Την Παρασκευή 19 Απριλίου το απόγευμα 17 μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΔΔΕ Ημαθίας “ΜΑΘΕ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΟΥ ΚΑΙ ΣΩΣΕ” για την εκπαίδευση πρώτων βοηθειών. Οι 3 εκπαιδευτές με προεξέχουσα την Αλεξάνδρα Παπαγιάννη, καθηγήτρια του Εσπερινού ΕΠΑΛ Βέροιας αρχικά ανέπτυξαν θεωρητικά τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί κάποιος για να σώσει κάποιον που δεν αναπνέει μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο. Έπειτα έγινε επίδειξη σε κούκλες και ακολούθως οι μαθητές έκαναν πρακτική εξάσκηση πάνω στις κούκλες. Επόμενο θέμα της εκπαίδευσης ήταν η περίπτωση που κάποιος αναπνέει αφού λιποθυμήσει. Τέλος οι εκπαιδευτές παρουσίασαν την περίπτωση πνιγμονής από ξένο σώμα που έχει αποφράξει μερικώς ή ολικά την αεροφόρο οδό. Οι μαθητές έφυγαν πλήρως ικανοποιημένοι από την εκπαίδευση τους και σίγουρα πιο έτοιμοι να αντιμετωπίσουν δυσάρεστες καταστάσεις.
Οι μαθητές της Α’τάξης με τη συνδρομή της καθηγήτριας των Καλλιτεχνικών, κ.Τσόλη Κ. δημιούργησαν έναν ζωγραφικό πίνακα σε τελλάρο, που κοσμεί ήδη έναν τοίχο στην είσοδο του σχολείου με θέμα: “Η ακροστιχίδα της εφηβείας”
Ο πίνακας απεικονίζει δύο εφήβους να συζητούν και να προσπαθούν να λύσουν την ακροστιχίδα..
Ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε στο πλαίσιο της δράσης “Ομαλή προσαρμογή στην εφηβεία” και βοήθησε τους μαθητές να νιώσουν ζωγραφίζοντας τη χαρά της δημιουργίας!
Στα πλαίσια του μαθήματος ‘Celebrate the beauty of nature (Writing a haiku)’ οι μαθητές του Γ1 αφουγκράστηκαν το αγαπημένο θέμα των εφήβων, τη φιλία, εμπνεύστηκαν από τη φύση και τις 4 εποχές του χρόνου και έγραψαν ποίηση αφού εξοικειώθηκαν με την εφαρμογή canva στον υπολογιστή τους. Συνεργάστηκαν, δημιούργησαν τα δικά τους haiku ( δεκαεπτασύλλαβα ποιήματα) , επιμελήθηκαν την παραγωγή ομαδικών posters και διακόσμησαν με αυτά την αίθουσα Αγγλικών. Το project συντόνισε η Γεωργία Μαντζουλά.
Τη Δευτέρα 8 Απριλίου με ιδιαίτερη χαρά 50 μαθητές του σχολείου μας υποδέχτηκαν τον κ.
Αλέξανδρο Καραϊωσήφ, ιδρυτή του αθλητικού συλλόγου ΑμΕΑ «Εν σώματι Υγιεί» και τεχνικό
σύμβουλο της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες. Ο κ. Καραϊωσήφ
παρουσίασε στους μαθητές τα Παραολυμπιακά Αθλήματα και τους ενημέρωσε για τους
Παραολυμπιακούς αγώνες στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Παραολυμπιακά
Αθλήματα» που υλοποιείται από την Εθνική Αθλητική Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία.
Στο πρώτο μέρος της δράσης ο κ. Καραϊωσήφ μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση στο
χώρο της βιβλιοθήκης του σχολείου μας αποσαφήνισε όρους και έννοιες που σχετίζονται με την
αναπηρία. Στη συνέχεια παρουσίασε στους μαθητές ποια είναι τα παραολυμπιακά αθλήματα και τις
κατηγορίες των αθλητών με αναπηρία που δύνανται να συμμετέχουν σ’ αυτά.
Στο δεύτερο μέρος της δράσης οι μαθητές μεταφέρθηκαν στο χώρο της αυλής, όπου
ενεπλάκησαν βιωματικά σε τρία παραολυμπιακά αθλήματα (ποδόσφαιρο, αγώνας μέτρων για
τυφλούς και Boccia).
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Καραϊωσήφ για τις γνώσεις που μετέφερε στους μαθητές μας.
Τη Δευτέρα, 19-2-2024, επισκέφθηκε το σχολείο μας ιατρικό επιτελείο αποτελούμενο από έναν γιατρό και τρεις μαίες του Κ.Υ. Βέροιας για ενημέρωση στους μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Γ΄ τάξης με θέμα: «Σωματικές αλλαγές στην εφηβεία». Η ενημέρωση στην Α’ τάξη εντάσσεται στο σχέδιο δράσης με τίτλο «ομαλή προσαρμογή στην εφηβεία», που υλοποιείται από ομάδα διδασκόντων του σχολείου, ενώ στη Γ’ τάξη στο πλαίσιο του μαθήματος της Βιολογίας, που διδάσκει η κ. Καραφόλα Σοφία, κλ.ΠΕ04.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες, χωρισμένοι με βάση το φύλο τους, είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν τις απορίες τους σχετικά με τις αλλαγές που επέρχονται στο σώμα τους και επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτήν την εξαιρετικά εποικοδομητική δράση.
Ευχαριστούμε θερμά το Κ.Υ. Βέροιας και τους εξαιρετικούς επιστήμονές του για την προθυμία και την κατανόηση που επέδειξαν κατά τη συνεργασία με το μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας όσο και για τις επιστημονικά εμπεριστατωμένες απαντήσεις που έδωσαν στις ερωτήσεις τους.
Η εφηβεία είναι μία περίοδος που χαρακτηρίζεται από πλήθος συναισθημάτων, θετικών και αρνητικών.
Η ικανότητα διαχείρισης τους συμβάλλει στην ψυχική ισορροπία των εφήβων και στην ανάπτυξη της συναισθηματικής τους νοημοσύνης.
Το σχολείο μπορεί να βοηθήσει εμάς τους μαθητές και τις μαθήτριές του στην συναισθηματική μας αυτορρύθμιση.
Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023-24 υλοποιείται στο 6ο Γυμνάσιο Βέροιας ένα σχέδιο δράσης με τίτλο: «ομαλή προσαρμογή στην εφηβεία». Στο πλαίσιο αυτής της δράσης η ιδέα της έκφρασης των «θετικών συναισθημάτων» μας στη σκάλα του σχολείου μας έγινε πραγματικότητα με την αρωγή των δασκάλων μας και της Διεύθυνσης του σχολείου.
Έτσι, λοιπόν, κάθε φορά που εμείς οι μαθητές θα ανεβαίνουμε τη σκάλα αυτή, θα θυμόμαστε πόσο πιο χρήσιμο είναι καθημερινά όλοι μας ν’ αγαπάμε, να σεβόμαστε, να συνεργαζόμαστε, να ονειρευόμαστε …
Οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου, με την υποστήριξη του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, παραδίδοντας μαθήματα ήθους και ανθρωπιάς προχώρησαν σε μια κίνηση ξεχωριστή. Συγκέντρωσαν τρόφιμα μακράς διαρκείας, τα οποία στη συνέχεια προώθησαν σε οικογένειες συμπολιτών μας, κι έτσι έδειξαν έμπρακτα πως αυτές τις Άγιες Μέρες κανείς δεν είναι και δεν πρέπει να είναι μόνος του. Συγκεκριμένα την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου στο πλαίσιο της δράσης που οργάνωσε η ΔΔΕ Ημαθίας παρέδωσαν μέρος των τροφίμων που συγκέντρωσαν στον «ΕΡΑΣΜΟ» για να τα προωθήσει σε ανθρώπους και οικογένειες που ανήκουν σε ευπαθείς ή ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου κατέθεσαν τη συνεισφορά τους στον Όμιλο Προστασίας Παιδιού, ενώ την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου οι δράσεις του σχολείου ολοκληρώθηκαν με την παράδοση τροφίμων στη Φιλόπτωχο Αδελφότητα Κυριών Βέροιας.
Ευχαριστούμε πολύ τους ανθρώπους των τριών παραπάνω φορέων παροχής κοινωνικών υπηρεσιών που μας βοήθησαν να υλοποιήσουμε τις χριστουγεννιάτικες δράσεις μας.
Καλά Χριστούγεννα και ένα καλύτερο και πιο αισιόδοξο 2024!
ΕΡΑΣΜΟΣ
ΟΜΙΛΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΦΙΛΟΠΤΩΧΟΣ
Η Διεύθυνση, ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Μαθητική Κοινότητα του 6 ου
Γυμνασίου Βέροιας ευχαριστούμε θερμά την “ΠΡΟΣΒΑΣΗ” Ημαθίας και
συγκεκριμένα τις ψυχολόγους του Κέντρου Πρόληψης κ.κ. Τσολάκη Χριστίνα και
Γεώργου Σοφία για την διενέργεια δίωρου βιωματικού εργαστηρίου στα τμήματα της
Γ’ τάξης με θέμα: “Ποιος είμαι; Ποιους στόχους θέτω;”. Το εργαστήριο υλοποιήθηκε
με επιτυχία στο πλαίσιο της δράσης “Ομαλή Προσαρμογή στην Εφηβεία”, που
συντονίζεται από ομάδα διδασκόντων του Σχολείου ως μέρος του ετήσιου
προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου. Η ανταπόκριση του φορέα ήταν άμεση
και ευελπιστούμε σε αγαστή συνεργασία στο μέλλον.
Για το 6 ο Γυμνάσιο Βέροιας
Ο Διευθυντής
Χρυσής Σταμάτιος
Σύμπραξη σχολείων
Με αφορμή την 10η Οκτωβρίου, που έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, και στο πλαίσιο της διοργάνωσης δράσεων με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών, το 6ο Γυμνάσιο Βέροιας προσκάλεσε στο σχολείο του την Παιδαγωγική Ομάδα του 5ου Γενικού Λυκείου που συμμετείχε στο πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «Mental Health for European Youth». Έτσι, μετά από σύμπραξη των δύο σχολείων, την Πέμπτη 19/10/2023 αντιπροσωπεία μαθητών και μαθητριών του Λυκείου ενημέρωσε τη σχολική κοινότητα του Γυμνασίου για τις εμπειρίες που αποκόμισε και -κυρίως- για τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου προγράμματος, στο οποίο συμμετείχαν κατά την τελευταία τριετία.
Με οδηγούς τους μυημένους στο πρόγραμμα μαθητές της Γ΄ τάξης του 5ου ΓΕΛ και συνοδοιπόρους τους την Γ΄ τάξη του 6ου Γυμνασίου εξελίχθηκε ένα τρίωρο αναζήτησης της ψυχικής υγείας των εφήβων με έναν άμεσο και εποικοδομητικό τρόπο. Η διάδραση και η επικοινωνία που αναπτύχθηκε μεταξύ των μαθητών των δύο σχολείων πρόσφερε τα μέγιστα και στις δύο πλευρές.
Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και η Διεύθυνση του 6ου Γυμνασίου, που συμμετείχαν στη δράση, εκφράζουν τις ευχαριστίες τους στην Παιδαγωγική Ομάδα του «Mental Health for European Youth» και στη Διεύθυνση του 5ου ΓΕΛ, που τους έδωσαν την ευκαιρία να μοιραστούν μαζί τους αυτή την εμπειρία και να περιπλανηθούν στα μονοπάτια της ψυχικής τους υγείας.
Την Παρασκευή 20/10/2023 πραγματοποιήθηκε στον χώρο του Συλλόγου Βλάχων Βέροιας -με πρωτοβουλία του προέδρου του κ. Κύρτσου Γιάννη- δράση για τη διαφύλαξη της άυλης πολιτισμικής κληρονομιάς με θέμα «Βοτάνια και μυρωδικά». Στη δράση αυτή συμμετείχε τμήμα της Α΄ τάξης του 6ου Γυμνασίου Βέροιας εμπλέκοντας δυναμικά τη σχολική κοινότητα σε δράσεις ξεχωριστού κοινωνικού -και όχι μόνο- ενδιαφέροντος.
Η εκπαιδευτική δράση σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε από την Καλλιτεχνική-Παιδαγωγική Ομάδα «Σχεδία στην Πόλη» στα πλαίσια του προγράμματος FUTURE LIBRARY και σε συνεργασία με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας. Στόχος του προγράμματος είναι η διαφύλαξη της άυλης πολιτισμικής κληρονομιάς κάνοντας γνωστό στα παιδιά τον τομέα της Εθνοβοτανικής.
Τα παιδιά μέσα από παιχνίδια και ιστορίες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα βότανα της Μακεδονίας και να μάθουν για τις χρήσεις και τις θεραπευτικές τους ιδιότητες από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Με πολύ ενθουσιασμό άκουσαν, έπαιξαν, μύρισαν βότανα και δημιούργησαν τη δική τους αφίσα, ενώ οι δραστηριότητες θα συνεχιστούν και στον χώρο του σχολείου με φύτεμα βοτάνων, δημιουργία φυτολογίου και άλλες δραστηριότητες.
Οι μαθητές, η υπεύθυνη εκπαιδευτικός, Καραφόλα Σοφία, και ο διευθυντής του 6ου Γυμνασίου, Χρυσής Σταμάτης, που συμμετείχαν στη δράση, εκφράζουν τις ευχαριστίες τους στη «Σχεδία στην Πόλη», στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη και στον Σύλλογο Βλάχων Βέροιας που τους έδωσαν την ευκαιρία να μοιραστούν μαζί τους αυτή την εμπειρία και να γίνουν υποστηρικτές του αγώνα για τη διαφύλαξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.
Το βίντεο της δράσης μπορείτε να το δείτε εδώ.
Το 6ο Γυμνάσιο Βέροιας ενόψει του Πάσχα και στο πλαίσιο της δράσης “Ανάπτυξη σεβασμού και αλληλεγγύης μεταξύ των μαθητών” αποφάσισε την έμπρακτη ενίσχυση και στήριξη του Συλλόγου “Πρωτοβουλία για το παιδί”. Συγκεντρώθηκαν από τους μαθητές του σχολείου μας είδη πρώτης ανάγκης και παραδόθηκαν σε εκπρόσωπο του Συλλόγου στις 11/4/2022.
Ευχαριστούμε τους μαθητές και τις οικογένειες τους που συμμετείχαν στην δράση αυτή και έδωσαν από το υστέρημα τους είδη πρώτης ανάγκης για το Σύλλογο. Η λειτουργία ενός σχολείου περιλαμβάνει και αυτές τις δράσεις που έχουν μεγαλύτερη αξία όσο δυσκολότερες είναι οι περίοδοι που διανύουμε.
Λίστα με ιδέες και αιτήματα παρέδωσαν μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου μας σε συνεργασία με το 2ο Γυμνάσιο Βέροιας σε δύο Αντιδημάρχους της πόλης μας. Την Πέμπτη 22 Απριλίου στις 9.30 το πρωί, 30 μαθητές συνομίλησαν με την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού κ. Τζήμα Συρμούλα και τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Τσαχουρίδη Αλέξανδρο. Το κλίμα ήταν πολύ θετικό, και οι δύο Αντιδήμαρχοι βρήκαν αρκετά από τα αιτήματα των παιδιών υλοποιήσιμα. Οι μαθητές ονόμασαν την ομάδα τους «62 Bikes Veroia» συμβολίζοντας έτσι τα δύο Γυμνάσια (6ο και 2ο), την αγάπη τους για το ποδήλατο και την πόλη μας. . Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών “A Green way to school” και του μαθήματος της Αγωγής του Πολίτη “Ενεργός Πολίτης”. Τη δράση οργάνωσε η εκπαιδευτικός Κυριακίδου Άννα ενώ συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Μαντζουλά Γεωργία και Πιτσιλού Χρυσούλα. Ευχαριστούμε επίσης τον εκπαιδευτικό Μπιζέτα Στέφανο για την βοήθεια.
Μία μοναδική και αξέχαστη εμπειρία έζησαν οι δέκα μαθητές και η συνοδός καθηγήτρια του σχολείου μας που παρακολούθησαν τη μαθητική διημερίδα που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Πρεσβευτές / Πρέσβειρες Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων» στις 20 και 21 Δεκεμβρίου 2017.
Την πρώτη ημέρα, στο επιμορφωτικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Νέου Μουσείου Αιγών, η προϊσταμένη της ΙΖ΄ Εφορείας Αρχαιοτήτων, κυρία Αγγελική Κοτταρίδη, καθήλωσε το ακροατήριο παρουσιάζοντας –με τον δικό της μοναδικό τρόπο- την πορεία των ανασκαφών, σε Βεργίνα και Μίεζα, και τα σημαντικότατα ευρήματα που έφεραν στο φως. Τη σκυτάλη πήρε ο Δρ Μάλλιος Γεώργιος, ο οποίος ταξίδεψε το κοινό στο μακρινό παρελθόν …μυθολογώντας στις Αιγές και στη Μίεζα.
Την επόμενη ημέρα οι μαθητές ξεναγήθηκαν αρχικά στο Μουσείο Βασιλικών Τάφων των Αιγών και στη συνέχεια στο Αρχαίο Θέατρο και στους Μακεδονικούς Τάφους Κρίσης και Ανθεμίων της Μίεζας.
Οι εντυπώσεις όλων ήταν άριστες!
Συμμετείχαν οι μαθητές:
Γιαννακοπούλου Βερονίκη Α1
Καραγεώργου Παναγιώτα Α1
Σαμαρά Δήμητρα Α4
Αθανασιάδου Θεοπίστη Β1
Κοτσαμπασίδης Χαράλαμπος Β2
Λαδόπουλος Βασίλειος Β2
Παπαγεωργόπουλος Κωνσταντίνος Β2
Πατσιατζής Κωνσταντίνος Β4
Πατσιατζής Ραφαήλ Β4
Χαλατζιούκα Βασιλική Β4
Υπεύθυνη Καθηγήτρια
Α.Φώτη Φιλόλογος
Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA), διοργάνωσε για πρώτη φορά φέτος, διαγωνισμό Αστρονομίας για μαθητές και μαθήτριες έως 16 ετών από όλη την Ευρώπη. Το θέμα του διαγωνισμού ήταν ο σχεδιασμός και η κωδικοποίηση ενός πειράματος, το οποίο θα πραγματοποιούνταν σε πραγματικές συνθήκες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).
Συμμετείχαν 350 ομάδες από 15 χώρες της Ευρώπης. Η ομάδα του σχολείου μας με το όνομα «The four Astro-fans» – αποτελούμενη από τους μαθητές της Γ’ τάξης Ζαρογιάννη Χριστόδουλο, Σαμαρά Χρήστο, Τσιτούρα Ανθή και Τσιφλίδη Νίκο – απέσπασε Εύφημο Μνεία και βρίσκεται πλέον στις 64 καλύτερες ομάδες της Ευρώπης.
Το πείραμα που εμπνεύστηκαν τα παιδιά πραγματοποιήθηκε από τον Αστροναύτη του ISS Thomas Pesquet, τα αποτελέσματα του οποίου μας έχουν ήδη σταλεί για επεξεργασία και ανάλυση. Ουσιαστικά οι μαθητές προγραμμάτισαν τον υπολογιστή Astro pi που βρίσκεται στο σταθμό σε γλώσσα Python, δίνοντας του την εντολή να πάρει μετρήσεις υγρασίας και θερμοκρασίας. Έτσι κατάφεραν να ανιχνεύσουν τη παρουσία αστροναύτη μέσα στο σταθμό καθώς και να καταγράψουν την αλλαγή μέρας σε νύχτα και το αντίστροφο.
Το σχολείο μας συγχαίρει τους μαθητές για την διάκριση τους όπως επίσης τους υπεύθυνους καθηγητές Κουγιουμτσίδη Δημήτρη Φυσικό που είχε την επίβλεψη και την οργάνωση όλης της προσπάθειας και Μπιζέτα Στέφανο Πληροφορικό για την βοήθεια στον προγραμματισμό.
Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε θεματική εβδομάδα από τη Δευτέρα 15/5 έως και την Παρασκευή 19/05. Διενεργήθηκαν ποικίλες δράσεις όπως:
α) Βιωματικά Εργαστήρια από την «Πρόσβαση» με θέμα τις εξαρτήσεις για τη Β΄ και Γ΄ τάξη.
β) Βιωματικά Εργαστήρια από ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό του δήμου Βέροιας με θέμα την εφηβεία και τις σχέσεις με τους συνομηλίκους και τους γονείς για τη Γ΄ τάξη.
γ) Επίσκεψη και ενημέρωση από εκπρόσωπο του οδοντιατρικού συλλόγου με θέμα τη στοματική υγιεινή σε σχέση με τη διατροφή για την Α΄ και Β΄ τάξη.
δ) Επισκέψεις σε εργοστάσια και επιχειρήσεις του νομού ( ΑΛΜΕ, VENUS, ΚΑΝΔΥΛΑ) για όλες τις τάξεις.
ε) Αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή του σχολείου μας από τους οικείους γυμναστές μας.
στ) Επίσκεψη τμημάτων της Α’ τάξης στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής για ενημέρωση σε σχέση με το θερμοκήπιο και την κομποστοποίηση, δράσεις που διενεργούνται στο ΤΕΕ κατά το τρέχον έτος.
ζ) Ενημέρωση για την ασφαλή περιήγηση στο Διαδίκτυο και τους κινδύνους που εγκυμονούν.
Η εβδομάδα έκλεισε με αφιέρωμα στον Ποντιακό Ελληνισμό και τη διατροφή του συμμετέχοντας και οι μαθητές με έναν τεράστιο μπουφέ από ποντιακά – και όχι μόνο- εδέσματα στην αυλή του σχολείου.
Βίντεο από την εκδήλωση
Η συμμετοχή ήταν καθολική και οι εντυπώσεις άριστες.
Την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017 μαθητές της Β΄ τάξης πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας, όπου ξεναγήθηκαν στην ομαδική περιοδική έκθεση 16 καλλιτεχνών της Ημαθίας με τίτλο “Πρόσωπο ή προσωπείο”.
Τα παιδιά του σχολείου μας έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τα έργα της έκθεσης, συζήτησαν με την καθηγήτρια των εικαστικών κ.Τσόλη, διατύπωσαν τις απορίες τους αλλά και αποκόμησαν χρήσιμες γνώσεις για τη λεγόμενη “σύγχρονη τέχνη” στην εποχή μας.
Στη συνέχεια, εμπνευσμένοι από τα έργα των καλλιτεχνών, ακολούθησε πρακτική δημιουργική δραστηριότητα των μαθητών, αποτυπώνοντας οι ίδιοι πλέον στο χαρτί τα συναισθήματα, τις ιδέες και τη φαντασία τους, δημιουργώντας ο καθένας το δικό του έργο ζωγραφικής.
Στο 2ο μέρος της επίσκεψης οι μαθητές συμμετείχαν με την καθοδήγηση της αρχαιολόγου κ.Πολατίδου στην εκπαιδευτική δράση του Μουσείου «Βέροια: Η ιστορία της πόλης μου μέσα από τα εκθέματα του Βυζαντινού Μουσείου, τις εκκλησιές και τα αρχοντικά της», όπου παρακολουθώντας ένα ειδικό πρόγραμμα προβολής πληροφορήθηκαν για τους βασικούς σταθμούς της ιστορίας της πόλης από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια έως τα όψιμα χρόνια της Οθωμανοκρατίας, γνώρισαν μνημεία και ανθρώπους που συνδέθηκαν με την τύχη της, ενώ στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία, μέσα από ένα παιχνίδι αναζήτησης θησαυρού, να ανακαλύψουν επιλεγμένα εκθέματα του μουσείου και να τα ταυτίσουν με τις παραπάνω χρονικές περιόδους.
Τελειώνοντας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας για τη φιλοξενία του και για τις πολύτιμες εμπειρίες που προσέφερε στους μαθητές του σχολείου μας, οι οποίοι συμμετείχαν με πολύ ενδιαφέρον και ενθουσιασμό.