Την Πέμπτη 1 Ιουνίου ο Σύλλογος «Φίλοι του ποταμού Τριποτάμου Βέροιας» πραγματοποίησε εκδήλωση με στόχο τη βράβευση μαθητών και σχολείων που έλαβαν μέρος σε δράσεις του Συλλόγου. Το 6ο Γυμνάσιο Βέροιας όχι μόνο ήταν παρόν, αλλά διακρίθηκε πολλαπλώς.
Τιμήθηκε ως σχολείο με βράβευση για την ανάδειξη του Τριποτάμου μέσα από το Πρόγραμμα Σχολικών δραστηριοτήτων «Γεφύρια της Ελλάδας». Το βραβείο παρέλαβαν οι υπεύθυνες καθηγήτριες Πουλή Γεωργία, Λιότσιου Βενετία, Μποΐτση Ελένη και Φώτη Άννα.
Παράλληλα οι μαθητές μας κατέκτησαν την 1η (Γκαλίτσιου Αφροδίτη) και 3η (Αναστασιάδου Γλυκερία) θέση στον φωτογραφικό διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Σύλλογος και το βραβείο πρωτότυπης φωτογραφίας (Δήμος Ορέστης). Στον φωτογραφικό διαγωνισμό υπεύθυνες καθηγήτριες ήταν οι καθηγήτριες Μποΐτση Ελένη και Πουλή Γεωργία.
Ευχαριστούμε τον κ. Παπακανάκη, πρόεδρο του Συλλόγου, για τη συνεργασία και συγχαίρουμε όλους τους μαθητές μας που έλαβαν μέρος στις δράσεις.
Δείτε σχετικό βίντεο εδώ.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Σχολικής Δραστηριότητας «Γνωρίζω την πόλη μου» μαθητέςκαι καθηγητές «ταξίδεψαν» στη Βέροια, στο χρόνο και τον χώρο. Αξίζει να σημειωθεί πως οι μισοί περίπου μαθητές μας προέρχονται από χωριά λίγο έξω από τη Βέροια, τα οποία μέχρι πρόσφατα δεν γνώριζαν παρά μόνο το κέντρο της πόλης μας. Για πρώτη φορά περιηγήθηκαν (όπως και οι υπεύθυνοι καθηγητές) σε ιστορικής και πολιτισμικής αξίας περιοχές της Βέροιας και μάλιστα με ξενάγηση από τον λαογράφο κ. Δημητράκη που διήρκεσε τρεισήμισι ώρες. Για πρώτη φορά ακόμη πληροφορήθηκαν την ύπαρξη Εβραϊκής συναγωγής στην πόλη, για την οποία μας μίλησε η κ. Μέσκα επί τόπου. Περπάτησαν στους δρόμους της παραδοσιακής συνοικίας Μπαρμπούτα (οι περισσότεροι για πρώτη φορά). Τους δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διαγωνισμό φωτογραφίας με θέμα «Τριπόταμος, το ποτάμι της Βέροιας», στον οποίο και τελικά έλαβαν μέρος τρεις από τους οποίους οι δύο διακρίθηκαν. Ο ενθουσιασμός τους από τις εξορμήσεις και τις δράσεις του προγράμματος ήταν μεγάλος.
Οι φετινοί μαθητές μας προτίμησαν να εκπονήσουν εργασίες ερευνητικού χαρακτήρα (έναντι της καλλιτεχνικής έκφρασης που προτιμήθηκε πέρσι σε ανάλογο πρόγραμμα) αναζητώντας υλικό στο διαδίκτυο, μαθαίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τι σημαίνει ερευνητική/συνθετική εργασία, αλλά και βελτιώνοντας τις δεξιότητές τους στις Νέες Τεχνολογίες. Με τη ευκαιρία του προγράμματος, λοιπόν, θα λέγαμε ότι γνώρισαν καλύτερα ένα μεγάλο κομμάτι του τόπου τους.
Παράλληλα αναπτύχθηκαν κοινωνικές αρετές όπως η συνεργασία, η υπευθυνότητα, η εργατικότητα, η ανάληψη πρωτοβουλιών και η ανάπτυξη συναγωνισμού. Οι μαθητές αφύπνισαν ικανότητες και δεξιότητές τους, εξάσκησαν τη φαντασία και την αισθητική τους, τόνωσαν την αυτοπεποίθησή τους και ανακάλυψαν –ίσως – κρυμμένες πτυχές της προσωπικότητάς τους.
Κοινός τόπος (μαθητών και καθηγητριών) ήταν πως μόχθησαν και ταυτόχρονά διασκέδασαν, ενώ συγχρόνως αναπτύχθηκαν δεσμοί μεταξύ τους που δεν είχαν προβλέψει, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, αφού οι μαθητές που συμμετείχαν προέρχονταν από δύο τμήματα της Α’ Γυμνασίου∙ προσαρμόστηκαν, λοιπόν, πιο γρήγορα στο νέο σχολικό περιβάλλον. Εκφράστηκε η επιθυμία την επόμενη σχολική χρονιά να πραγματοποιηθεί παρόμοιο εγχείρημα.
Δείτε σχετικό βίντεο εδώ
Δείτε βίντεο του προγράμματος εδώ.
Σχετικά με το πρόγραμμα μας, θέσαμε εξ΄ αρχής ως βασικούς στόχους, την αφύπνιση της ιστορικής μνήμης για ένα γεγονός που καθόρισε την μορφή και τον χαρακτήρα του Νεοελληνικού Κράτους και τον ενστερνισμό της αφύπνισης αυτής από μεγάλο μέρος των μαθητών μας.
Εκτιμούμε ότι οι μαθησιακοί, αλλά κυρίως οι παιδαγωγικοί στόχοι που τέθηκαν στην αρχή της χρονιάς επιτεύχθηκαν.
Πρώτη φορά ίσως συναντήσαμε τόση προθυμία εκ μέρους των μαθητών να συμμετάσχουν σε μια σχολική δραστηριότητα.
Αρχικά εκπόνησαν ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρόγραμμα της εκδήλωσης και στη συνέχεια έψαξαν υλικό στο διαδίκτυο και σε βιβλία από την προσωπική και σχολική βιβλιοθήκη. Έμαθαν δηλαδή να ερευνούν, να αξιολογούν και να επιλέγουν την πληροφορία και βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στις Νέες Τεχνολογίες. Εμπνεύστηκαν ακόμη συμβολισμούς (: προσωποποίησαν την Ιστορία και τις Μεγάλες Δυνάμεις για να αναδείξουν το ρόλο τους) κι έγραψαν σύντομα θεατρικά δρώμενα και ποίημα (δημιουργική γραφή).
Παράλληλα, μάθαιναν κι εξασκούνταν σε παραδοσιακούς χορούς της Μικράς Ασίας (συμπεριλαμβανομένου και του Πόντου), εξοικειώθηκαν σε μουσικά ακούσματα όλων των ειδών από την ευρύτερη περιοχή. Εκπόνησαν δύο Power Point: το ένα για να στηρίξει την Εκδήλωση Μνήμης και το άλλο για να παρουσιαστεί στην τελική γιορτή λήξης στο σχολείο. Μεγάλο μέρος της ενασχόλησής τους ήταν οι πρόβες.
Επισκεφτήκαμε, τέλος, τον Σύλλογο Μικρασιατών όπου και παρουσιάστηκαν πτυχές άγνωστες στους μαθητές για τη ζωή στη Μικρά Ασία, τη Μικρασιατική Καταστροφή και τους πρόσφυγες∙ οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν αντικείμενα λαογραφικού περιεχομένου. Στην ίδια εκδρομή εξορμήσαμε στους δρόμους της πόλης αναζητώντας οδούς σχετικές με το θέμα μας.
Γίνεται φανερό, λοιπόν, πως οι μαθητές:
- Εργάστηκαν
- Έμαθαν για ένα κορυφαίο ιστορικό γεγονός της Νεότερης Ελλάδας χωρίς πάθη και φανατισμούς
- Κατανόησαν το ρόλο της ιστορίας στη ζωή μας
- Μυήθηκαν σε διάφορες μορφές τέχνης (χορός, τραγούδι, συγγραφή σεναρίου, ποίηση και λογοτεχνία, υποκριτική)
- Εκφράστηκαν καλλιτεχνικά
- Ψυχαγωγήθηκαν
- Κοινωνικοποιήθηκαν μέσα από τη συνεργασία και την ανάληψη πρωτοβουλιών, μέσα από την αντιμετώπιση των δυσκολιών και τις χαρούμενες στιγμές, μέσα από την προσπάθεια επιβολής και της υποχώρησης, μέσα από την ανάπτυξη ανθρώπινων δεσμών
- Αντιμετώπισαν τον φόβο της έκθεσης στο κοινό και τόνωσαν την αυτοπεποίθησή τους
- Ξεπέρασαν πολλές φορές τον εαυτό τους
- Καλλιέργησαν την ενσυναίσθησή τους
- Σύνδεσαν το χτες με το σήμερα (π.χ. η εκδήλωση έκλεισε με αναφορά στο φαινόμενο των προσφύγων σήμερα)
Βέβαια κάθε προσπάθεια έχει και κάποια αρνητικά σημεία. Ως τέτοιο αναφέρουμε ενδεικτικά την αναγκαστική επιλογή μαθητών που προθυμοποιήθηκαν να συμμετάσχουν. Εκδήλωσαν ενδιαφέρον αρχικά 70 περίπου μαθητές καθώς το θέμα τους άγγιξε. Τους ενημερώσαμε πως θα αποκλείαμε όσους συμμετείχαν σε άλλα προγράμματα, αλλά οι περισσότεροι επέμειναν να συμπεριληφθούν στην ομάδα έστω κι αν δεν συμμετείχαν επίσημα στο πρόγραμμα έστω κι αν δεν θα μπορούσαν να συμμετέχουν στις εκδρομές μας. Από αυτούς συνέχισαν να εργάζονται οι 52. Φυσικά ένιωσαν πικρία όταν τελικά η εκδρομή πραγματοποιήθηκε με την μισή ομάδα, αλλά έδειξαν κατανόηση.
Μοχθήσαμε, μάθαμε και ψυχαγωγηθήκαμε μαθητές και καθηγητές. Νιώσαμε περήφανοι για την αποδοχή της δουλειάς μας από τους μαθητές και τους καθηγητές που παρακολούθησαν την Εκδήλωση στις 18 Μαΐου, παραμονή της ημέρας μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων.
Γαλουζής Μιχάλης
Μποΐτση Έλενα
Τσαμήτρος Βασίλης
Ποίημα Ηλία Κασάπη
Προσφυγιά
Οι άνθρωποι που από μακρυά ξεκινάνε
Και πολύ πεινάνε,
Ονειρεύονται αλλού να πάνε
Και γι΄αυτό στο κρύο κολυμπάνε.
Περνάνε τούνελ, θάλασσες, βουνά
Για να ΄βρουν λίγη ζεστασιά.
Νιώθουν λύπη και θυμό,
Για τον πόλεμο αυτό.
Εγώ που είμαι ένα παιδί μικρό
Και όλο τον κόσμο αγαπώ
Εύχομαι χαρά, τύχη καλή
Αγάπη και Ειρήνη σ΄ όλοκληρη τη Γη!
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ
Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Μικρασιατών και ιδιαιτέρως τον δάσκαλο χορού του Συλλόγου Φώτη Πανανόπουλο για τη φιλοξενία και τις βαρύτιμες πληροφορίες που παρουσίασε, κατά την εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών του γυμνασίου μας την Πέμπτη 11/5/2023. Η επίσκεψη στο χώρο του Συλλόγου πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Σχολικής Δραστηριότητας «Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή». Οι μαθητές που συμμετείχαν στη σχολική δραστηριότητα (από την Α’ και Β’ τάξη) είχαν την ευκαιρία να «ταξιδέψουν» στη Μικρά Ασία προ της καταστροφής και να συζητήσουν προβληματισμούς και απορίες σχετικά με τη ζωή και την παρουσία Ελλήνων στην περιοχή, την καταστροφή και τον ξεριζωμό. Στους μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές δωρίσθηκε το ημερολόγιο του Συλλόγου με αναμνηστικό φωτογραφικό υλικό.
Υπεύθυνοι καθηγητές,
Γαλουζής Μιχάλης
Μποΐτση Ελένη
Τσαμήτρος Βασίλης
Την Τρίτη 7/2/2023 στα πλαίσια του προγράμματος etwinning “STEM in a Grenhouse”, το σχολείο μας συνδέθηκε με τα σχολεία εταίρους μας: 2ο Γυμνάσιο Περιστερίου, 2ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης, Γυμνάσιο Δόμβραινας, 7ο Γυμνάσιο Καλαμάτας. 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου καθώς και τα σχολεία Atışalanı Anadolu Lisesi, Esenler Turkey, Colegiul de Industrie Alimentara “Elena Doamna” Galati Romania, Liceul Moldo-Finlandez Chisinau Republic of Moldova και Atatürk Ortaokulu Merkez Turkey. Τα σχολεία συνδέθηκαν σε πραγματικό χρόνο και οι μαθητές μας, συνομίλησαν με συνομήλικούς τους, μαθητές και μαθήτριες των άλλων σχολείων.
Η γλώσσα επικοινωνίας ήταν τα Αγγλικά. Οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα μίλησαν για τον εαυτό τους, για τις δραστηριότητές τους μετά το σχολείο καθώς και για τα ενδιαφέροντά τους. Υπήρξε ενθουσιασμός όλων όσων συμμετείχαν και τα σχολεία αποφάσισαν να οργανώσουν μία σειρά από διαδικτυακές συναντήσεις στο κοντινό μέλλον.
Τη δραστηριότητα οργάνωσαν οι υπεύθυνοι etwinning του κάθε σχολείου.
26/06/2017 | Δευτέρα | 8,30-10,30 | Τάξη Β | Χημεία |
26/06/2017 | Δευτέρα | 8,30-11,30 | Τάξη Γ | Λογοτεχνία/Γλωσ.διδασκαλία |
27/06/2017 | Τρίτη | 8,30-10,30 | Τάξη Α | Μαθηματικά Ιστορία |
27/06/2017 | Τρίτη | 8,30-10,30 | Τάξη Β | Μαθηματικά |
27/06/2017 | Τρίτη | 8,30-10,30 | Τάξη Β | Λογοτεχνία |
27/06/2017 | Τρίτη | 8,30-10,30 | Τάξη Γ | Μαθηματικά |
Βέροια 13/06/2017
Ο Δ/ντης
Γ. Τσαβδαρίδης
Ακόμα μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της.
Τα αποτελέσματα ετήσιας προόδου ανακοινώθηκαν σήμερα και άρχισαν οι εγγραφές για τη νέα χρονιά.
Μπορείτε να δείτε μαθητές μας που προάγονται στην επόμενη τάξη και όσους απολύονται.
Όσοι μαθητές δεν βλέπουν το όνομα τους στις παραπάνω λίστες Παραπέμπονται για το Σεπτέμβριο σε 1 έως 4 μαθήματα είτε απορρίπτονται και οφείλουν να επαναλάβουν την τάξη τη νέα σχολική χρονιά.
Όλες οι λίστες αναλυτικά με τα μαθήματα που πρόκειται να εξεταστούν τον Σεπτέμβριο και τα ονόματα όσων απορρίφθηκαν είτε λόγω απουσιών είτε λόγω χαμηλής βαθμολογίας, έχουν αναρτηθεί στην είσοδο του σχολείου μας.
Παρακάτω αναφέρονται οι μαθητές που αρίστευσαν για το έτος 2014-15 σε κάθε τάξη.
Τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο για την προσπάθεια που κατέβαλαν όλη τη χρονιά. Ο βαθμός δεν είναι αυτοσκοπός αλλά μια ανταμοιβή για την προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά ώστε να αποκτήσουν την γνώση που χρειάζεται για να επιτύχουν στην μετέπειτα ζωή τους.
Το σχολείο μας φυσικά αγκαλιάζει όλους τους μαθητές του ανεξαρτήτου επίδοσης καθότι ο σκοπός μας είναι να τους βοηθήσουμε στην δημιουργία παιδείας και την απόκτηση σωστών αρχών και συμπεριφοράς που να βοηθάει το κοινωνικό σύνολο.
Σας ευχόμαστε όλους ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!
Συγκέντρωσα τις σημειώσεις του μαθήματος από παλιότερες αναρτήσεις μου στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
Έτσι λοιπόν…
Παραθέτω τα παρακάτω 5 διαγράμματα που αφορούν ορισμένα εισαγωγικά στοιχεία για τη δραματική ποίηση και την “Ελένη” τα οποία είδαμε και στην τάξη τις πρώτες δυο εβδομάδες.
και για τα μέρη του αρχαίου θεάτρου
Κάντε κλικ στο κουμπί για να το δείτε ή να το κατεβάσετε
Πρόγραμμα Εξετάσεων Ιουνίου 2014
Κάντε κλικ στο κουμπί για να τη δείτε ή να την κατεβάσετε Ύλη Εξετάσεων 2014
Σας δίνονται οι κυριότερες ερωτήσεις θεωρίας που πρέπει να γνωρίζετε καθώς και ασκήσεις με εξηγήσεις για τον τρόπο που πρέπει να λυθούν.
Ακόμα γίνονται σχόλια για εντολές που συνήθως χρειάζονται για την επίλυση προβλημάτων ή τον σχεδιασμό σχημάτων.
Ελπίζω να βοηθήσουν.
Από τον καθηγητή Πληροφορικής κ.Μπιζέτα.
- 1
- 2