετοχή και την πρόκριση στην επόμενη φάση του Διαγωνισμού Κοινωνικής Καινοτομίας.
Από τις 2 ομάδες μας τους TechFriends και τους TechCreators η 2η πέρασε στην επόμενη φάση. Τα συγχαρητήρια αξίζουν σε όλους.
Παραθέτουμε το email της ενημέρωσης μας.
Μετά από προσεκτική αξιολόγηση όλων των ιδέων, μπορείτε να βρείτε παρακάτω τα αποτελέσματα των δέκα ομάδων που περνάνε στην επόμενη φάση του e-mentorship.
Όλες οι ιδέες ήταν εξαιρετικά δομημένες και πρωτότυπες! Δυστυχώς, ο ανταγωνισμός ήταν “σκληρός” και λυπούμαστε πολύ που οι κανόνες του προγράμματος επιβάλλουν την επιλογή μόνο δέκα ομάδων.
Θα θέλαμε συγχαρούμε όλους τους μαθητές για τον χρόνο που αφιερώσανε και ευελπιστούμε να συνεχίσουνε δυναμικά!
1) Tech creators: 6ο Γυμνάσιο Βέροιας
2) HANDI CAB: Γέννειο Γυμνάσιο Πάτμου
3) Karamanole Fun Club: 1o ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας
4) Orbis: Εκπαιδευτήρια Μπουγά
5) gym c1.06: Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών
6) Doukas Three: Εκπαιδευτήρια Δούκα
7) Think Minds: Εκπαιδευτήρια Άλφα
8) Re-turn: Εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα
9) Wheels of Travel: Κολλέγιο Pierce
10) Εygenia & Eirini: 1o ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας
Οι μαθητικές ομάδες και οι υπεύθυνοι καθηγητές θα λάβουν από εμένα ένα email στο τέλος της επόμενης εβδομάδας όπου θα γίνεται η διασύνδεση με τον εθελοντή ή την εθελόντρια όπου θα τους βοηθήσει αν εξελίξουν περισσότερο την ιδέα τους.
Συντονιστές των ομάδων είναι οι καθηγητές κ.Μπιζέτας και κ.Καλογιάννης.
Tο 6ο Γυμνάσιο Βεροίας συμμετείχε στο eTwinning έργο “Christmas Card Exchange” (https://live.etwinning.net/projects/project/133295) το οποίο συνεχίζεται για 9η χρονιά.
Σκοπός του είναι να φέρει πιο κοντά, τις ημέρες των Χριστουγέννων, μαθητές από ευρωπαϊκά σχολεία ανταλλάσοντας χριστουγεννιάτικες κάρτες που φτιάχνουν οι ίδιοι οι μαθητές.
Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι μαθητές Παρσοπούλου Μαρία και Άγγελος Λίπκα από την Γ τάξη.
Με ιδιαίτερη αγάπη και διάθεση έφτιαξαν κάρτες οι οποίες στάλθηκαν σε σχολεία της Γερμανίας, Ισπανίας και Σλοβακίας.
Το σχολείο έλαβε κάρτες από τα παρακάτω ευρωπαϊκά σχολεία και οι μαθητές στόλισαν μ’ αυτές το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου.
1. IES Fernando de los Ríos, 16220 Quintanar del Rey, Cuenca, SPAIN
2. Kaiser-Karl-Schule, Hinterm Sandberg 1-3, D-25524 Itzehoe, GERMANY
3. Stredná odborná škola technická, Ulica 1. mája 500, Vráble, 952 01, Slovakia
4. GS Scheessel, Schulstrasse 1, 27383 Scheessel, Germany
Κωστοπούλου Ελένη
ΠΕ6 Αγγλικών
Την Παρασκευή 24/4/2015 φέρνουμε στο σχολείο μας από ένα λουλούδι ή φυτό για να τα φυτέψουμε στον πράσινο περίβολο. Ενισχύουμε το πράσινο του σχολείου μας και το ομορφαίνουμε.
Επίσης θα καθαρίσουμε όλο τον χώρο από σκουπίδια θα σκάψουμε, θα ποτίσουμε και ρίξουμε λίπανσμα στα φυτά που χρειάζονται.
Προσέχουμε και ομορφαίνουμε το σχολείο μας, γιατί είναι το 2ο σπίτι μας.
Την Τρίτη 09/12/2014 το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» επισκέφτηκε το 6° Γυμνάσιο Βέροιας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής, που διεξάγεται στο σχολείο μας. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής. Μετά την πολύ ενδιαφέρουσα και ουσιαστική ενημέρωση ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση, με τους μαθητές να εκφράζουν το ενδιαφέρον τους.
Το έργο και οι δραστηριότητες του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς” είναι πολύ σημαντικές για τη χώρα μας που είναι πρώτη σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη.
Περισσότερες πληροφορίες για το Ινστιτούτο στην ιστοσελίδα του.