Σας ενημερώνουμε ότι όσοι παραπέμπονται σε 1 ή περισσότερα μαθήματα για το Σεπτέμβριο μπορούν να λάβουν γνώση του προγράμματος που είναι το παρακάτω:
Πρόγραμμα μετεξεταστέων
Η ημερήσια εκδρομή του 6ου Γυμνασίου έγινε στις 21/4/2016 ημέρα Πέμπτη στον Άγιο Νικόλαο Νάουσας.
Ένα οικείο μέρος για μας, πανέμορφο μέσα στο πράσινο ιδίως αυτή την εποχή, ήταν αυτό που επελέγη για να κάνουμε την εκδρομή.
Τα παιδιά πέρασαν πολύ καλά, διασκέδασαν, έτρεξαν, έπαιξαν και έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Κάθε εκδρομή ιδίως ημερήσια που χαροποιεί τα παιδιά και ολοκληρώνεται με ασφάλεια, χαροποιεί και τους Καθηγητές.
Το σχολείο μας επισκέφτηκε μετά από 3 χρόνια την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε όλα τα παιδιά της Γ’ Γυμνασίου να γνωρίσουν μια διαφορετική προσέγγιση ενός Τεχνικού Λυκείου με γεωργική κατεύθυνση και όχι μόνο. Τα παιδιά έμειναν ενθουσιασμένα με το ωραίο περιβάλλον της σχολής και την φιλοσοφία εκπαίδευσης που υπάρχει.
Είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε και την Αναστασία παλιά μας μαθήτρια που αποφάσισε να συνεχίσει την λυκειακή της ζωή στην Α.Γ.Σ.
Φέτος θα δώσει Πανελλήνιες Εξετάσεις και τις ευχόμαστε καλή δύναμη και να περάσει εκεί που επιθυμεί.
Στα πλαίσια του ΣΕΠ η Γ’ Γυμνασίου του σχολείου μας επισκέφτηκε την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.
Στα μέσα της άνοιξης σε ένα φανταστικό χώρο οι μαθητές μας ξεναγηθήκαν στις εγκαταστάσεις της σχολής και ενημερώθηκαν για τα προϊόντα που παράγει η σχολή καθώς και για τα προγράμματα σπουδών της. Την ξενάγηση μας, βοήθησε και μια παλιά μας μαθήτρια η Αναστασία που πριν από 3 χρόνια σε μια παρόμοια επίσκεψη αποφάσισε να φοιτήσει στη σχολή.
Σήμερα Γ’ Λυκείου πλέον ετοιμάζεται για Πανελλήνιες εξετάσεις έχοντας στόχους και όνειρα. Της ευχόμαστε Καλή Επιτυχία.
Η Β’ Γυμνασίου του σχολείου μας πραγματοποίησε εκδρομή στην Σφηκειά στο Υδροηλεκτρικό Εργοαστάσιο της ΔΕΗ όπου ξεναγήθηκε στους χώρους του εργοστασίου και ενημερώθηκε για τον τρόπο λειτουργίας του και την σπουδαιότητα του.
Μετά την επίσκεψη μεταβήκαμε στην Αντωνιάδειο Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών όπου ενημερωθήκαμε για την Έκθεση Ζωγραφικής Ηρώων του 1821.
Τέλος έτυχε στο χώρο να στεγάζεται και μια έκθεση ζωγραφικής έργων φτιαγμένων με το στόμα! από τον αξιόλογο ζωγράφο κ.Ηλιάδη.
Είχαμε την τύχη να συνομιλήσουμε μαζί του και εντυπωσιαστήκαμε για την δύναμη ψυχής και το ταλέντο του.
Στις 12 Απριλίου 2016 η Β’ τάξη του γυμνασίου μας επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις του Υδροηλεκτρικού εργοστασίου της ΔΕΗ στη Σφηκιά. Τα παιδιά ενημερώθηκαν από τους υπαλλήλους της ΔΕΗ για τη λειτουργία και χρησιμότητα του εργοστασίου στην περιοχή αυτή.
Για μια ακόμα φορά έγινε κατανοητός στους μαθητές και καθηγητές ο σημαντικός ρόλος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην χώρα μας και γενικότερα στη ζωή μας.
Κατόπιν μεταβήκαμε στην Αντωνιάδειο Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών όπου είδαμε την Περιοδική Έκθεση της ΚΕΠΑ με τίτλο “Προσωπογραφίες των Αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης” που διοργανώνει η Κ.Ε.Π.Α. Δ. Βέροιας σε συνεργασία με το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο και το Κέντρο Ιστορίας Δήμου Θεσσαλονίκης.
Με την ευκαιρία της επίσκεψης γνωρίσαμε τον διακεκριμένο ζωγράφο κ.Ηλιάδη και θαυμάσαμε τα έργα του στην έκθεση “ζωγραφική με το στόμα” που στεγάζεται αυτές τις μέρες στον ίδιο χώρο της Στέγης.
Αξιοθάυμαστος ο κ.Ηλιάδης φωτογραφήθηκε μαζί μας και απάντησε στις διάφορες ερωτήσεις των παιδιών.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές του Β4 μετά τη διδασκαλία των ποιημάτων “Για ένα παιδί που κοιμάται” της Δ. Χριστοδούλου και “Όταν πεθαίνει ένα παιδί” του Τ. Νικηφόρου έφτιαξαν συνεργατικά το παρακάτω ποίημα:
Όταν πεθαίνει ένα παιδί
σείεται η γη ολόκληρη,
πετρώνουν οι καρδιές των αδερφών,
κλαίει κι οδύρεται η μάνα
Όταν πεθαίνει ένα παιδί
λυπάται και κλαίει όλη η γη
ποτάμια και θάλασσες στερεύουν
κι οι άνθρωποι λυπητερά ποιήματα απαγγέλλουν
Όταν πεθαίνει ένα παιδί
η θάλασσα δεν κυματίζει πια
ο ήλιος δεν ανατέλλει
κι ο ορίζοντας κόκκινος ποτίζει με το αίμα του τη γη.
Όταν πεθαίνει ένα παιδί
ταράζεται το σύμπαν
Όταν πεθαίνει ένα παιδί
κλαίνε οι γονείς του
Όταν πεθαίνει ένα παιδί
κλαίει κι η μοίρα
Όταν πεθαίνει ένα παιδί
υψώνεται στη βασιλεία του Θεού
Πάντα τα παιδιά το μέλλον ατενίζουν
δεν σταματούν ποτέ να ελπίζουν
για όλο τον κόσμο ειρήνη ποθούνε
όλα γι’ αυτή συνεχώς προσπαθούνε.
Νίκος, Παναγιώτης, Χρήστος, Ιωάννα, Ανθή
Την προηγούμενη εβδομάδα, συγκεκριμένα την 1η Απριλίου, οι μαθητές της γ ΄ τάξης του 6ου Γυμνασίου επισκεφτήκαμε το μοναστήρι της Παναγίας Δοβράς. Αυτή η επίσκεψη – εκδρομή έγινε στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών και των Καλλιτεχνικών.
Στην αρχή μπήκαμε και προσκυνήσαμε με ευλάβεια τον ναό και τις εικόνες. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε τους Γ ’ χαιρετισμούς της Θεοτόκου. Μετά από αυτό μας μίλησε ένας ιερέας για την ιστορία του μοναστηριού αλλά και για το βίο, το έργο και τα θαύματα του Αγίου Λουκά .
Όλοι οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλη προσήλωση τα λόγια του ιερέα που μας μιλούσε για τα θαύματα που έκανε ο μεγάλος αυτός Άγιος. Αφού τελείωσε την ομιλία του ο ιερέας ήπιαμε λίγο αγιασμό και κεραστήκαμε νηστίσιμα γλυκίσματα.
Αργότερα πήγαμε σε ένα μεγάλο κτίριο όπου στεγάζεται η σχολή Βυζαντινών τεχνών και ξεναγηθήκαμε στους χώρους της σχολής όπου μας μίλησαν για το ψηφιδωτό και την τέχνη του βιτρό. Ανά τμήματα ζωγραφίσαμε μία εικόνα με ειδικά πινέλα και μπογιές, ενώ ταυτόχρονα κάποιοι άλλοι μαθητές δοκίμασαν να ασχοληθούν με το ψηφιδωτό που ήταν μια συλλογική προσπάθεια.
Τελειώνοντας με όλες αυτές τις δραστηριότητες μπορούσαμε να παίξουμε στα γήπεδα του μοναστηριού. Τα περισσότερα αγόρια έπαιξαν ποδόσφαιρο ενώ τα κορίτσια βόλεϊ και μήλα…Το τοπίο ήταν πολύ όμορφο και γαλήνιο.
Όταν έφτασε η ώρα να φύγουμε ακολουθώντας τους καθηγητές γυρίσαμε με τα πόδια στο σχολείο μας.
Περάσαμε πολύ όμορφα, ήρθαμε σε επαφή με την εκκλησία, μάθαμε για τον βίο του Αγίου Λουκά και ασχοληθήκαμε με τις βυζαντινές τέχνες. Ακόμη παίξαμε στη φύση και στο όμορφο φυσικό περιβάλλον και ξεκουραστήκαμε από τα μαθήματα.
Προσωπικά πιστεύω ότι ήταν η πιο ωραία εκδρομή που πήγαμε φέτος, (ως τώρα τουλάχιστον) επειδή εκτός από το ότι μάθαμε πράγματα, δεν βαρεθήκαμε, συμμετείχαμε σε δραστηριότητες και είχαμε στη διάθεση μας άπλετο χρόνο για να διασκεδάσουμε και να χαλαρώσουμε!
Δάσκαλου Χρύσα, Γ ’1
Στα πλαίσια της παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2016 το σχολείο μας οργάνωσε μια 3ωρη ενημέρωση στο χώρο της βιβλιοθήκης όπου όλες οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να ενημερωθούν για τους κινδύνους του Διαδικτύου και τους τρόπους προστασίας.
Εισηγητής ήταν ο καθηγητής Πληροφορικής Σ.Μπιζέτας.
Μπορείτε να διαβάσετε το 5ο τεύχος της Φωλιάς του 6ου κάνοντας κλικ στο παρακάτω κουμπί
5o τεύχος εφημερίδαςΤο σχολείο μας συμμετείχε στην Ημερίδα με τίτλο “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” που πραγματοποιήθηκε στο Χώρο Τεχνών στις 26/11/2015 από τις 9:30 – 11:00.
Κύριος ομιλητής ήταν ο Υποστράτηγος της Ελληνικής Αστυνομίας και επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού εγκλήματος κ.Μανώλης Σφακιανάκης. Ο κ.Σφακιανάκης πολύ παραστατικά και με απλά λόγια εξήγησε στους μαθητές που παρακολούθησαν τα κύρια σημεία προσοχής και προφύλαξης από τις “κακοτοπιές στο Διαδίκτυο”. Στην παρουσίαση βοήθησαν και 2 στελέχη της υπηρεσίας οι κ.Γαλάνη και κ.Γρουτζίδου.
Αναφέρθηκε σε όλες τις πλευρές του θέματος με πολύ ζωντανό και γλαφυρό τρόπο κερδίζοντας έτσι το ενδιαφέρον όλων των παιδιών που συμμετείχαν στην εκδήλωση.
Το σχολείο μας ήταν το πρώτο που βρέθηκε στο χώρο και με άψογη συμπεριφορά τα παιδιά παρακολούθησαν την ημερίδα.
Συνοδοί καθηγητές ήταν οι Σ.Μπιζέτας, Ι.Καλογιάννης και Ε.Κεφαλά.
Στο μέλλον μπορεί να καλλιεργούμε ηλεκτρονικούς υπολογιστές στον κήπο μας! Ερευνητές στη Σουηδία, μεταξύ των οποίων κεντρικό ρόλο είχε μία Ελληνίδα, ανέπτυξαν ηλεκτρονικά φυτά, καθώς κατάφεραν για πρώτη φορά να δημιουργήσουν ψηφιακά και αναλογικά κυκλώματα με σύρματα και τρανζίστορ μέσα σε ζωντανά τριαντάφυλλα. ‘Ανοιξαν έτσι το δρόμο για ένα πιθανό μελλοντικό «πάντρεμα» των φυτών και των ηλεκτρονικών υπολογιστών με…άρωμα επιστημονικής φαντασίας.
Οι επιστήμονες του Εργαστηρίου Οργανικών Ηλεκτρονικών του Πανεπιστημίου του Λινκέπινγκ, με επικεφαλής τον καθηγητή Μάγκνους Μπέργκρεν και την δρα Ελένη Σταυρινίδου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Science Advances”, χρησιμοποίησαν το αγγειακό σύστημα (ξύλημα) και τα φύλλα των τριαντάφυλλων για να δημιουργήσουν ηλεκτρονικά κυκλώματα.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η δημιουργία ηλεκτρονικών φυτών (ή κυβερνο-φυτών) μπορεί να έχει διάφορες μελλοντικές εφαρμογές στο πεδίο των βιοηλεκτρονικών. Η προσθήκη ηλεκτρονικών συστατικών στα φυτά ανοίγει το δρόμο για να συνδυασθούν τα ηλεκτρονικά σήματα με τις βιοχημικές διαδικασίες του φυτού.
Με αυτό τον τρόπο, μπορεί στο μέλλον να υπάρξουν κυψέλες καυσίμου μέσα στα ίδια τα φυτά, οι οποίες θα λειτουργούν με φωτοσύνθεση κάνοντας μετατροπή των σακχάρων των φυτών σε ηλεκτρισμό. Έτσι, τα ίδια τα φυτά μπορεί κάποτε να μετατραπούν σε φωτοβολταϊκά.
Ακόμη, μπορεί να δημιουργηθούν βοτανικοί αισθητήρες που θα καταγράφουν τις ορμόνες των φυτών, καθώς και άλλες συσκευές που θα ρυθμίζουν εκ των έσω την ανάπτυξη και άλλες λειτουργίες των φυτών. Κάτι τέτοιο μπορεί να βελτιώσει τις ιδιότητες των ιατρικών φυτών και να επιταχύνει την ανάπτυξη νέων φαρμάκων. Επίσης, μπορεί στο απώτερο μέλλον να επιτρέψει στους γεωργούς να δίνουν εντολές στα φυτά πότε θα ανθοφορήσουν και θα ωριμάσουν (π.χ. θα καθυστερούν, αν επικρατεί παγωνιά στο περιβάλλον).
Η Γερασιμίδου χρησιμοποίησε ένα διαφανές αγώγιμο πολυμερές υλικό (PEDOT-S:Η), το οποίο διάλυσε σε νερό και, στη συνέχεια, βύθισε τριαντάφυλλα μέσα σε αυτό το διάλυμα. Τα φυτά απορρόφησαν μαζί με το νερό και το πολυμερές υλικό, το οποίο κυκλοφόρησε μέσω του αγγειακού συστήματος του φυτού. Μετά από λίγες μέρες, είχαν δημιουργηθεί αυτοσυναρμολογούμενα ‘σύρματα’ μήκους δέκα εκατοστών μέσα στον βλαστό του τριαντάφυλλου, τα οποία -όταν συνδέθηκαν με μια εξωτερική πηγή ηλεκτρισμού- μπορούσαν να μεταφέρουν ηλεκτρικό ρεύμα στο εσωτερικό του φυτού.
Συνδυάζοντας τα σύρματα από το οργανικό πολυμερές με έναν ηλεκτρολύτη, η Ελληνίδα ερευνήτρια δημιούργησε ένα επίσης αυτοσυναρμολογούμενο ηλεκτροχημικό τρανζίστορ (διακόπτη), που μετατρέπει τα σήματα ιόντων του φυτού σε ηλεκτρονικά σήματα. Με τα τρανζίστορ αυτά, κατάφερε επίσης να δημιουργήσει ένα είδος ψηφιακής λογικής πύλης.
‘Αλλα μέλη της ερευνητικής ομάδας κατάφεραν να εισάγουν ηλεκτρονικά στα φύλλα, έτσι ώστε αυτά να γίνουν ηλεκτροχρωματικά, δηλαδή να αλλάζουν χρώμα από πράσινο σε μπλε -και αντίστροφα- μέσω ηλεκτρισμού, σαν να επρόκειτο για μια ζωντανή οθόνη.
Μέχρι στιγμής, οι ερευνητές έχουν δημιουργήσει ηλεκτρικά δίκτυα μήκους έως 20 εκατοστών μέσα στο φυτό και οραματίζονται ότι τα φυτά του μέλλοντος, αντί για γενετικές μεταλλάξεις, θα ενσωματώνουν ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Το θέμα, βέβαια, είναι αυτά τα βιο-ηλεκτρονικά να μην καταλήγουν στο στομάχι των ανθρώπων.
«Απ’ όσο γνωρίζουμε, κανένας έως τώρα δεν είχε παράγει ηλεκτρονικά μέσα σε φυτά. Τώρα πια μπορούμε να αρχίσουμε να μιλάμε πραγματικά για ‘ενεργειακά’ φυτά, αφού μπορούμε να τοποθετήσουμε αισθητήρες μέσα στα φυτά και να χρησιμοποιήσουμε την ενέργεια που σχηματίζεται στη χλωροφύλλη τους, μπορούμε να δημιουργήσουμε ‘πράσινες’ κεραίες ή να παράγουμε νέα υλικά. Το κάθε τι συμβαίνει με φυσικό τρόπο, αξιοποιώντας τα πολύ εξελιγμένα και μοναδικά συστήματα των ίδιων των φυτών», δήλωσε ο Μπέργκρεν και πρόσθεσε ότι «το ίδιο το φυτό βοηθά να δημιουργηθούν οι ηλεκτρονικές συσκευές στο εσωτερικό του».
Η Ε.Σταυρινίδου αποφοίτησε το 2008 από το Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου έκανε και μεταπτυχιακά στη νανοτεχνολογία το 2010. Το 2013 πήρε το διδακτορικό της από το Τμήμα Βιοηλεκτρονικής της Ecole National Superieure des Mines στο Σεντ-Ετιέν της Γαλλίας και από το 2014 είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο σουηδικό Πανεπιστήμιο του Λινκέπινγκ, ειδικευόμενη στο «πάντρεμα» των οργανικών βιοηλεκτρονικών με τα φυτά.
Όπως τα τελευταία χρόνια έτσι και φέτος στις 10/11/2015 το Glossomobil Tour ήρθε στο σχολείο μας. Συμμετείχαν διάφορα τμήματα όπου τα παιδιά μέσα από διάφορα παιχνίδια “ταξίδεψαν” στην Γερμανία. Υπεύθυνες καθηγήτριες Γερμανικών κ.Χατζησάββα και κ.Αποστολίδου.
Ζήσε τα Γερμανικά!
Το Glossomobil Tour σου συστήνει τη Γερμανία και τα Γερμανικά!
Ποιος είπε πως για να μάθεις μια ξένη γλώσσα απαιτούνται εξετάσεις και πτυχία; Ποιος είπε πως για να γνωρίσεις τον πολιτισμό μιας χώρας πρέπει να ταξιδέψεις στο εξωτερικό; Το πρόγραμμα “Γερμανικά σε κίνηση” χωράει ολόκληρη τη γερμανική γλώσσα και τη γερμανική κουλτούρα σ’ ένα αυτοκίνητο και τη φέρνει σε σένα!
Είσαι μαθητής, καθηγητής, γονιός ή απλά σε ενδιαφέρει μία επαφή με τον πλούτο του γερμανικού πολιτισμού; Δεν έχεις παρά να ζητήσεις από το Glossomobil να έρθει στην περιοχή σου και αυτό θα κάνει τα υπόλοιπα!
Πέρα από τα στερεότυπα που αναπαράγονται κατά καιρούς, Γερμανία σημαίνει πανέμορφες πόλεις και τοπία, καινοτομίες στην τεχνολογία, τέχνη και μουσεία, θέατρο και μουσική, αθλητισμός, παραδόσεις … Ένα μείγμα που μπορεί να γοητεύσει μικρούς και μεγάλους!
Μάθε περισσότερα για όλα αυτά μέσα από παιχνίδια, δώρα, πολιτιστικές εκδηλώσεις, παρουσιάσεις και πολλά ακόμη! Στην αυλή του σχολείου, στην πλατεία του χωριού, στο θέατρο της περιοχής σου… Το Glossomobil θα έρθει όπου του ζητήσεις, φορτωμένο με χίλιους και έναν δημιουργικούς τρόπους να σου συστήσει τα Γερμανικά. Ζήσε τη Γερμανία και τα Γερμανικά στον τόπο σου! Το Glossomobil ξεκίνησε το ταξίδι του και η επόμενη στάση μπορεί να είναι στην πόλη σου …
Για να κατεβάσουμε το Scratch ώστε να δημιουργήσουμε έργα από τον υπολογιστή μας σε offline έκδοση χρειάζεται να κατεβάσουμε και να εγκαταστήσουμε 2 προγράμματα.
Adobe AIR |
Επεξεργαστής Έργωντου Scratch |
Υποστηρικτικό Υλικό |
---|---|---|
Πρώτα κατεβάστε και εγκαταστήστε το Adobe AIRγια Windows από εδώ Downloadή ενναλακτικά για Mac OS X – Download |
Μετά κατεβάστε και εγκαταστήστε τοScratch 2.0 Offline Editor από εδώWindows – Downloadή ενναλακτικά για Mac OS X – Download |
Για βοήθεια κάντε κλικ στα παρακάτω links.Έργα για αρχάριους – Download |
Σχετικά με το Scratch
Με το Scratch, μπορείτε να δημιουργήσετε τις δικές σας διαδραστικές ιστορίες, τα δικά σας παιχνίδια, όπως επίσης και κινούμενα σχέδια — και να τα μοιραστείτε με άλλα άτομα στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Το Scratch βοηθάει τα παιδιά να μαθαίνουν να σκέφτονται δημιουργικά, να λογικεύονται συστηματικά και να συνεργάζονται με ομαδικότητα – απαραίτητες ικανότητες για τον 21ο αιώνα.
Το Scratch είναι έργο της Lifelong Kindergarten Group της MIT Media Lab. Το Scratch παρέχεται δωρεάν.
- 1
- 2