Την Παρασκευή 19 Απριλίου το απόγευμα 17 μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΔΔΕ Ημαθίας “ΜΑΘΕ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΟΥ ΚΑΙ ΣΩΣΕ” για την εκπαίδευση πρώτων βοηθειών. Οι 3 εκπαιδευτές με προεξέχουσα την Αλεξάνδρα Παπαγιάννη, καθηγήτρια του Εσπερινού ΕΠΑΛ Βέροιας αρχικά ανέπτυξαν θεωρητικά τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί κάποιος για να σώσει κάποιον που δεν αναπνέει μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο. Έπειτα έγινε επίδειξη σε κούκλες και ακολούθως οι μαθητές έκαναν πρακτική εξάσκηση πάνω στις κούκλες. Επόμενο θέμα της εκπαίδευσης ήταν η περίπτωση που κάποιος αναπνέει αφού λιποθυμήσει. Τέλος οι εκπαιδευτές παρουσίασαν την περίπτωση πνιγμονής από ξένο σώμα που έχει αποφράξει μερικώς ή ολικά την αεροφόρο οδό. Οι μαθητές έφυγαν πλήρως ικανοποιημένοι από την εκπαίδευση τους και σίγουρα πιο έτοιμοι να αντιμετωπίσουν δυσάρεστες καταστάσεις.
Στο πλαίσιο της Σχολικής Δραστηριότητας «Γνωρίζω την πόλη μου» την Πέμπτη 17/4 μαθητές της πρώτης γυμνασίου ανακάλυψαν έναν άγνωστο φυσικό θησαυρό της πόλης μας: τον Τριπόταμο! Ένα ποτάμι που διαρρέει την πόλη κι όμως λίγοι βεροιώτες έχουν περπατήσει στις όχθες του. Ευχαριστούμε τους εκπροσώπους του Συλλόγου «Φίλοι του ποταμού Τριποτάμου της Βέροιας» κ. Παπακανάκη Π. και Ασλάνογλου Ν. για τις πολύτιμες πληροφορίες που μας παρείχαν αναφορικά με τον σπουδαίο ρόλο που διαδραμάτισε ο Τριπόταμος στην ανάπτυξη της Βέροιας.
Ο «Λαογραφικός Σύλλογος Βλάχων Βέροιας» ήταν ο επόμενος σταθμός των μαθητών. Η επίσκεψη στον Σύλλογο ήταν πραγματικά ένα μάθημα ιστορίας και πολιτισμού! Ευχαριστούμε τον διευθυντή μας κι εκπρόσωπο του Συλλόγου, κ. Χρυσή, για την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τη δράση του Συλλόγου, την ιστορία και τη γλώσσα των Βλάχων, αλλά και τον ρόλο των πολιτιστικών συλλόγων γενικότερα και τις κ. Πίσκου Τ. και κ. Ζυγουλιάνου Τ. για την ξενάγηση στον χώρο.
Υπεύθυνες καθηγήτριες Μποΐτση Ελ., Λιότσιου Β., Πουλή Γ.
Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024 έγινε διαδικτυακά η Τελετή βράβευσης του 17ου Διαγωνισμού etwinning για το σχολικό έτος 2021-2022. Ως γνωστόν το σχολείο μας απέσπασε το 2ο Πανελλήνιο Βραβείο στην κατηγορία Γυμνασίων (ηλικίες 13-15 ετών) με το έργο “Games of Light and Shadows”. Η συντονίστρια της εκδήλωσης αφού παρουσίασε το έργο μας, έθεσε 2 ερωτήσεις, μία στον κ. Κουγιουμτσίδη Δημήτρη εκπαιδευτικό του σχολείου μας, υπεύθυνο του προγράμματος σχετικά με τα πειράματα που έγιναν μέσω των οποίων έγινε σύνδεση της Φυσικής με τις τέχνες και μία στην εταίρο μας κ. Μαστοράκη Μαρία εκπαιδευτικό του 2ου Γυμνασίου Περιστερίου, σχετικά με τα εργαλεία ψηφιακά και μη που χρησιμοποιήθηκαν στο πρόγραμμα! Οι κόποι όλων όσων συμμετείχαν ανταμείφθηκαν! Μια σεμνή συγκινητική τελετή που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη όλων μας! Ευχόμαστε ολόψυχα το 6ο Γυμνάσιο να στοχεύει πάντα ψηλά και να φέρει ακόμα περισσότερες διακρίσεις!
Την Τελετή μπορείτε να την παρακολουθήσετε όλη εδώ.
Την Τρίτη 5 Μαρτίου η Πολιτιστική Ομάδα «Μοναστήρια μας φωλιά για του Θεού τη φαμιλιά» επισκέφτηκαν τη Μονή Τιμίου Προδρόμου Βέροιας. Εκεί τους υποδέχτηκε ο Μοναχός Παντελεήμων στο Καθολικό της Μονής. Αφού ασπάστηκαν τις ιερές εικόνες, ο Μοναχός τους παρουσίασε όλη την Ιστορία της Μονής από τις απαρχές της μέχρι σήμερα, τις Αγιασμένες μορφές της Ορθοδοξίας που πέρασαν από εκεί καθώς και τα σημεία ενδιαφέροντος αυτής της μικροσκοπικής Μοναστικής Πολιτείας. Στη συνέχεια έβγαλε προς προσκύνηση μερικά ιερά λείψανα Αγίων που θησαυρίζονται στη Μονή. Τέλος μετέβησαν στο Αρχονταρίκι της Μονής όπου τους περίμενε ο Ηγούμενος Γέρων Πορφύριος Μπατσαράς. Ο μαθητής Νικόλαος Μουρατίδης πήρε συνέντευξη από τον Ηγούμενο Πορφύριο, ο οποίος ανέπτυξε πολλά θέματα όπως η καθημερινότητα ενός μοναχού αλλά και απαντήσεις σε πνευματικές αναζητήσεις ενός απλού ανθρώπου. Και σε αυτή την επίσκεψη οι μαθητές ένιωσαν μια ζεστή αγκαλιά και έφυγαν από τη Μονή γεμάτοι με χάρη Θεού. Ακολουθεί το Podcast της συνέντευξης του Γέροντα Πορφύριου.
Συνοδοί καθηγητές: Βογιατζή Ευαγγελία, Κουγιουμτσίδης Δημήτριος, Μαντζουλά Γεωργία, Πιτσιλού Χρυσούλα, Καργατζής Αναστάσιος. Καλογιάννης Ιωάννης.
Την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024 η ομάδα των μαθητών που συμμετέχουν στο Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Μοναστήρια μας φωλιά για του Θεού τη φαμιλιά» επισκέφτηκε τη Μονή Τιμίου Προδρόμου στη Νάουσα. Πριν το μοναστήρι οι μαθητές συνοδεία των καθηγητών τους έκαναν μια στάση στον Ναό του Αγίου Μηνά Νάουσας. Εκεί η Θεολόγος του σχολείου κ. Βογιατζή Ευαγγελία ξενάγησε και παρουσίασε στους μαθητές τα διάφορα τμήματα του Ναού. Στη συνέχεια οι μαθητές μετέβησαν στη Μονή Τιμίου Προδρόμου όπου τους υποδέχτηκαν οι μοναχές που αφιέρωσαν τη ζωή τους εκεί. Αρχικά οι μαθητές προσκύνησαν τις εικόνες του Ναού. Έπειτα μετέβησαν στο Αρχονταρίκι όπου κεράστηκαν και συνομίλησαν με την Ηγουμένη Θεολογία. Ο μαθητής Μουρατίδης Νικόλαος πήρε συνέντευξη από την Ηγουμένη καθώς και αρκετοί μαθητές εξέφρασαν πολλές απορίες γύρω από θεολογικά θέματα και θέματα μοναστικής ζωής. Τέλος περιηγήθηκαν στο προαύλιο της Μονής όπου θαύμασαν την υπέροχη θέα. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όλους αφενός μεν γιατί ένιωσαν μια ζεστή αγκαλιά-φιλοξενία από την Ηγουμένη και τις μοναχές, αφετέρου γιατί γέμισαν με χάρη Θεού.
Συνοδοί καθηγητές: Βογιατζή Ευαγγελία, Κουγιουμτσίδης Δημήτριος, Μαντζουλά Γεωργία, Πιτσιλού Χρυσούλα, Καργατζής Αναστάσιος. Καλογιάννης Ιωάννης.
Οι μαθητές της Α’τάξης με τη συνδρομή της καθηγήτριας των Καλλιτεχνικών, κ.Τσόλη Κ. δημιούργησαν έναν ζωγραφικό πίνακα σε τελλάρο, που κοσμεί ήδη έναν τοίχο στην είσοδο του σχολείου με θέμα: “Η ακροστιχίδα της εφηβείας”
Ο πίνακας απεικονίζει δύο εφήβους να συζητούν και να προσπαθούν να λύσουν την ακροστιχίδα..
Ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε στο πλαίσιο της δράσης “Ομαλή προσαρμογή στην εφηβεία” και βοήθησε τους μαθητές να νιώσουν ζωγραφίζοντας τη χαρά της δημιουργίας!
Την Τετάρτη 13 Μαρτίου καθώς την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024 τα δύο τμήματα της Περιβαλλοντικής Ομάδας του σχολείου στα πλαίσια του προγράμματος «Το ποτάμι όλο γεμίζει και τη θάλασσα ποτίζει» επισκέφτηκαν τα δύο ποτάμια της Βέροιας, τον Τριπόταμο και τον Αλιάκμονα. Αυτή τη φορά το σχολείο μας συνεργάστηκε με την συντοπίτισσα μας Υδροβιολόγο κ. Χειμωνοπούλου Μαρία του ΥΠ.Α.Α.Τ της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας. Αρχικά η Κ. Χειμωνοπούλου ανέπτυξε όλες τις πληροφορίες που αφορούν τα ποτάμια και τα φράγματα. Στη συνέχεια οι ομάδες μετέβησαν σε πρώτη φάση στον Τριπόταμο και μέτρησαν την θολερότητα του νερού, την θερμοκρασία, το Ph, το Οξυγόνο και την αγωγιμότητα του νερού. Έπειτα πήγαν στον Αλιάκμονα και ακολούθησαν την ίδια διαδικασία. Μετατράπηκαν σε επιστήμονες για μια μέρα. Τέλος επισκέφτηκαν τον Υ/Η Σταθμό της ΔΕΗ στη Σφηκιά όπου και ξεναγήθηκαν από έναν υπάλληλο στο Φράγμα και στους στροβίλους που συνδέονται με τις γεννήτριες. Επιστρέφοντας στο σχολείο τους περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Συνδέθηκαν ζωντανά μέσω zoom με την Ισπανίδα Pao Μηχανικό Δασών η οποία τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την απομάκρυνση φραγμάτων ποταμών διεθνώς τα οποία είτε είναι σε αχρηστία είτε πλεονάζουν μιας και δημιουργούν πρόβλημα σε θαλάσσιους οργανισμούς και περιβάλλον. Μια εβδομάδα αργότερα την Πέμπτη 28 Απριλίου όλη η ομάδα παρακολούθησε το Αμερικάνικο Ντοκυμαντέρ «The Dam Busters” σχετικά με την απομάκρυνση των φραγμάτων όπου δεν χρειάζονται διεθνώς. Το πρόγραμμα κρίνεται άκρως επιτυχημένο αφού όχι μόνο ήρθαν σε επαφή με την φύση, όχι μόνο αποκόμησαν γνώσεις που θα τους ακολουθούν μια ζωή αλλά και διεύρυνε τους ορίζοντες τους.
Συνοδοί καθηγητές ήταν οι: Κουγιουμτσίδης Δημήτρης, Μαντζουλά Γεωργία, Καραφόλα Σοφία, Χατζή Δέσποινα και Βογιατζή Ευαγγελία.
Την τελευταία μέρα του προγράμματος πριν την προβολή της ταινίας οι μαθήτριες Στεργιοπούλου Κατερίνα και Τσαρτσαρή Άρτεμις πήραν συνέντευξη από την κ. Χειμωνοπούλου και δημιούργησαν ένα podcast το οποίο μπορείτε να το ακούσετε εδώ:
Την Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024 η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου στα πλαίσια του προγράμματος «Το ποτάμι όλο γεμίζει και τη θάλασσα ποτίζει» επισκέφτηκαν το Τριπόταμο Βέροιας. Εκεί τους υποδέχθηκε ο κ. Παπακανάκης Πάρις πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Τριποτάμου Βέροιας. Οι μαθητές ακολουθώντας το ποτάμι έμαθαν για την γεωμορφολογία του, την βιοποικιλότητα του (παρόχθια βλάστηση, μικροοργανισμοί, υδρόβιοι ασπόνδυλοι οργανισμοί), την συμβολή του στη τοπική κοινωνία (μπατάνια κτλ.). Μια πραγματική όαση στο κέντρο της Βέροιας. Όταν έφτασαν στην Μπαρμπούτα επισκέφτηκαν το μοναδικό μπατάνι της Βέροιας που είναι σε λειτουργία, ένα καθαρά οικολογικό πλυντήριο φλοκάτης. Τέλος έκαναν μια στάση για πικ νικ δίπλα στο ποτάμι. Η εκδρομή αυτή ήταν μια πολύ εποικοδομητική εμπειρία μιας και ήρθαν σε επαφή με τη φύση και συνδύασαν αναψυχή με γνώση. Συνοδοί καθηγητές ήταν οι: Κουγιουμτσίδης Δημήτρης, Μαντζουλά Γεωργία, Καραφόλα Σοφία, Χατζή Δέσποινα και Βογιατζή Ευαγγελία.
Στα πλαίσια του μαθήματος ‘Celebrate the beauty of nature (Writing a haiku)’ οι μαθητές του Γ1 αφουγκράστηκαν το αγαπημένο θέμα των εφήβων, τη φιλία, εμπνεύστηκαν από τη φύση και τις 4 εποχές του χρόνου και έγραψαν ποίηση αφού εξοικειώθηκαν με την εφαρμογή canva στον υπολογιστή τους. Συνεργάστηκαν, δημιούργησαν τα δικά τους haiku ( δεκαεπτασύλλαβα ποιήματα) , επιμελήθηκαν την παραγωγή ομαδικών posters και διακόσμησαν με αυτά την αίθουσα Αγγλικών. Το project συντόνισε η Γεωργία Μαντζουλά.
Τη Δευτέρα 8 Απριλίου με ιδιαίτερη χαρά 50 μαθητές του σχολείου μας υποδέχτηκαν τον κ.
Αλέξανδρο Καραϊωσήφ, ιδρυτή του αθλητικού συλλόγου ΑμΕΑ «Εν σώματι Υγιεί» και τεχνικό
σύμβουλο της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες. Ο κ. Καραϊωσήφ
παρουσίασε στους μαθητές τα Παραολυμπιακά Αθλήματα και τους ενημέρωσε για τους
Παραολυμπιακούς αγώνες στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Παραολυμπιακά
Αθλήματα» που υλοποιείται από την Εθνική Αθλητική Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία.
Στο πρώτο μέρος της δράσης ο κ. Καραϊωσήφ μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση στο
χώρο της βιβλιοθήκης του σχολείου μας αποσαφήνισε όρους και έννοιες που σχετίζονται με την
αναπηρία. Στη συνέχεια παρουσίασε στους μαθητές ποια είναι τα παραολυμπιακά αθλήματα και τις
κατηγορίες των αθλητών με αναπηρία που δύνανται να συμμετέχουν σ’ αυτά.
Στο δεύτερο μέρος της δράσης οι μαθητές μεταφέρθηκαν στο χώρο της αυλής, όπου
ενεπλάκησαν βιωματικά σε τρία παραολυμπιακά αθλήματα (ποδόσφαιρο, αγώνας μέτρων για
τυφλούς και Boccia).
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Καραϊωσήφ για τις γνώσεις που μετέφερε στους μαθητές μας.
Στο πλαίσιο της σχολικής δραστηριότητας «Γνωρίζω την πόλη μου» μαθητές της Α’ Γυμνασίου επισκέφτηκαν την παραδοσιακή συνοικία της Βέροιας Μπαρμπούτα. Στην Εβραϊκή Συναγωγή ξεναγήθηκαν από την κ. Μέτσκα Παρασκευή, την οποία ευχαριστούμε θερμά για τη φιλοξενία και τις πληροφορίες που μας παρουσίασε. Στη συνέχεια οι μαθητές στον χώρο των εβραϊκών νεκροταφείων και του Μνημείου του Ολοκαυτώματος παρουσίασαν εργασίες τους με συναφή θέματα. Κατά την επιστροφή, στη Γέφυρα των αδερφών Κούσιου ενημερώθηκαν για τους ευεργέτες της Βέροιας και συζήτησαν για το ρόλο τους στην ευημερία και ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Οι μαθητές έκαναν μάθημα εκτός τάξης και το απόλαυσαν!
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Μποΐτση Ελένη, Πουλή Γεωργία, Λιότσιου Βενετία.
Την Τετάρτη, 3-4-2024, η Α’τάξη με πρωτοβουλία της κ.Κεφαλά Ε.,κλ.ΠΕ02, πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας και στο Στρατιωτικό Μουσείο Γιαννιτσών.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν επισταμένως την ιστορία της πρωτεύουσας του Μακεδονικού Βασιλείου, όπου γεννήθηκε ο Μ.Αλέξανδρος και ξεκίνησε την εκστρατεία του στην Ασία το 334 π.Χ. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν στους μαθητές τα εκθέματα της κλασσικής και ελληνιστικής εποχής, τα όπλα,τα σκεύη,τα κοσμήματα, που ήρθαν στο φως από την αρχαιολογική σκαπάνη αλλά και τα θαυμάσια ψηφιδωτά(π.χ.κυνήγι ελαφιού, αρπαγή Ελένης),που κοσμούσαν τις Μακεδονικές επαύλεις. Η πόλη διέθετε ρυμοτομία, ήταν παραθαλάσσια και είχε αναπτύξει εμπορική δραστηριότητα σε όλη την Μεσόγειο.
Στη συνέχεια στο Στρατιωτικό Μουσείο Γιαννιτσών οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο για την φονική μάχη των Γιαννιτσών στον Α’ Βαλκανικό πόλεμο και την απελευθέρωση της πόλης από τους Τούρκους(20-10-1912) αλλά και λεπτομερή ξενάγηση από αξιωματικό του Στρατού για τον Μακεδονικό Αγώνα(1904-1908) και τους Βαλκανικούς πολέμους(1912-1913).
Ήταν πράγματι ένα θαυμάσιο “ταξίδι” τόσο στην αίγλη του αρχαίου ελληνικού κόσμου όσο και στις ένδοξες σελίδες της νέας ελληνικής ιστορίας και ευχαριστούμε όσους συνέβαλαν σ’ αυτό!
Στις 02 Απριλίου του 2024 η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας, «Η Εποχή των Σπηλαίων», αποτελούμενη από 27 μαθητές της Γ ΄ τάξης επισκέφτηκε τον ποταμό Τριπόταμο που διασχίζει την πόλη μας. Οι μαθητές περπάτησαν δίπλα στις όχθες του ποταμού και πήραν χρήσιμες πληροφορίες από τον Προέδρο του Συλλόγου «φίλοι του ποταμού Τριπόταμου», κύριο Παπακανάκη. Ο κος Παπακανάκης μας μίλησε για την ιστορία του ποταμού και την προσφορά του στην ίδρυση και ανάπτυξη της Βέροιας. Ταυτόχρονα μας ανέφερε χρήσιμες πληροφορίες και για τα σπήλαια που έχουν βρεθεί εκεί, που αποδεικνύουν την ύπαρξη της πόλης μας από τα προιστορικά χρόνια.
Βαθιά συγκινητική η εορτή – αφιέρωμα στην Ελληνική Επανάσταση της 25ης Μαρτίου 1821 που πραγματοποιήθηκε στο 6ο Γυμνάσιο Βέροιας.
Έντονα και με σαφήνεια τονίστηκε η ανάγκη γνώσης της Ιστορίας μας, ιδιαίτερα των στιγμών εκείνων που καθόρισαν την δημιουργία του Ελληνικού κράτους.
Η σύζευξη του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 εκφράστηκε μέσα από τα θεατρικά δρώμενα, την χορωδία και την απαγγελία ποιημάτων από μαθητές και μαθήτριες μας.
Υπεύθυνοι της εορτής
Μαντζουλά Γεωργία
Μποιτση Ελένη
Χορωδια: Καραφούσια Βιργινία
Ηχος: Τζεδάκης Σοφοκλής
Φορεσιές : Βογιατζή Ευαγγελία
Ένα απόσπασμα από τη γιορτή μπορείτε να δείτε εδώ.
Την Πέμπτη,14-3-2024,σε δύο τμήματα της Β ‘τάξης υλοποιήθηκε δίωρο βιωματικό εργαστήριο από ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό του Δήμου Βέροιας με θέμα:” Υγιείς σχέσεις”
Οι μαθητές εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους για την έννοια της φιλίας, της παρέας και την ανάπτυξη σχέσεων, που θα διαπνέονται από αμοιβαία αγάπη και αλληλοσεβασμό.
Οι φίλοι, οι συνομήλικοι, η παρέα, οι “κολλητοί” είναι τόσο σημαντικοί για κάθε έφηβο και η σχέση του μ’ αυτούς τον ωριμάζει για τη δημιουργία υγιών σχέσεων στο μέλλον.
Η απουσία φίλων ή η πίεση από την παρέα είναι παράμετροι, που μπορεί να πληγώσουν την εύθραυστη εφηβική αυτοεκτίμηση και να οδηγήσουν σε σχέσεις εκμετάλλευσης ή σε μη επιθυμητές δραστηριότητες στο μέλλον.
Οι μαθητές συνειδητοποίησαν τη δυσκολία των σχέσεων αλλά και την αξία της φιλίας.
Το βιωματικό εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης “ομαλή προσαρμογή στην εφηβεία”, που υλοποιείται από ομάδα διδασκόντων του σχολείου.
Ευχαριστούμε θερμά τις ψυχολόγους του Κέντρου Κοινότητας για την άμεση ανταπόκρισή τους στην πρόσκληση του σχολείου.
Στις 15 Ιανουαρίου του 2024 η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας Η Εποχή των Σπηλαίων αποτελούμενη από 30 μαθητές της Γ ΄ τάξης επισκέφτηκε το Σπήλαιο του Περάματος στα Ιωάννινα. Το πρόγραμμα που εκπονείται έχει ως σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές σημαντικά σπήλαια της Ελλάδας αλλά και όλου του κόσμου καθώς και να κατανοήσουν την σημασία τους από γεωλογική, ανθρωπολογική αρχαιολογική και φυσικά περιβαλλοντική άποψη. Η επίσκεψη στο σπήλαιο εντυπωσίασε τους μαθητές καθώς οι περισσότεροι δεν είχαν επισκεφτεί ποτέ κάποιο σπήλαιο. Υπεύθυνες Καθηγήτριες του Προγράμματος: Πουλή Γεωργία, Λιότσιου Βενετία, Μποΐτση Ελένη.
Η Θεατρική ομάδα του 6ου Γυμνασίου επισκέφτηκε το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης στις 15 Ιανουαρίου 2024. Επιχειρήθηκε σύνδεση του αρχαίου με το σύγχρονο θέατρο, οι «ηθοποιοί» της γ’ γυμνασίου εξιστόρησαν τη γέννηση του θεατρικού είδους στους μικρότερους συμμαθητές τους και ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης δίνοντας έμφαση στην ιστορία του θεάτρου.
Μικροί μας «ηθοποιοί», δράττουμε την ευκαιρία σας ευχαριστήσουμε για τη θετική σας ενέργεια, το μεράκι, τον ζήλο, τη συνέπεια και το ήθος που επιδεικνύετε σε κάθε εγχείρημα του σχολείου στο οποίο συμμετέχετε!
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Μποΐτση Ελένη, Μαντζουλά Γεωργία, Λιότσιου Βενετία
Τη γιορτή των Γραμμάτων διάλεξε το σχολείο μας για να βραβεύσει τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς που το οδήγησαν στο 2ο Πανελλήνιο Βραβείο στον 17ο Διαγωνισμό eTwinning στην ηλικιακή ομάδα 12-15 (Γυμνασίων) με το έργο «GamesofLightandShadows». Έτσι, την Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024, ημέρα εορτής των τριών Ιεραρχών, οι μαθητές που συμμετείχαν στο παραπάνω πρόγραμμα άφησαν για λίγο τις υποχρεώσεις τους στο Λύκειο που φοιτούν και ήρθαν στο σχολείο για να λάβουν το βραβείο τους καθώς και δύο αναμνηστικά δώρα. Η όλη εκδήλωση έγινε σε κλίμα χαράς και συγκίνησης. Τα παιδιά κόπιασαν και ανταμείφθηκαν. Θυμήθηκαν τα παλιά, αναπόλησαν δημιουργικές στιγμές τους στο σχολείο μας και αυτή η εμπειρία χαράκτηκε βαθιά στη μνήμη τους. Έβαλαν ένα ακόμη εφόδιο στη φαρέτρα τους για την κατάκτηση των ονείρων τους!
Τη Δευτέρα, 19-2-2024, επισκέφθηκε το σχολείο μας ιατρικό επιτελείο αποτελούμενο από έναν γιατρό και τρεις μαίες του Κ.Υ. Βέροιας για ενημέρωση στους μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Γ΄ τάξης με θέμα: «Σωματικές αλλαγές στην εφηβεία». Η ενημέρωση στην Α’ τάξη εντάσσεται στο σχέδιο δράσης με τίτλο «ομαλή προσαρμογή στην εφηβεία», που υλοποιείται από ομάδα διδασκόντων του σχολείου, ενώ στη Γ’ τάξη στο πλαίσιο του μαθήματος της Βιολογίας, που διδάσκει η κ. Καραφόλα Σοφία, κλ.ΠΕ04.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες, χωρισμένοι με βάση το φύλο τους, είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν τις απορίες τους σχετικά με τις αλλαγές που επέρχονται στο σώμα τους και επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτήν την εξαιρετικά εποικοδομητική δράση.
Ευχαριστούμε θερμά το Κ.Υ. Βέροιας και τους εξαιρετικούς επιστήμονές του για την προθυμία και την κατανόηση που επέδειξαν κατά τη συνεργασία με το μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας όσο και για τις επιστημονικά εμπεριστατωμένες απαντήσεις που έδωσαν στις ερωτήσεις τους.
Η εφηβεία είναι μία περίοδος που χαρακτηρίζεται από πλήθος συναισθημάτων, θετικών και αρνητικών.
Η ικανότητα διαχείρισης τους συμβάλλει στην ψυχική ισορροπία των εφήβων και στην ανάπτυξη της συναισθηματικής τους νοημοσύνης.
Το σχολείο μπορεί να βοηθήσει εμάς τους μαθητές και τις μαθήτριές του στην συναισθηματική μας αυτορρύθμιση.
Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023-24 υλοποιείται στο 6ο Γυμνάσιο Βέροιας ένα σχέδιο δράσης με τίτλο: «ομαλή προσαρμογή στην εφηβεία». Στο πλαίσιο αυτής της δράσης η ιδέα της έκφρασης των «θετικών συναισθημάτων» μας στη σκάλα του σχολείου μας έγινε πραγματικότητα με την αρωγή των δασκάλων μας και της Διεύθυνσης του σχολείου.
Έτσι, λοιπόν, κάθε φορά που εμείς οι μαθητές θα ανεβαίνουμε τη σκάλα αυτή, θα θυμόμαστε πόσο πιο χρήσιμο είναι καθημερινά όλοι μας ν’ αγαπάμε, να σεβόμαστε, να συνεργαζόμαστε, να ονειρευόμαστε …